Past wel, beter proberenJerome schreef: PS: Tenzij niet alles in de basisdoos past, zoals Viticulture/Tuscany.
Dozen van uitbreidingen, wat doen jullie ermee?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Dozen van uitbreidingen, wat doen jullie ermee?
Labels:
-
Hippe
- Professor Pimpel
ik kan ze niet weggooien. Heb zelfs het onooglijke plastic doosje nog waarin Glory to Rome zat....

-
AlexHL
- Matroos
Ik hou van compact, dus alles in de basisdoos, zonodig met een foamcore insert. De andere doos is dan oud papier.
BoardGameGeek: AlexHL • PSN: alxtira
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Alles wat weg kan, wordt ook weggegooid. Geen inlays, geen extra spelregels, geen dozen, geen problemen 
-
Xildur
- Munchkin
+1Hippe schreef: ik kan ze niet weggooien. Heb zelfs het onooglijke plastic doosje nog waarin Glory to Rome zat....
-
vdW
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: High Times
Ik gooi ze niet weg; als het past dan bewaar ik ze in de spellenkast zelf en anders gaan ze in een plasticbak op zolder achter het schot.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
+1murzim schreef: Ik bewaar de dozen in de opslagkamer, de componenten steek ik in de basisdoos tenzij alles in de doos van de uitbreiding past, dan doe ik het omgekeerde.
Precies dat.
Inlays, extra spelregels inderdaad, + uitgedrukte stansramen, weg ermee.bionicman schreef: Alles wat weg kan, wordt ook weggegooid. Geen inlays, geen extra spelregels, geen dozen, geen problemen![]()
Wel extra zakjes in de dozen toevoegen zodat alles netjes gescheiden bewaard kan worden en snel opgezet voordat we kunnen beginnen.
Everybody has the right to play...
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
+1 nog een!Xildur schreef:+1Hippe schreef: ik kan ze niet weggooien. Heb zelfs het onooglijke plastic doosje nog waarin Glory to Rome zat....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Weggooien?
Alle uitbreidingen blijven in hun eigen doos. Ze staan -indien mogelijk- ook dicht bij het basisspel.
Mogelijk de enige uitzondering hierop bij ons thuis, zijn de oude uitbreidingen van Catan voor 5-6 spelers (kwamen in plastic verpakking), die bewaar ik in de respectieve dozen. Maar de verpakking ligt nog wel achter in een kast...
Alle uitbreidingen blijven in hun eigen doos. Ze staan -indien mogelijk- ook dicht bij het basisspel.
Mogelijk de enige uitzondering hierop bij ons thuis, zijn de oude uitbreidingen van Catan voor 5-6 spelers (kwamen in plastic verpakking), die bewaar ik in de respectieve dozen. Maar de verpakking ligt nog wel achter in een kast...
-
MaartenM
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Maar dit geheel terzijde...
Ik hou ook alle dozen bij, hoewel ik er al een lange tijd aan twijfel om voor Catan alles in 1 doos proberen te gooien 
Maar dit geheel terzijde....
-
Bruno
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
Indien mogelijk stop ik een uitbreiding in de basisdoos zelf. Een spellenkast heeft per definitie te weinig ruimte tenslotte.
Maar het weggooien van de uitbreidingsdoos kan ik niet over m'n hart verkrijgen. Die gaan dus richting berging. Dan kun je eventueel een uitbreiding nog weer eens los verkopen (vertel ik mezelf dan, want hoe vaak gebeurt dat nou?)
En spellen met heel veel uitbreidingen, tja... Daar moet vroeg of laat een op maat gemaakte oplossing voor komen.
Maar het weggooien van de uitbreidingsdoos kan ik niet over m'n hart verkrijgen. Die gaan dus richting berging. Dan kun je eventueel een uitbreiding nog weer eens los verkopen (vertel ik mezelf dan, want hoe vaak gebeurt dat nou?)
En spellen met heel veel uitbreidingen, tja... Daar moet vroeg of laat een op maat gemaakte oplossing voor komen.
-
rvlieshout
- Geheim Genootschap
De meeste uitbreidingen zitten in de doos van het basisspel. Als het past natuurlijk. Uitbreidingsdoos bewaar ik, omdat ik die soms gebruik als verpakkingsdoos (als deze stevig genoeg is) om dingen in te verzenden...
Ik heb spellen vooral om te spelen, dus veel waarde hebben de uitbreidingsdozen niet voor mij.
Ik heb spellen vooral om te spelen, dus veel waarde hebben de uitbreidingsdozen niet voor mij.
-
rober
- Standaard moderator
Als het past stop ik alles in de doos van het basisspel. De doos van de uitbreiding gaat dan in de opslag.
Alleen stansramen en zo overbodig geworden inlays gooi ik weg.
Alleen stansramen en zo overbodig geworden inlays gooi ik weg.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
SvAtje
- Standaard moderator
-
jeroen14014
- Meeple
Dozen van uitbreidingen en expansies
Beste medespeler,
ik zit met een vraag, bijna een gewetensvraag.
Als ik uitbreidingen koop van spellen stop ik die uitbreiding altijd in de doos van het basisspel. Ik hou dan een lege doos over.
Wat doen jullie met die lege dozen???
Ik heb ze nu bewaard, maar ze staan te verstoffen op zolder en nemen veel ruimte in. Maar weggooien vind ik ook zonde...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Jeroen van Emde Boas
ik zit met een vraag, bijna een gewetensvraag.
Als ik uitbreidingen koop van spellen stop ik die uitbreiding altijd in de doos van het basisspel. Ik hou dan een lege doos over.
Wat doen jullie met die lege dozen???
Ik heb ze nu bewaard, maar ze staan te verstoffen op zolder en nemen veel ruimte in. Maar weggooien vind ik ook zonde...
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Jeroen van Emde Boas
Laatst gewijzigd door Bart op do 05 jul 2018, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onderwerpen samengevoegd
Reden: onderwerpen samengevoegd