Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

MickyS
Garnaal

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door MickyS »

:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Viticulture EE, met de misses. Ze was een beetje overweldigd, maar het het al snel door. En door een inschattingsfout had ze nipt verloren.

Hoop dat deze nog vaker op tafel komt!
"Rock over London. Rock on Chicago."
pinokio1993
Veenboer

Bericht door pinokio1993 »

Keltis
Boon to Be Wild
Thurn and Taxi
Jaipur
Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Majesty :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Jump Drive :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
In the Year of the Dragon (10th Anniversary Edition, incl. beide mini expansions) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Unusual Suspects :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Jorvik :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Wat 'n Dat :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Afbeelding
spanny
Veenboer

Bericht door spanny »

Ticket to Ride France
Ticket to Ride Old West
Lost Cities
Sagrada 5x
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Harvest Island :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Leuk spel, wie oogst in 4 seizoenen zijn fruit het best. Zag op BGG dat dit spel nog niet veel was gespeeld. Zonde want er zit een leuk spelmechanisme in al hadden de tekeningen wel wat duidelijker gemogen op de kaarten.
Majesty :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Ook een fijn spel om te spelen. Alleen de A kant gespeeld, maar ook die speelde fijn weg met de nodige tactiek. Zo won in ons potje iemand wiens koningin de hele tijd uit naar het ziekenhuis moest en later weer beter werd (dus telkens mooi 5+poppetje als verdubbelaar).
Eruption :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Spel is niet meer te verkrijgen (zonde). Erg leuk spel namelijk waarbij je je stad moet beschermen voor de lavastroom.
Istanbul :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: hoeft geen uitleg (blijft leuk)
7 Wonders Duel :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: hoeft geen uitleg (blijft leuk)
Afbeelding
arjen88
Grote Dienaar

Bericht door arjen88 »

Kingdom death: awesome!
JensVerwaest
Party Animal

Bericht door JensVerwaest »

WTULTC schreef: Majesty :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Ook een fijn spel om te spelen. Alleen de A kant gespeeld, maar ook die speelde fijn weg met de nodige tactiek. Zo won in ons potje iemand wiens koningin de hele tijd uit naar het ziekenhuis moest en later weer beter werd (dus telkens mooi 5+poppetje als verdubbelaar).
Kaarten activeren niet als ze genezen, dacht ik?
En steeds je meest links karakters gaan naar het ziekenhuis.
Afbeelding
pinokio1993
Veenboer

Bericht door pinokio1993 »

Japanse games
Koikoi
Tokaido
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

JensVerwaest schreef:
WTULTC schreef: Majesty :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Ook een fijn spel om te spelen. Alleen de A kant gespeeld, maar ook die speelde fijn weg met de nodige tactiek. Zo won in ons potje iemand wiens koningin de hele tijd uit naar het ziekenhuis moest en later weer beter werd (dus telkens mooi 5+poppetje als verdubbelaar).
Dat van het opnieuw activeren was wel zo aan ons uitgelegd.
Bij de speler was de koningin wel steeds de linkse kaart. Bijna ongelooflijk, maar door deze tactiek scoorde hij wel steeds veel punten. Je kunt het ook zo zeggen, dan had een andere speler maar niet constant de ridderkaart gepakt.
Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ozymandias »

PANDEMIC THE CURE + EXPERIMENTAL MEDS

We speelden enkel nog maar de variante MUTANT CHALLENGE

:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

WTULTC schreef:
JensVerwaest schreef:
Bij de speler was de koningin wel steeds de linkse kaart. Bijna ongelooflijk, maar door deze tactiek scoorde hij wel steeds veel punten. Je kunt het ook zo zeggen, dan had een andere speler maar niet constant de ridderkaart gepakt.
Genezen kaarten worden inderdaad niet opnieuw geactiveerd.
De genezen kaart (meestal een molenaarster) telt wel mee voor de opbrengsten van de heks.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
freeze
Stamhoofd

Bericht door freeze »

rober schreef:
WTULTC schreef:
JensVerwaest schreef:
Genezen kaarten worden inderdaad niet opnieuw geactiveerd.
De genezen kaart (meestal een molenaarster) telt wel mee voor de opbrengsten van de heks.
Als ik het me goed herinner liggen de kaarten in een bepaalde volgorde met de molenaar helemaal links. Het ziekenhuis ligt helemaal rechts met links van het ziekenhuis de koningin. Het lijkt me erg stug dat de koningin steeds de meest linker kaart is. Je legt immers ook een heks neer als je een kaart herstelt. De heks ligt ook ergens links van de koningin. De exacte locatie weet ik niet.
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

WTULTC schreef: Dat van het opnieuw activeren was wel zo aan ons uitgelegd.
Niet goed uitgelegd dus. Je scoort alleen punten als je een NIEUWE karakterkaart toevoegt vanuit het midden.
Afbeelding
JelmerB
Caballero

Bericht door JelmerB »

Rum & Bones: Second Tide. 1 van mijn favoriete spellen, elke keer spelen gebeuren er weer dingen waar je achteraf over napraat en lacht. Dat is wat een spel wat mij betreft moet hebben, de mogelijkheid tot "legendarische" momenten.
Heart of Crown. Erg leuke variant op het "normale" deckbuilden. Leuke toevoeging is dat je op een gegeven moment een prinses kan kopen, en welke prinses je koopt, en met welke kaarten beïnvloeden het spel enorm. Daarna wordt het een race, waarbij je je puntenkaarten eerst moet wegspelen voor ze daadwerkelijk iets opleveren. Ook erg leuk dat er een mogelijkheid in zit om het spel te verlengen. Als de andere speler in de beurt nadat jij op 20 punten komt, ook op 20 punten komt, dan ga je door tot 30, en dan tot een "sudden death".
wouterh
Locomotief

Bericht door wouterh »

Pandemic legacy season 2: maand mei :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Dit seizoen is nog beter dan het eerste, dat toch een beetje repetitief aanvoelde na een tijd. Het verhaal op zich vind ik wat chaotisch en vergezocht, maar de nieuwe spelregels maken het superuitdagend. Elk spel is het bibberen tot het einde of we het zullen halen. Graag meer van dit in seizoen 3.