Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
cab schreef:
Wat is het verschil tussen de limited en de gewone editie?
Als ik me niet vergis gaat het over maar één enkele (hele grote) oplage ...
Aha, dus niet extra mooie speelstukken of iets dergelijks, noem het dan ook niet limited.
Zou graag eerst de NL regels lezen alvoor ik beslis in welke taal ik het spel koop.
Nou de editie is in bepaalde mate wel gelimiteerd, omdat er maar 1 oplage wordt gemaakt (maar wel een grote). Maar "limited" klopt in principe wel. Een editie met speciale stukken zou dan een deluxe editie zijn.
Ik had enkele ronden van het spel gespeeld in Essen. Het spel ziet er mooi uit en de actie "water flows" is ook goed bedacht. Het uitspreken van de Nederlandse gebieden door de Duitse demo-er en medespeler gaf ook een extra Nederlandse tint aan het spel .
Ik twijfel alleen of ik voor de Engelstalige of Nederlandstalige versie moet gaan...
freeze schreef:
Ik had enkele ronden van het spel gespeeld in Essen. Het spel ziet er mooi uit en de actie "water flows" is ook goed bedacht. Het uitspreken van de Nederlandse gebieden door de Duitse demo-er en medespeler gaf ook een extra Nederlandse tint aan het spel .
Ik twijfel alleen of ik voor de Engelstalige of Nederlandstalige versie moet gaan...
Hoe goed vind je het spel ten opzichte van normale pandemie en iberia? Is het ook verschillend genoeg? Verder viel het mij op dat een regio uit 7 kaarten bestaat, maat je hebt er al 5 nodig om een bouwwerk te bouwen?
cab schreef:
Vreemd dat een spel dat niet te koop of te spelen was wel bovenaan kan eindigen in de Roll the Dice top 30 van een beurs.
+1
Dat viel mij ook op. Ik ben nog gaan kijken of er op zijn minst een demo van het spel was. Maar niets. Alleen een lege doos.
Zouden al die stemmen komen van mensen die het spel al op prototype speelden? Of stemden ze op basis van de speluitleg? Raar.
Joel22 schreef:
Hoe goed vind je het spel ten opzichte van normale pandemie en iberia? Is het ook verschillend genoeg? Verder viel het mij op dat een regio uit 7 kaarten bestaat, maat je hebt er al 5 nodig om een bouwwerk te bouwen?
Ik heb Pandemie en Pandemic Iberia nooit gespeeld , dus ik weet niet of er echt vernieuwende elementen in zitten, bijv. water flows lijkt op het uitbreiden van het virus in Pandemie. En wat de vraag over de kaarten betreft, komen er meerdere kaarten voor van hetzelfde gebied, al weet ik niet of dat jouw vraag beantwoord. In de paar ronden die ik gespeeld had, hebben we vooral water weggepompt en een bouwwerk geconstrueerd.
Joel22 schreef:
Ik heb Pandemie en Pandemic Iberia nooit gespeeld , dus ik weet niet of er echt vernieuwende elementen in zitten, bijv. water flows lijkt op het uitbreiden van het virus in Pandemie. En wat de vraag over de kaarten betreft, komen er meerdere kaarten voor van hetzelfde gebied, al weet ik niet of dat jouw vraag beantwoord. In de paar ronden die ik gespeeld had, hebben we vooral water weggepompt en een bouwwerk geconstrueerd.
Ja dat beantwoord mijn vraag! Thx! Ik blijf benieuwd naar het spel .