Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Twilight Imperium Third Edition (TI3) was lang een van mijn favoriete games, maar raakte het afgelopen jaar wat in de verdrukking. De game duurt natuurlijk toch 8 uur.. Maar sinds Gencon weten we dat er een opvolger is van de koningin van de Ameritrash boardgames.. en het begon dan toch weer te kriebelen bij me. Twilight Imperium: Fourth edition (TI4) heeft grotendeels de gameplay van TI3, maar ook een nieuwe look én het beste van de expansions van TI3. Is dit genoeg om TI4 weer een van mijn favoriete games te maken?
Leuke review om te lezen. Gisteren toevallig weer een pot gespeeld met vier spelers.
Ik vind de 4de editie echt een verbetering. Hierdoor speelt hij ook sneller voor mijn gevoel dan TI3.
MADG0BLIN schreef:
Leuke review om te lezen. Gisteren toevallig weer een pot gespeeld met vier spelers.
Ik vind de 4de editie echt een verbetering. Hierdoor speelt hij ook sneller voor mijn gevoel dan TI3.
Ben het helemaal met je eens, dat gevoel heb ik ook.
Wellicht omdat je veel minder op let op alle kleine regeltjes die eruit gestroomlijnd zijn..
interceptor schreef:
Ik heb hier derde editie nog liggen met de twee uitbreidingen, minder gestroomlijnd waarschijnlijk, maar ik ga niet upgraden....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk dat er vroeg of laat expansions gaan komen voor TI4, op dat moment wordt upgraden wel interessanter.
Voor mezelf, ik zou upgraden. Ik vind TI4 dusdanig veel beter dat ik eigenlijk TI3 niet meer wi spelen nu.
Afgelopen weekend ook ti4 gespeeld met de groep waar ik normaal ti3 plus uitbreidingen mee speelde. Ik vind hem een stuk beter geworden. Rassen zijn gebalanceerder. Techtree is simpeler en door schepen upgradable te maken ook makkelijker. Ik bezit zelf geen van beiden, maar zou als ik er een zou aanschaffen absoluur voor ti4 gaan.
Onze spelgroep zit nog te twijfelen of we TI4 gaan aanschaffen. Op BGG hoor lees je dat veel van de nieuwe regels ook al in "Shattered Ascension" zaten voor TI3. Heeft iemand TI3 al eens met deze regels gespeeld en zo ja, hoeveel verschilt dit met TI4 ?
Nautilus schreef:
Onze spelgroep zit nog te twijfelen of we TI4 gaan aanschaffen. Op BGG hoor lees je dat veel van de nieuwe regels ook al in "Shattered Ascension" zaten voor TI3. Heeft iemand TI3 al eens met deze regels gespeeld en zo ja, hoeveel verschilt dit met TI4 ?
Dat is een set met house rules. Die mensen zijn niet heel fan van ti4. Ik speel uit principe geen house rules.