Ik ga dit jaar voor het eerst naar Essen. Ik heb al begrepen dat het overdonderend kan zijn....
so tell me.... do's? don'ts?
Hoe bereid ik me voor....of is het onbegonnen werk?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Hoi Veerle, wat leuk dat je naar Spiel gaat. Je gaat overdonderd worden; ga het ervaren, laat het over je heen komen en geniet van de ervaring. Qua voorbereiding raad ik je aan een vervulbare waterfles en eten mee te nemen (repen, belegde broodjes, iets anders) en schoenen aan te doen waarop je lang lekker kan lopen. Vertrek liever wat eerder dan wat later; je bent dan zeker van een parkeerplek zonder lang wachten en kan het moment van openen van de beurs/deur meemaken dat is best leuk als je voor het eerst gaat. Probeer in te schatten hoeveel spellen je kopen/verkopen en stem je tas daarop af. Tenslotte: houd dit forum en BGG in de gaten voor de plattegronden en maak een printje als ze er zijn dan kan je die ter plekke altijd raadplegen mocht dat nodig zijn.Veerle schreef: Hallo,
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Essen. Ik heb al begrepen dat het overdonderend kan zijn....
so tell me.... do's? don'ts?
Hoe bereid ik me voor....of is het onbegonnen werk?![]()

Dit zeker. Met name als je één dag gaat is het wel OK om een paar dingen aan te stippen die je wil zien of doen, maar verder: laat je verrassen en go with the flow. Dat kun je bijna letterlijk nemen: is het ergens heel druk, loop om de drukte heen naar het volgende. En blijf niet alleen hangen bij de bekende dingen, Spiel is juist leuk vanwege alles dat je anders misschien nooit zou zien.el_crosso schreef: Maar in het heel kort, gewoon ontzettend van genieten en niet de drang hebben om "alles te moeten doen" in die ene of meerdere dagen dat je er bent. Dat gaat niet lukkken![]()
Precies. Beetje voorbereiden kan geen kwaad. Maar dat zijn meestal de dingen die na de beurs toch wel in de schijnwerpers komen. En waar in de loop der tijd reviews van voorhanden zijn. Als je te gepland naar een beurs gaat mis je juist die paar kleine pareltjes die je toevallig tegenkomt en die je verrassen. De grote titels kun je vaak beter na de beurs bij een webshop kopen.Lorthania schreef:Dit zeker. Met name als je één dag gaat is het wel OK om een paar dingen aan te stippen die je wil zien of doen, maar verder: laat je verrassen en go with the flow. Dat kun je bijna letterlijk nemen: is het ergens heel druk, loop om de drukte heen naar het volgende. En blijf niet alleen hangen bij de bekende dingen, Spiel is juist leuk vanwege alles dat je anders misschien nooit zou zien.el_crosso schreef: Maar in het heel kort, gewoon ontzettend van genieten en niet de drang hebben om "alles te moeten doen" in die ene of meerdere dagen dat je er bent. Dat gaat niet lukkken![]()

1) kun je altijd proberen, maar veel tafels zijn vaak vol en soms moet je wachten. Als je dat niet erg vind kan je dat proberen.Gert12555 schreef: Ik ben er over aan het denken om in 2018 voor de eerste keer voor 1 dag af te zakken naar Spiel. Ik vroeg mij af waar je eigenlijk dan best het meeste focus op legt:
1) spellen spelen die op je verlanglijst staan
2) koopjes zoeken (is de verwachting dat de prijzen op Spiel goedkoper zijn terecht?)
3) Onbekende titels van kleine uitgevers testen
4) Gewoon zoveel mogelijk rondlopen en niet spelen maar kijken

1) Ik zou eerst eens rondzien wat er allemaal te zien is, dat is al vrij overdonderend !Gert12555 schreef: Ik ben er over aan het denken om in 2018 voor de eerste keer voor 1 dag af te zakken naar Spiel. Ik vroeg mij af waar je eigenlijk dan best het meeste focus op legt:
1) spellen spelen die op je verlanglijst staan
2) koopjes zoeken (is de verwachting dat de prijzen op Spiel goedkoper zijn terecht?)
3) Onbekende titels van kleine uitgevers testen
4) Gewoon zoveel mogelijk rondlopen en niet spelen maar kijken