Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
kimm
- Party Animal
Re: Gisteren speelde ik...
Gisteren na lange tijd een super fijne spellennamiddag/ avond gehad. We waren met 2 spelers.
Eerst en vooral kwam First Class op de tafel. Mijn medespelers had dit spel al enkele malen gespeeld, maar ikzelf nog niet. Ik had al wel heel goeie reviews over dit spel gelezen dus ik was aardig benieuwd hiernaar. Ik vond het een zalig spel. Al deed ik er soms wat langer over om een kaart te kiezen omdat ik nog moest ontdekken wat allemaal mogelijk was. Maar ik heb er erg van genoten. Dit zou wel eens een spel kunnen zijn dat hier ook nog in de collectie komt. Als tweede was de beurt aan Merlin. Dit spel lag al op me te wachten sinds Essen. Ik ben een Feld fan dus ook hier was ik heel benieuwd naar. Al was ik ook wat sceptisch door enkele geruchten die ik opgevangen had. Ik vond hem met 2 spelers niet tot zijn recht komen en heb een vermoeden dat dit beter is met 3 of zelfs 4. Op zich vind ik het leuk spelen, er zit weer zoveel in en daar hou ik van. Na het eten was het de beurt aan Istanbul Het Dobbelspel. Voor mij toch ook weer een aangename verrassing. Zelf heb ik het bordspel dus ik was een beetje sceptisch over of dit wel geen te groot afkooksel zou zijn, maar het viel me erg in de smaak. Het speelt zo snel en simpel. Als laatste nog Port Royal,dat was alweer een tijd geleden maar de herinneringen over de spelregels kwamen al snel terug. Het blijft toch een leukerd. Voor mij weer een geslaagd spelmoment.
Eerst en vooral kwam First Class op de tafel. Mijn medespelers had dit spel al enkele malen gespeeld, maar ikzelf nog niet. Ik had al wel heel goeie reviews over dit spel gelezen dus ik was aardig benieuwd hiernaar. Ik vond het een zalig spel. Al deed ik er soms wat langer over om een kaart te kiezen omdat ik nog moest ontdekken wat allemaal mogelijk was. Maar ik heb er erg van genoten. Dit zou wel eens een spel kunnen zijn dat hier ook nog in de collectie komt. Als tweede was de beurt aan Merlin. Dit spel lag al op me te wachten sinds Essen. Ik ben een Feld fan dus ook hier was ik heel benieuwd naar. Al was ik ook wat sceptisch door enkele geruchten die ik opgevangen had. Ik vond hem met 2 spelers niet tot zijn recht komen en heb een vermoeden dat dit beter is met 3 of zelfs 4. Op zich vind ik het leuk spelen, er zit weer zoveel in en daar hou ik van. Na het eten was het de beurt aan Istanbul Het Dobbelspel. Voor mij toch ook weer een aangename verrassing. Zelf heb ik het bordspel dus ik was een beetje sceptisch over of dit wel geen te groot afkooksel zou zijn, maar het viel me erg in de smaak. Het speelt zo snel en simpel. Als laatste nog Port Royal,dat was alweer een tijd geleden maar de herinneringen over de spelregels kwamen al snel terug. Het blijft toch een leukerd. Voor mij weer een geslaagd spelmoment.
-
DeKerstman
- El Capitan
-
edda_edea
- Matroos
"Kremlin" de Jolly rogers uitgave. Een erg leuk spel, al speelde ik het voorlopig met 2, maar het zal denk ik nog een fijnere ervaring zijn met meer mensen.
-
Veerle
- Jakkiebak!
Agra met drie spelers. Voorlopig een 3ster, maar kan zeker evolueren naar 4ster. We hebben nog niet alle facetten van het spel benut voor dit eerste partijtje....

-
RunnerPaul
- Jakkiebak!
Vandaag op Ducosim:
Flamme Rouge:
Agra:
Majesty:
Codenames Duet:
Halloween:

Flamme Rouge:
Agra:
Majesty:
Codenames Duet:
Halloween:
-
Noviomagum
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator
Ik ben zeer benieuwd naar wat uitdieping over Agra.
Heb zelf, na een klein beetje research, best hoge verwachtingen van dit spel.
De twee 3 sterren hierboven vallen me dus eigelijk best wel tegen.
Zouden jullie die waardering mbt Agra iets beter kunnen toelichten ?
-
eateasse
- Condottiërre
Noviomagum schreef: Ik ben zeer benieuwd naar wat uitdieping over Agra.
Ik was ook van plan om Agra meteen aan te schaffen omdat het volgens mij echt een spel is dat goed in mijn vaste groep zou passen. Echter het feit dat ik het al verschillende keren 2de hands heb zien verschijnen en het feit dat er redelijk wat spelers niet echt enthousiast zijn na het gespeeld te hebben houdt me wel wat tegen.
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Hier kwam Kingsburg op tafel, met voor dit moment (om de speelduur te beperken) alleen de province sheets uit de To Forge a Realm uitbreiding. Blijft toch een lekker spelletje hoor. Legt snel neer en uit, speelt ook snel. Genoeg leuke beslissingen en indirecte interactie vanwege de dice placement en mogelijkheid om elkaar effectief te blokkeren. Ja, iedere keer weer de conclusie dat dit een blijvertje is voor de collectie.
