Chronicle Games doet Charterstone

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
stefaan
Caballero

Re: Chronicle Games doet Charterstone

Bericht door stefaan »

Erwin schreef:
stefaan schreef: Ronduit bizar. Benieuwd hoe ze dit gaan uitleggen en de vraag in verband met de rechten op de Chronicle games gaan oplossen.
Volgens het persbericht van september 2017 zou Chronicle Games als studio binnen White Goblin Games worden gepositioneerd en zouden de licenties van de spellen onder White Goblin Games komen te vallen. Blijkbaar hebben Goblins de rechten op Chronicle Games goed voor zichzelf geregeld.
Als dat hun manier is om een mooi familiespel (Droomhuis) en een sterke internationale titel (Charterstone) binnen te halen, is dat op zijn minst bedenkelijk. :shock:

Labels:
kersje86
Party Animal

Bericht door kersje86 »

stefaan schreef: Intussen is het spel aangekomen en het ziet er goed uit. Ik ben benieuwd.
Joeehoeeee kreef al een briefje voor de pickup point, maar had geen idee wat het zou zijn. Het zou begin deze week pas binnen komen bij WGG.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

stefaan schreef: Als dat hun manier is om een mooi familiespel (Droomhuis) en een sterke internationale titel (Charterstone) binnen te halen, is dat op zijn minst bedenkelijk. :shock:
We zijn niet bekend met feiten en omstandigheden. Het lijkt me daarom verstandig om het niet te snel in te kleuren.
stefaan
Caballero

Bericht door stefaan »

Erwin schreef:
stefaan schreef: Als dat hun manier is om een mooi familiespel (Droomhuis) en een sterke internationale titel (Charterstone) binnen te halen, is dat op zijn minst bedenkelijk. :shock:
We zijn niet bekend met feiten en omstandigheden. Het lijkt me daarom verstandig om het niet te snel in te kleuren.
Klopt. Meer duidelijkheid volgt ongetwijfeld en het voordeel van de twijfel geven is een mooi principe.
montagne14
Jakkiebak!

Bericht door montagne14 »

Ik zag dat de White Goblin versie gister bij de lokale spellen winkel in Den Haag binnen was gekomen
Afbeelding
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

Ik heb hem deze week thuis ontvangen van White Goblin Games!
Afbeelding
yvof
Professor Pimpel

Bericht door yvof »

Ook ik heb hem gisteren ontvangen van wwg. Ziet er allemaal mooi uit.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Ha, die staat dan mooie op me te wachten als ik thuis kom van vakantie. :D
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Tassie
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Tassie »

Erwin schreef:
stefaan schreef: Intussen is het spel aangekomen en het ziet er goed uit. Ik ben benieuwd.
En dat in de week waarin we op Zuiderspel hoorden dat Michiel van Chronicle Games door de Goblins op straat is gezet. Wrange samenloop.
Wat??? Michiel bij demo in Haarlem ontmoet. Goede vent met overduidelijk hart voor spellen. Hoop dat hij de rechtenkwestie goed had vastgelegd.
kersje86
Party Animal

Bericht door kersje86 »

Hier ook eindelijk op gehaald en kon het toch niet laten om hem even te bekijken. Jammer dat een randje van het bord beetje gedeukt is, alsmede een aantal doosjes. Geen invloed op het materiaal verder zelf, maar toch :roll:
stefaan
Caballero

Bericht door stefaan »

Eerste rondje gespeeld intussen: sfeervol spelletje, de vertaling lijkt ook behoorlijk.
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Ondertussen gaat White Goblin met de pluimen van Charterstone lopen ... Ik hoop toch dat alles netjes geregeld is. Is er al iets geweten over de scheiding?
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Iemand enig idee hoe dit spel met een kleine groep speelt. Ik kan het spel met zij 3en gaan spelen. Ik zie op BGG dat 6 het mooiste is. Heeft iemand ervaringen met een campagne met een kleine groep?
Aquarel83
Grote Dienaar

Bericht door Aquarel83 »

Heb toch een wrange nasmaak bij dit verhaal. Heb destijds het spel gepreordered voor de prijs van 62 euro zonder verzendkosten. WGG neemt Chronicle Games over en communiceert dat ze de preorder prijs zullen behouden ondanks de consumentenprijs van €79,95. Nu blijk ik m'n preorder nog niet ontvangen te hebben en ligt het spel in de winkel voor €59.
Toch zeer bedenkelijk allemaal...
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Aquarel83 schreef: Heb toch een wrange nasmaak bij dit verhaal. Heb destijds het spel gepreordered voor de prijs van 62 euro zonder verzendkosten. WGG neemt Chronicle Games over en communiceert dat ze de preorder prijs zullen behouden ondanks de consumentenprijs van €79,95. Nu blijk ik m'n preorder nog niet ontvangen te hebben en ligt het spel in de winkel voor €59.
Toch zeer bedenkelijk allemaal...
+1
En verzendkosten in rekening gebracht. Als je het bij een webwinkel had gekocht waren de verzendkosten lager danwel nihil geweest. Laatste keer geweest dus.
Ik heb het overigens wel al ontvangen.