Als dat hun manier is om een mooi familiespel (Droomhuis) en een sterke internationale titel (Charterstone) binnen te halen, is dat op zijn minst bedenkelijk.Erwin schreef:Volgens het persbericht van september 2017 zou Chronicle Games als studio binnen White Goblin Games worden gepositioneerd en zouden de licenties van de spellen onder White Goblin Games komen te vallen. Blijkbaar hebben Goblins de rechten op Chronicle Games goed voor zichzelf geregeld.stefaan schreef: Ronduit bizar. Benieuwd hoe ze dit gaan uitleggen en de vraag in verband met de rechten op de Chronicle games gaan oplossen.
Chronicle Games doet Charterstone
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
stefaan
- Caballero
Re: Chronicle Games doet Charterstone
Labels:
-
kersje86
- Party Animal
Joeehoeeee kreef al een briefje voor de pickup point, maar had geen idee wat het zou zijn. Het zou begin deze week pas binnen komen bij WGG.stefaan schreef: Intussen is het spel aangekomen en het ziet er goed uit. Ik ben benieuwd.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
We zijn niet bekend met feiten en omstandigheden. Het lijkt me daarom verstandig om het niet te snel in te kleuren.stefaan schreef: Als dat hun manier is om een mooi familiespel (Droomhuis) en een sterke internationale titel (Charterstone) binnen te halen, is dat op zijn minst bedenkelijk.![]()
-
stefaan
- Caballero
Klopt. Meer duidelijkheid volgt ongetwijfeld en het voordeel van de twijfel geven is een mooi principe.Erwin schreef:We zijn niet bekend met feiten en omstandigheden. Het lijkt me daarom verstandig om het niet te snel in te kleuren.stefaan schreef: Als dat hun manier is om een mooi familiespel (Droomhuis) en een sterke internationale titel (Charterstone) binnen te halen, is dat op zijn minst bedenkelijk.![]()
-
montagne14
- Jakkiebak!
Ik zag dat de White Goblin versie gister bij de lokale spellen winkel in Den Haag binnen was gekomen
-
sinead
- Stamhoofd
-
yvof
- Professor Pimpel
Ook ik heb hem gisteren ontvangen van wwg. Ziet er allemaal mooi uit.
-
rober
- Standaard moderator
Ha, die staat dan mooie op me te wachten als ik thuis kom van vakantie. 
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Tassie
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wat??? Michiel bij demo in Haarlem ontmoet. Goede vent met overduidelijk hart voor spellen. Hoop dat hij de rechtenkwestie goed had vastgelegd.Erwin schreef:En dat in de week waarin we op Zuiderspel hoorden dat Michiel van Chronicle Games door de Goblins op straat is gezet. Wrange samenloop.stefaan schreef: Intussen is het spel aangekomen en het ziet er goed uit. Ik ben benieuwd.
-
kersje86
- Party Animal
Hier ook eindelijk op gehaald en kon het toch niet laten om hem even te bekijken. Jammer dat een randje van het bord beetje gedeukt is, alsmede een aantal doosjes. Geen invloed op het materiaal verder zelf, maar toch 
-
stefaan
- Caballero
Eerste rondje gespeeld intussen: sfeervol spelletje, de vertaling lijkt ook behoorlijk.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Ondertussen gaat White Goblin met de pluimen van Charterstone lopen ... Ik hoop toch dat alles netjes geregeld is. Is er al iets geweten over de scheiding?
-
Joel22
- Stamhoofd
Iemand enig idee hoe dit spel met een kleine groep speelt. Ik kan het spel met zij 3en gaan spelen. Ik zie op BGG dat 6 het mooiste is. Heeft iemand ervaringen met een campagne met een kleine groep?
-
Aquarel83
- Grote Dienaar
Heb toch een wrange nasmaak bij dit verhaal. Heb destijds het spel gepreordered voor de prijs van 62 euro zonder verzendkosten. WGG neemt Chronicle Games over en communiceert dat ze de preorder prijs zullen behouden ondanks de consumentenprijs van €79,95. Nu blijk ik m'n preorder nog niet ontvangen te hebben en ligt het spel in de winkel voor €59.
Toch zeer bedenkelijk allemaal...
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
+1Aquarel83 schreef: Heb toch een wrange nasmaak bij dit verhaal. Heb destijds het spel gepreordered voor de prijs van 62 euro zonder verzendkosten. WGG neemt Chronicle Games over en communiceert dat ze de preorder prijs zullen behouden ondanks de consumentenprijs van €79,95. Nu blijk ik m'n preorder nog niet ontvangen te hebben en ligt het spel in de winkel voor €59.
En verzendkosten in rekening gebracht. Als je het bij een webwinkel had gekocht waren de verzendkosten lager danwel nihil geweest. Laatste keer geweest dus.
Ik heb het overigens wel al ontvangen.