-
RunnerPaul
- Jakkiebak!
Ik heb het niet volledig gespeeld dus wellicht zijn de drie sterren nog wat voorbarig. Maar; Ik vond het nogal een rommelig boord met veel onduidelijke tekens. Er zit nog een soort trap bord bij om dingen bij te houden, deze is wat onoverzichtelijk en niet echt stabiel.Noviomagum schreef: Ik ben zeer benieuwd naar wat uitdieping over Agra.
Ik heb geen probleem met complexe spellen maar er gebeurde wat mij betreft te weinig en je bent veel met dezelfde acties bezig. Ik wil het nog wel een keer spelen maar had er meer van verwacht.
-
KrisZeeland
- Garnaal
Vorige week het spel Hector en Achilles gewonnen in de fb groep spellenhoek zeeland. Vanavond kwam het voor de tweede keer op tafel. Nu we de regels beter begrepen kwam er wat meer tactiek bij kijken dan alleen maar geluk. Maar het valt of staat met goede kaarten, en als je die niet hebt verlies je de slag. Ik denk dat dit spel ieder potje wat leuker gaat worden.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
Noviomagum
- Geheim Genootschap
Ja, precies dateateasse schreef: Ik was ook van plan om Agra meteen aan te schaffen omdat het volgens mij echt een spel is dat goed in mijn vaste groep zou passen. Echter het feit dat ik het al verschillende keren 2de hands heb zien verschijnen en het feit dat er redelijk wat spelers niet echt enthousiast zijn na het gespeeld te hebben houdt me wel wat tegen.
-
Noviomagum
- Geheim Genootschap
Dank voor de reactie.RunnerPaul schreef: Ik heb het niet volledig gespeeld dus wellicht zijn de drie sterren nog wat voorbarig. Maar; Ik vond het nogal een rommelig bord met veel onduidelijke tekens. Er zit nog een soort trap bord bij om dingen bij te houden, deze is wat onoverzichtelijk en niet echt stabiel.
Ik heb geen probleem met complexe spellen maar er gebeurde wat mij betreft te weinig en je bent veel met dezelfde acties bezig. Ik wil het nog wel een keer spelen maar had er meer van verwacht.
De comments die ik tot nu toe gelezen heb, zijn in grote lijn verdeeld in twee kampen. Of je vind 'm geweldig of het is een grote tegenvaller. Qua uiterlijk is iedereen wel lyrisch.
Jouw aanmerkingen over onduidelijkheid qua bord en iconen schijnt na 1 keer spelen te verdwijnen omdat dan alles beter op z'n plek valt. Het instabiele bord lees ik ook heel veel en dat is moeilijker te verhelpen. Lijkt een ontwikkelingsfoutje.
Juist jouw opmerking dat er wezenlijk te weinig gebeurd en teveel van hetzelfde gedaan moet worden, baart me zorgen...
Voor mezelf om het in een perspectief te plaatsen. Wat vind je van spellen zoals Le Havre en Caylus?
-
DeKerstman
- El Capitan
-
Asphyxion
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: https://spelbaron.nl
878 Vikings -
Gisteren voor het eerste 878 Vikings gespeeld met 4 spelers. Het is en blijft een war game met een twist. De Vikingen voelen echt aan als een horde die Engeland binnen dringen. Alle 4 de facties spelen en voelen anders. Doordat de turn order niet vast staat kan dit erg swingy zijn wanneer de Vikingen of Engelsen 4x achter elkaar aan de beurt zijn. Best toffe artwork en een heleboel mini mini's. Voor herhaling vatbaar iig!
Gisteren voor het eerste 878 Vikings gespeeld met 4 spelers. Het is en blijft een war game met een twist. De Vikingen voelen echt aan als een horde die Engeland binnen dringen. Alle 4 de facties spelen en voelen anders. Doordat de turn order niet vast staat kan dit erg swingy zijn wanneer de Vikingen of Engelsen 4x achter elkaar aan de beurt zijn. Best toffe artwork en een heleboel mini mini's. Voor herhaling vatbaar iig!
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Tokaido
Gisteren voor de eerste keer ons kerstcadeau Tokaido gespeeld. Met z'n tweeën, gewoon om een feel voor het spel te krijgen. We hebben zonder de dummy gedaan. Áls we die al toe gaan voegen zal dat de dobbelsteen-variant worden die ik op BGG zag. Maar de volgende keer vind ik het leuker om met twee karakters per persoon te spelen, daar heb ik ook twee varianten van. Over het spel zelf: het speelt uiteindelijk heel soepel weg! Vrij hard verloren maar heb me goed vermaakt
Gisteren voor de eerste keer ons kerstcadeau Tokaido gespeeld. Met z'n tweeën, gewoon om een feel voor het spel te krijgen. We hebben zonder de dummy gedaan. Áls we die al toe gaan voegen zal dat de dobbelsteen-variant worden die ik op BGG zag. Maar de volgende keer vind ik het leuker om met twee karakters per persoon te spelen, daar heb ik ook twee varianten van. Over het spel zelf: het speelt uiteindelijk heel soepel weg! Vrij hard verloren maar heb me goed vermaakt
Recent speelde ik...