Pirates

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

rbroen
Joker

Pirates

Bericht door rbroen »

Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar setjes van Pirates gekocht en wil graag aan de gang gaan. De basis gedachte begrijp ik nu wel, maar spelen is nog iets anders...

De officiële site toont kinderlijke filmpjes (wel leuk om naar te kijken), maar hanteert verouderde regels (blijkbaar bestaat het spel al langer) en veel van de uitleg is op twee manieren uit te leggen.

Een paar vragen:

Mag je in elke beurt bewegen EN schieten?
Mag je alleen repareren op je home-eiland?
Mag ik in de beurt van het dokken nog repareren?
Mag ik in de beurt van het dokken nog vracht laden?
Werken er mensen met couters (steentjes) om de schade bij te houden? (ik wil die vlaggen er niet elke keer uit slopen)
Hoe bewaren jullie het spel? (doos met vakjes o.i.d.)
Favoriet: Machiavelli - Roborally - Kolonisten Kaartspel - Kolonisten Prehistory

Labels:
orgwan
Rooster Booster

Bericht door orgwan »

1 nee dat mag niet daar heb je een captain(crew) voor nodig
2ja
3nee dat kan de volende beurt wel
4nee je mag pas de beurt na dat je dokt inladen en de beurt daarna pas weg varen
5ik niet
6gewoon alle bootjes terug in het kaartje stoppen als ik klaar ben de kaartjes stop ik in een deck box dit vind ik andigst vooral als je verzameling groter word.

ik hoop dat je der iets aan heb.
En nog veel speel plezier
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

orgwan schreef: 6gewoon alle bootjes terug in het kaartje stoppen als ik klaar ben de kaartjes stop ik in een deck box dit vind ik andigst vooral als je verzameling groter word.
Is dat niet ontzettend slecht voor je bootjes: iedere keer in elkaar zetten en uit elkaar halen?
Geen ervaring mee, maar gewoon een vraag.
Ik heb alle bootjes gewoon in elkaar zitten in een doos, maar dan is het makkelijk-meenemen-element natuurlijk behoorlijk zoek! :(
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
orgwan
Rooster Booster

Bericht door orgwan »

Dat beschadigen alt best wel mee als je het voorzichtig doet.
rbroen
Joker

Bericht door rbroen »

Hmmm, ik zou bijna overwegen om de houders die ik weggegooid heb (die zonder beschijving) uit de prullebak te vissen.

Aan de andere kant heb ik een mast die niet zo strak zat al vastgelijmd.

Ik denk dat ik toch nog ga zoeken naar een mooie doos, evt met houders voor de boten.

Ik hoop dat ik zaterdag op de beurs een oefenpotje kan doen tegen iemand.
Favoriet: Machiavelli - Roborally - Kolonisten Kaartspel - Kolonisten Prehistory
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Duiker »

Sorry voor de superlate reactie:

1 t/m 4 klopt zoals orgwan het zegt.

als er bij mij een mast afgeknald wordt dan heb ik daar speciale kaartjes voor (In word vierkantjes maken met -1, -2, -3, -4, -5, Z)
En als er dan een mast af is leg ik een kaartje op het blad. Z is voor gezonken. En de bootjes zet ik altijd neer en de rest gaat in een zakje.

Groeten