Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Gisteren speelde ik...
Voor het eerst Pulsar 2849 gespeeld. Ziet er super uit, speelt lekker weg en biedt ge noeg keuzes. Top!
-
MickyS
- Garnaal
Fresco
Heel leuk, al heb ik een beetje problemen met tweespeler spellen, waarbij je een derde speler moet faken. Anders krijgt hij een ster erbij.
Heel leuk, al heb ik een beetje problemen met tweespeler spellen, waarbij je een derde speler moet faken. Anders krijgt hij een ster erbij.
"Rock over London. Rock on Chicago."
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Gisteren speelde ik...
The Lost Expedition (solo): té moeilijk voor mij; alles verloren 
TFM + VN (solo): 96 punten

TFM + VN (solo): 96 punten

-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Het afgelopen weekend veel gespeeld!
Het begon vrijdagmiddag met mijn eerste solo-run van Scythe. Ik ben normaal niet zo van combat, maar tegen een automa ontkom je er niet aan - niet als verdediger, maar ook niet als aanvaller. Door tegen het einde van het spel nog een keer de Factory aan te vallen kon ik wat cruciale meters maken omdat ik zag dat de automa het spel ging beëindigen, en waardoor ik kon winnen.
's Avonds een tas spelletjes meegenomen naar vrienden maar uiteindelijk alleen 2x Port Royal 1-op-1 gespeeld, waarin we de punten deelden. Het speelt lekker vlot, waardoor je eigenlijk geen tijd hebt om je aan de (push-your-)luck te ergeren als het eens niet meezit.
Op zaterdag speelde ik met 4 anderen een klassiekertje: De Kolonisten van Catan. Met 9 punten was ik er bijna, tot mijn broer mijn langste handelsroute van me afnam en daarmee van 8 naar 10 ging. Maar goed, hij kreeg dan ook elke keer een stad als er 9 werd gegooid. We sloten de avond af met oud-Hollandsch vermaeck: sjoelen! Heerlijk!
Op zondag kwam Kingdomino op tafel, waar mijn vriendin in 3 spelletjes de beste bleek. Ze had telkens haar koninkrijk goed op orde, met vaak haar kasteel in het midden en/of een netjes 7x7 raster. Daar kon ik niet tegenop.
Fijn spellenweekend!
Het begon vrijdagmiddag met mijn eerste solo-run van Scythe. Ik ben normaal niet zo van combat, maar tegen een automa ontkom je er niet aan - niet als verdediger, maar ook niet als aanvaller. Door tegen het einde van het spel nog een keer de Factory aan te vallen kon ik wat cruciale meters maken omdat ik zag dat de automa het spel ging beëindigen, en waardoor ik kon winnen.
's Avonds een tas spelletjes meegenomen naar vrienden maar uiteindelijk alleen 2x Port Royal 1-op-1 gespeeld, waarin we de punten deelden. Het speelt lekker vlot, waardoor je eigenlijk geen tijd hebt om je aan de (push-your-)luck te ergeren als het eens niet meezit.
Op zaterdag speelde ik met 4 anderen een klassiekertje: De Kolonisten van Catan. Met 9 punten was ik er bijna, tot mijn broer mijn langste handelsroute van me afnam en daarmee van 8 naar 10 ging. Maar goed, hij kreeg dan ook elke keer een stad als er 9 werd gegooid. We sloten de avond af met oud-Hollandsch vermaeck: sjoelen! Heerlijk!
Op zondag kwam Kingdomino op tafel, waar mijn vriendin in 3 spelletjes de beste bleek. Ze had telkens haar koninkrijk goed op orde, met vaak haar kasteel in het midden en/of een netjes 7x7 raster. Daar kon ik niet tegenop.
Fijn spellenweekend!
Recent speelde ik...

-
ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Raiders Of The North Sea

Century: Spice Road

Century: Spice Road
-
ozymandias
- Geheim Genootschap
Flip City (basis) met uitbreiding The Wilderness
Vermits ik dit nog maar enkel solo heb gespeeld om de symboliek op de kaarten goed te leren begrijpen kan ik nog niet zoveel zeggen/schrijven. Wel beviel mijn eerste sessie me heel hard, toen ik enkel met de basis speelde. Nu door de toevoeging The Wilderness, waar ik kaarten van deze versie mengde met de basis is wat wennen en vraagt om meer gespeeld te worden om behendiger om te springen met bepaalde speciale eigenschappen.
Een echte mening zal ik me pas kunnen vormen wanneer ik het eens met 2 of meer kan spelen.

Vermits ik dit nog maar enkel solo heb gespeeld om de symboliek op de kaarten goed te leren begrijpen kan ik nog niet zoveel zeggen/schrijven. Wel beviel mijn eerste sessie me heel hard, toen ik enkel met de basis speelde. Nu door de toevoeging The Wilderness, waar ik kaarten van deze versie mengde met de basis is wat wennen en vraagt om meer gespeeld te worden om behendiger om te springen met bepaalde speciale eigenschappen.
Een echte mening zal ik me pas kunnen vormen wanneer ik het eens met 2 of meer kan spelen.

