Wat past in de lijn "koehandel" en "kakkerlakkenpoker"?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
CindyM
- Joker
Wat past in de lijn "koehandel" en "kakkerlakkenpoker"?
Ik ben de spelletjesfreak thuis. Mijn man en zoon spelen wel graag (relatief) simpele spellen met een bluf/handelsfeertje. Ze spelen bijvoorbeeld graag "kakkerlakkenpoker" en "koehandel".
Welke spellen passen wat jullie betreft in deze lijn? Korte speelduur, niet te veel regels en ook goed te doen voor een jongen van 9 jaar.
Tips?
Welke spellen passen wat jullie betreft in deze lijn? Korte speelduur, niet te veel regels en ook goed te doen voor een jongen van 9 jaar.
Tips?
Labels:
-
temp
- Locomotief
Re: Wat past in de lijn "koehandel" en "kakkerlakkenpoker"?
Skull/ Skull & Roses
Bohnanza
Coup
Love letter
Bohnanza
Coup
Love letter
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Love Letter heeft geen handelssfeertje, maar wel wat bluffen en simpele regels met korte speelduur.
Geen bluffen, maar wel wat handelen in Port Royal, beetje push-your-luck ook.
Geen bluffen, maar wel wat handelen in Port Royal, beetje push-your-luck ook.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
kolibri-75
- Grote Dienaar
For Sale
Doet me een beetje denken aan Koehandel maar dan wat eenvoudiger en vooral sneller. Koehandel vind ik voor wat het is behoorlijk lang duren. For sale heeft een leuk thema en grappige, duidelijke kaarten. Het gaat ook om bieden, bluffen en waardevolle kaarten veroveren
Doet me een beetje denken aan Koehandel maar dan wat eenvoudiger en vooral sneller. Koehandel vind ik voor wat het is behoorlijk lang duren. For sale heeft een leuk thema en grappige, duidelijke kaarten. Het gaat ook om bieden, bluffen en waardevolle kaarten veroveren
-
Edwin84
- Elfenkoning
Zijn niet specifiek vluf of handels spelletjes per se naar wellicht bevalt dit ze ook:
10 minuten kraak
Dwarf King
Bezeten fles
Linko
Beasty bar
10 minuten kraak
Dwarf King
Bezeten fles
Linko
Beasty bar
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Bluffen is niet echt mijn genre, maar volgens mij is Sheriff of Nottingham wel een goede?
Recent speelde ik...

-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Perudo.
Ieder dobbelt gelijktijdig zijn dobbelstenen, die verborgen blijven onder een 'hoedje'. Vervolgens opent de startspeler het bod, bv vijf drieën (minstens dit bod, bij alle spelers samen). Volgende spelers moeten telkens het bod verhogen, of het opbod stoppen en vragen dat er gecontroleerd wordt of het geboden aantal dobbels er ligt. Als het bod juist is, verliest de uitdager een dobbelsteen, anders de bieder. (Nog een paar extra regeltjes, maar dat zou ons te ver brengen).
Diamant / Incan Gold: ga op ontdekkingsreis in de gangen van een tempel en neem diamanten. Maar zorg dat je tijdig weg bent voor er een dubbel gevaar opduikt! Wie tijdig weg is mag zijn diamanten houden, de anderen zijn zijn ze kwijt. Durf je lang genoeg blijven voor die extra winst of was dat net een ronde te veel?
Ieder dobbelt gelijktijdig zijn dobbelstenen, die verborgen blijven onder een 'hoedje'. Vervolgens opent de startspeler het bod, bv vijf drieën (minstens dit bod, bij alle spelers samen). Volgende spelers moeten telkens het bod verhogen, of het opbod stoppen en vragen dat er gecontroleerd wordt of het geboden aantal dobbels er ligt. Als het bod juist is, verliest de uitdager een dobbelsteen, anders de bieder. (Nog een paar extra regeltjes, maar dat zou ons te ver brengen).
Diamant / Incan Gold: ga op ontdekkingsreis in de gangen van een tempel en neem diamanten. Maar zorg dat je tijdig weg bent voor er een dubbel gevaar opduikt! Wie tijdig weg is mag zijn diamanten houden, de anderen zijn zijn ze kwijt. Durf je lang genoeg blijven voor die extra winst of was dat net een ronde te veel?
-
DirkDeBelg
- PIONier
Las Vegas. Dobbelen en inzetten. Niet bluffen maar snel, bijna geen regels.
Jaipur. Uitleg in 5 minuten, twee spelers, toch beetje gokken wat de andere heeft
Can 't stop. Dobbelen maar en push your luck.
Rummikub. Klassiekertje, waarom niet?
Splendor, als het wat tactischer mag maar ook in 5 minuten uitgelegd.
Jaipur. Uitleg in 5 minuten, twee spelers, toch beetje gokken wat de andere heeft
Can 't stop. Dobbelen maar en push your luck.
Rummikub. Klassiekertje, waarom niet?
Splendor, als het wat tactischer mag maar ook in 5 minuten uitgelegd.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Valse motten
Kakkerlakken salade
Kakkerlakken salade
-
MBK73
- Joker
Wij hebben nu Capo della Maffia thuis. Eenvoudig blufspel waarbij je moet proberen aan de opdrachten van de maffiabaas te voldoen, maar als je dat niet kan je erdoorheen probeert te bluffen. Minimaal 3 spelers, maar zeker met grotere groepen ook erg leuk (te spelen tot 7 spelers).
-
RvdH83
- Fabrieksmanager
For Sale kwam ook bij mij als eerste in me op.kolibri-75 schreef: For Sale
-
woetr
- Meeple
'Gesjaakt!' is lekker vlot met een leuk bluf-element.
-
donerwinos1987
- PIONier
Verwacht dat Minoes (de kat in de zak) ook wel goed in deze spellenlijn past.
Met een wat kleiner element van bluffen heb je nog een party game als Exploding Kittens.
Of een 2 speler spel met meer deductie, maar ook wel kleine mogelijkheden tot bluffen (wel maar voor één van de twee spelers): Fugitive
Met een wat kleiner element van bluffen heb je nog een party game als Exploding Kittens.
Of een 2 speler spel met meer deductie, maar ook wel kleine mogelijkheden tot bluffen (wel maar voor één van de twee spelers): Fugitive
-
De Stolp Apeldoorn
- PIONier
Beverbende, goed geheugen is handig (ik verlies vaak haha)
Regenwormen, leuk met twee of meer personen.
Dobble, snel spelletje en erg grappig om te spelen.Vlotte geesten
Regenwormen, leuk met twee of meer personen.
Dobble, snel spelletje en erg grappig om te spelen.Vlotte geesten