Thanks! Misschien is 1912 dan een goede volgende stap voor meMac-S schreef: Om maar even een tegengeluid te geven: Ik vind Zwitserland niet leuk. De opdrachten met de buurlanden zijn veel te gemakkelijk.
Team Asia is wat mij betreft de beste uitbreiding (maar kun je alleen met 4 of 6 spelers doen). Nederland en Legendary Asia vind ik ook erg leuk. Nordic (stand alone spel, geen uitbreiding) is op zich leuk, maar het stoort me dat ik de regels elke keer weer op moet zoeken omdat veel details net even anders zijn (waar mag je jokers inzetten, hoe en waar mag je andere kaarten als joker inzetten etc.).
Voor 2 spelers worden ook de Big Cities varianten uit de 1910/1912 utbreidingen aangeraden, maar die heb ik zelf nog nooit gespeeld dus ik kan er verder niets over zeggen.
TTR Europa - welke uitbreidingen zijn er?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: TTR Europa - welke uitbreidingen zijn er?
Recent speelde ik...

-
Gebruiker 3696
Ik vind 1910 een noodzaak voor USA. Zowel 1910 als Big Cities maken het interessanter met minder (2-3) spelers. Verder vind ik Nordic en Legendary Asia ook heel fijn spelen.
- murzim
- Veenboer
Ik vind de Zwitserlandkaart ook niet zo leuk, de routes naar de buurlanden zijn te sterk imo. Van Ticket to Ride Europe is er trouwens ook een kleine Orient Express uitbreiding.

- BaSL
- Team Bordspelmania
Lang geen Zwitserland meer gespeeld, maar wij haalden alle dubbele buurland-kaarten er altijd uit.

- murzim
- Veenboer
Goed idee - bij ons werd het op het einde vaak extra routes trekken in de hoop dat er al een route tussen zat die je gemaakt had en je dus meteen kon toevoegen aan je overwinningspunten... misschien toch eens zonder de landenroutes spelen

- Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Het spelen zonder de lange routes (een variant voor twee spelers die ik op BGG las) klinkt aantrekkelijk. Ik lees ook dat 1912 daarvoor ook al het een en ander toevoegt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

-
Lorthania
- Veenboer
Van de map packs vinden wij India en Pennsylvania het leukste. Heart of Africa is ook wel een leuke map, maar dan wel zonder de terreinkaarten, dat voegt volgens ons weinig toe.
Dé favoriet op dit moment is echter Rails & Sails, maar dat is dan weer een hele nieuwe versie en als je toch echt het meest met 2/3 spelers speelt is Nordic Countries inderdaad de beste toevoeging, met paarse treintjes als leuke extra
.
Dé favoriet op dit moment is echter Rails & Sails, maar dat is dan weer een hele nieuwe versie en als je toch echt het meest met 2/3 spelers speelt is Nordic Countries inderdaad de beste toevoeging, met paarse treintjes als leuke extra