Endeavor: Age of Sail

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

AlliantieAJ
Burgemeester

Endeavor: Age of Sail

Bericht door AlliantieAJ »

Misschien nog een beetje vroeg maar er komt 9 januari een kickstarter voor een herwerkte versie van Endeavor genaamd Endeavor: Age of Sail.

Er is een aparte website met updates die al wat meegeven over de veranderingen.

https://www.endeavorgame.com/

Over de prijs is alvast het volgende gereageerd door de publisher op BGG:

We are still working on the price. Please note that the price could change at any time. For now, the base game will be approx. $65+ shipping on Kickstarter. There will possibly be a deluxe version of the game. It will be more expensive. The retail price will be significantly higher than this.

en

Good news though, shipping will be relatively inexpensive!

Labels:
MeepleMaker
Garnaal

Re: Endeavor: Age of Sail

Bericht door MeepleMaker »

Topspel! En perfect zoals het nu is :D ...

Ik denk dat vooral de Engelse uitgave een beetje een grailgame is geworden dus de kickstarter zal wel wat succes hebben, ondanks de hoge prijs. De Nederlandse versie kon je hier op een bepaald moment voor een prikje kopen dus ofdat het hier ook zoveel succes zal hebben?

Toch een beetje jammer dat ze kiezen voor een nieuwe cover - heb het altijd een hele mooie doos gevonden.
Hanho
Regenmaker

Bericht door Hanho »

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe mechanic 'the Exploits'.

De print and play daarvan staat blijkbaar hier:

https://www.endeavorgame.com/exploits
"Die Tiere spielen nicht, weil sie jung sind, sondern sie haben eine Jugend, weil sie spielen müssen." - Karl Groos
Lorthania
Veenboer

Bericht door Lorthania »

Ik denk dat ik deze ook wel zal backen. We spelen het graag, maar vinden vaak geen derde speler. Alleen al om het tweespelerbord is het dus interessant.
DomusCasa
Website beheerder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door DomusCasa »

Lorthania schreef: Ik denk dat ik deze ook wel zal backen. We spelen het graag, maar vinden vaak geen derde speler. Alleen al om het tweespelerbord is het dus interessant.
Hoewel er een officiële variant is voor twee personen (die ook in de nieuwe versie zit) moet het nieuwe bord inderdaad beter schalen voor twee personen.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Endeavor vaak in de uitverkoop gezien. Wist niet dat het zo een veel gezochte titel was.

65 euro vind ik wel fors. Had dit niet voor 45-50 euro gekunnen?
AlliantieAJ
Burgemeester

Edwin84 schreef: Endeavor vaak in de uitverkoop gezien. Wist niet dat het zo een veel gezochte titel was.

65 euro vind ik wel fors. Had dit niet voor 45-50 euro gekunnen?

Aangegeven reden is (once again) de fors gestegen prijs voor karton de laatste maanden (+30%) ...
Ben wel benieuwd wat een mogelijke deluxe dan wel niet moet gaan kosten.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

45 t.o.v. 65 is een prijsstijging van 44%.
Denk niet dat dit alleen in het karton zit.

Een prijss5ijging van meer dan 5 euro voor inkoop karton linkt me de max.
Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens

Bericht door Bongo »

Ik vind Endeavor ook een topper.... en goed zoals ie is.

Wat ik niet begrijp is.... nu kickstarter, maar in Essen zag ik ook een re-print dit jaar??

Zou dat qua volgorde niet andersom moeten zijn?
Hoezo een reprint uitbrengen voordat je wat gaat toevoegen?
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Edwin84 schreef: 45 t.o.v. 65 is een prijsstijging van 44%.
Denk niet dat dit alleen in het karton zit.

Een prijss5ijging van meer dan 5 euro voor inkoop karton linkt me de max.
5 euro extra op de inkoopprijs van karton kan aardig in de papieren lopen. Wanneer je de brutowinstmarges van de fabrikant, de uitgever en de winkelier doorrekent, zou het mij niet verbazen wanneer de winkelprijs hierdoor een kleine 20 euro hoger is geworden.
MeepleMaker
Garnaal

Bericht door MeepleMaker »

AlliantieAJ schreef: Aangegeven reden is (once again) de fors gestegen prijs voor karton de laatste maanden (+30%) ...
30%? Sorry hoor maar dat is dikke zever :D 2 jaar geleden is de kartonprijs flink gestegen maar zeker het afgelopen jaar niet abnormaal hard. Denk wel dat de orderboekjes bij de fabrikanten door de toenemende populariteit lekker vol zitten. Dus dat kan ook de hogere prijzen verklaren. Maar er zijn nog wel fabrikanten die er in slagen om redelijke prijzen te hanteren. Dus toch eerder een keuze dan een noodzaak.

Zou het niet dat Europese uitgevers meer samenwerken met producenten binnen Europa terwijl Amerikaanse uitgevers meer (moeten) terugvallen op Chinese fabrikanten? Ik denk dat het vooral daar is dat de prijzen zijn gestegen...
AlliantieAJ
Burgemeester

KASSEI schreef:
AlliantieAJ schreef: Aangegeven reden is (once again) de fors gestegen prijs voor karton de laatste maanden (+30%) ...
30%? Sorry hoor maar dat is dikke zever :D 2 jaar geleden is de kartonprijs flink gestegen maar zeker het afgelopen jaar niet abnormaal hard. Denk wel dat de orderboekjes bij de fabrikanten door de toenemende populariteit lekker vol zitten. Dus dat kan ook de hogere prijzen verklaren. Maar er zijn nog wel fabrikanten die er in slagen om redelijke prijzen te hanteren. Dus toch eerder een keuze dan een noodzaak.

Zou het niet dat Europese uitgevers meer samenwerken met producenten binnen Europa terwijl Amerikaanse uitgevers meer (moeten) terugvallen op Chinese fabrikanten? Ik denk dat het vooral daar is dat de prijzen zijn gestegen...
Om nog maar te zeggen dat er gewag wordt gemaakt van 30% - 40% :D Ik vond de vermelding van 30% al een mooi begin :lol:

Hier zo de volledige reactie:

We'll be including more components than the first edition of Endeavor.

You can check with any worldwide manufacturers - last October the price of cardboard has risen 30-40%. Endeavor is cardboard heavy.

Good news though, shipping will be relatively inexpensive!
Lorthania
Veenboer

Bericht door Lorthania »

De KS is zonet van start gegaan!
Gebruiker 3696

Bericht door Gebruiker 3696 »

MeepleMaker schreef: 30%? Sorry hoor maar dat is dikke zever :D 2 jaar geleden is de kartonprijs flink gestegen maar zeker het afgelopen jaar niet abnormaal hard.
Prijs voor papier en karton is om politieke redenen en een import-ban vorig najaar in China wel degelijk fors gestegen, soms met een stijging van meer dan 100%. Een gemiddelde stijging van 40% lijkt me -bij een Chinese producent alleszins- niet ondenkbaar. Geen idee waar deze gedrukt zal worden (vind Endeavour zelf maar flauw), maar zal wel China zijn.
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

Karton is helaas wel degelijk fors gestegen.. En als een spel nu een euro meer kost om te laten maken zal dat €5 meer op de adviesprijs zijn, en dat is uitgegaan van een spel met niet al te veel karton. Anders kan het ook best €2 en dus €10 stijging zijn. Maar het spel kost €44 op de Kickstarter dus dat lijkt me wel mee te vallen.
Keep Exploring Games