Viticulture EE, met de misses. Ze was een beetje overweldigd, maar het het al snel door. En door een inschattingsfout had ze nipt verloren.
Hoop dat deze nog vaker op tafel komt!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Kaarten activeren niet als ze genezen, dacht ik?WTULTC schreef: Majesty![]()
![]()
![]()
![]()
Ook een fijn spel om te spelen. Alleen de A kant gespeeld, maar ook die speelde fijn weg met de nodige tactiek. Zo won in ons potje iemand wiens koningin de hele tijd uit naar het ziekenhuis moest en later weer beter werd (dus telkens mooi 5+poppetje als verdubbelaar).

Dat van het opnieuw activeren was wel zo aan ons uitgelegd.JensVerwaest schreef:Kaarten activeren niet als ze genezen, dacht ik?WTULTC schreef: Majesty![]()
![]()
![]()
![]()
Ook een fijn spel om te spelen. Alleen de A kant gespeeld, maar ook die speelde fijn weg met de nodige tactiek. Zo won in ons potje iemand wiens koningin de hele tijd uit naar het ziekenhuis moest en later weer beter werd (dus telkens mooi 5+poppetje als verdubbelaar).
En steeds je meest links karakters gaan naar het ziekenhuis.
Genezen kaarten worden inderdaad niet opnieuw geactiveerd.WTULTC schreef:Dat van het opnieuw activeren was wel zo aan ons uitgelegd.JensVerwaest schreef:Kaarten activeren niet als ze genezen, dacht ik?WTULTC schreef: Majesty![]()
![]()
![]()
![]()
Bij de speler was de koningin wel steeds de linkse kaart. Bijna ongelooflijk, maar door deze tactiek scoorde hij wel steeds veel punten. Je kunt het ook zo zeggen, dan had een andere speler maar niet constant de ridderkaart gepakt.

Als ik het me goed herinner liggen de kaarten in een bepaalde volgorde met de molenaar helemaal links. Het ziekenhuis ligt helemaal rechts met links van het ziekenhuis de koningin. Het lijkt me erg stug dat de koningin steeds de meest linker kaart is. Je legt immers ook een heks neer als je een kaart herstelt. De heks ligt ook ergens links van de koningin. De exacte locatie weet ik niet.rober schreef:Genezen kaarten worden inderdaad niet opnieuw geactiveerd.WTULTC schreef:Dat van het opnieuw activeren was wel zo aan ons uitgelegd.JensVerwaest schreef:Kaarten activeren niet als ze genezen, dacht ik?WTULTC schreef: Majesty![]()
![]()
![]()
![]()
Bij de speler was de koningin wel steeds de linkse kaart. Bijna ongelooflijk, maar door deze tactiek scoorde hij wel steeds veel punten. Je kunt het ook zo zeggen, dan had een andere speler maar niet constant de ridderkaart gepakt.
De genezen kaart (meestal een molenaarster) telt wel mee voor de opbrengsten van de heks.
Niet goed uitgelegd dus. Je scoort alleen punten als je een NIEUWE karakterkaart toevoegt vanuit het midden.WTULTC schreef: Dat van het opnieuw activeren was wel zo aan ons uitgelegd.