De eerste sessie die alleen speelde om de regels te leren, bracht heel wat spanning naar boven. Ik had steeds het gevoel dat ik aan het verdrinken was. Wat ik op zich wel héél leuk vindt, speel graag op het randje met de wetenschap dat het toch nog een haalbare kaart is.
Dus ik was oprecht enthousiast het spel te spelen met meerdere spelers.
De daad bij het woord gevoegd, 2de sessie vlot uitgelegd ... (wel handig als iedereen al de gewone pandemie heeft gespeeld natuurlijk)
Nu blijkt dat het echt een heel saaie sessie was. Echt weinig spanning (speelde wel de introductie), nooit echt in de problemen gekomen. Eenmaal een overstroming, die we in de volgende beurt even vakkundig hebben kunnen indijken. We hadden na het spel gewonnen te hebben echt zoiets van ... saai.
Nu kunnen we zeggen, ah verhoog het aantal stormkaarten of met andere rolkaarten zal het anders zijn, dat zal allemaal wel. Maar het was gewoon frappant dat er weinig animo was gedurende het ganse spel, we hebben nooit echt op het puntje van onze stoel moeten gaan zitten. Nochtans hebben we 4 stormkaarten moeten trotseren ...
Ik was halverwege het spel echt ontgoocheld over de lage spanningsgraad.
Mochten jullie zich afvragen of we de regels juist hebben gespeeld. Ja, we hebben de regels correct geïnterpreteerd en ook zo gespeeld.