-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Volgens mij is het belangrijk om niet te snel te proberen lopen, maar eerst veel health, food en andere symbolen te verzamelen. Probeer ook zoveel mogelijk slechte kaarten te skippen. Pas wanneer je goed gewapend bent, kan je beginnen lopen naar het einde. Je mag twee keer door het deck gaan, dus je hebt normaal tijd genoeg. Daarnaast moet je natuurlijk ook wat geluk hebben met de kaarten die tevoorschijn komen. Ik vind het net leuk dat het niet makkelijk is om te winnen (vergelijk het met de eerste keren dat je Vrijdag of Ghost Stories speelt). Dat maakt het net uitdagender en geeft je des te meer voldoening wanneer je het de eerste keer wint.mazinho schreef: The Lost Expedition (solo): té moeilijk voor mij; alles verloren
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Ik ben ook benieuwd naar dit spel (en Vrijdag). Hoop binnenkort wat kleinere sologames op te pikken.ditterio schreef:Volgens mij is het belangrijk om niet te snel te proberen lopen, maar eerst veel health, food en andere symbolen te verzamelen. Probeer ook zoveel mogelijk slechte kaarten te skippen. Pas wanneer je goed gewapend bent, kan je beginnen lopen naar het einde. Je mag twee keer door het deck gaan, dus je hebt normaal tijd genoeg. Daarnaast moet je natuurlijk ook wat geluk hebben met de kaarten die tevoorschijn komen. Ik vind het net leuk dat het niet makkelijk is om te winnen (vergelijk het met de eerste keren dat je Vrijdag of Ghost Stories speelt). Dat maakt het net uitdagender en geeft je des te meer voldoening wanneer je het de eerste keer wint.mazinho schreef: The Lost Expedition (solo): té moeilijk voor mij; alles verloren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

-
ozymandias
- Geheim Genootschap
Dice City + All That Glitters
Solo sessie gespeeld ... vermits ik de basis reeds een aantal malen gespeeld heb solo. Dacht ik laten we de uitbreiding eens bijnemen. Spijtig dat er geen solo regels vermeld zijn in de uitbreiding. Na wat rondsnuisteren heb ik gevonden dat ontwerper zegt dat je het net zo moet spelen als de basis. Niet het antwoord dat ik zocht ... nee ik moet weten of ik alle locatiekaarten moet gebruiken of random kaarten uit het spel haal of dat er bepaalde locaties moeten worden uitgenomen van de basis. Niets van dat ... dus ik zal de vraag eens rechtstreeks moeten stellen.
Verder vind ik dit nog steed leuk spelen, al vallen er bij een solo-spel wel een aantal zaken weg, zoals het overvallen van een locatie, 2 pasfiches afgeven om een locatie bij de tegenstander te deactiveren. Verder speelt het solo heel vlotjes weg. Nu heb ik wel het "moderate" niveau gespeeld.
Solo sessie gespeeld ... vermits ik de basis reeds een aantal malen gespeeld heb solo. Dacht ik laten we de uitbreiding eens bijnemen. Spijtig dat er geen solo regels vermeld zijn in de uitbreiding. Na wat rondsnuisteren heb ik gevonden dat ontwerper zegt dat je het net zo moet spelen als de basis. Niet het antwoord dat ik zocht ... nee ik moet weten of ik alle locatiekaarten moet gebruiken of random kaarten uit het spel haal of dat er bepaalde locaties moeten worden uitgenomen van de basis. Niets van dat ... dus ik zal de vraag eens rechtstreeks moeten stellen.
Verder vind ik dit nog steed leuk spelen, al vallen er bij een solo-spel wel een aantal zaken weg, zoals het overvallen van een locatie, 2 pasfiches afgeven om een locatie bij de tegenstander te deactiveren. Verder speelt het solo heel vlotjes weg. Nu heb ik wel het "moderate" niveau gespeeld.
-
DeKerstman
- El Capitan
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Terraforming Mars met 4. Twee van de vier speelden het voor het eerst en wederom viel op hoe makkelijk het qua mechanismen weg speelt terwijl het je zo veel keuzes biedt. Blijvertje in de collectie!
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
dit weekend het hele weekend mijn verjaardag gevierd met vrienden, gezelligheid en spelletjes. En gespeeld:
Kanagawa
Tzolkin
Exit: de farao's kamer
die holde isolde
orleans
droomhuis
grand austria hotel
savannah tails
las vegas
tarantula tango
legendary encounters: a firefly deckbuilding game
Kanagawa
Tzolkin
Exit: de farao's kamer
die holde isolde
orleans
droomhuis
grand austria hotel
savannah tails
las vegas
tarantula tango
legendary encounters: a firefly deckbuilding game
~ Always look on the bright side of life ~

-
kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
Gistermiddag Viticulture EE uitgelegd aan niet-gamend echt wijnverbouwend gezin waarvan de jongste nog geen Engels kon. Ze waren laaiend enthousiast. Had ook een NL handleiding van de regels gemaakt zodat de jongste mee kon. Heb het spel maar achtergelaten.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
-
kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
Vrijdag is een geweldig spelletje met geweldig slechte NL handleiding. Met de geleverde handleidng heb je na afloop hooguit het gevoel dat je Donderdag of Zaterdag hebt gespeeld. Heb ooit een faq gemaakt van alle mitsen maren en condities waarmee welke combos wel dan niet mochten. Daarmee ging het heel soepel.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Zelf het spel nog niet gespeeld, maar was het niet gelijk een te grote stap voor een niet gamend gezin.kosterix schreef: Gistermiddag Viticulture EE uitgelegd aan niet-gamend echt wijnverbouwend gezin waarvan de jongste nog geen Engels kon. Ze waren laaiend enthousiast. Had ook een NL handleiding van de regels gemaakt zodat de jongste mee kon. Heb het spel maar achtergelaten.