Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

MickyS
Garnaal

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door MickyS »

Tzolkin :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

Wat een lekker spel zeg. Alles klopt.
"Rock over London. Rock on Chicago."
T-J
Matroos

Bericht door T-J »

Takenoko, vorig jaar gekocht en nu pas gespeeld...
Wat een geweldig spel, is meteen 1 van onze favorieten naast ticket to ride serie en stone age.
Ziet er prachtig uit, speelt vlot en is makkelijk uitgelegd, maar is allerminst saai.
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Mijn zoon van 17 kwam zelf terug uit de krochten van de online gaming wereld en wilde met mij Patchwork spelen. Het werden zelfs een paar spelletjes. Hij vond het LEUK.
We live to survive our paradoxes
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

usurper schreef: Mijn zoon van 17 kwam zelf terug uit de krochten van de online gaming wereld en wilde met mij Patchwork spelen. Het werden zelfs een paar spelletjes. Hij vond het LEUK.
Dus je hebt zijn temperatuur opgenomen, pijnstillers gegeven, onder de wol gestopt?
Hij was ziek neem ik aan?!?Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Of zou hij het goede virus eindelijk te pakken hebben, dan is er nauwelijks gevaar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
el_crosso
Burgemeester
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door el_crosso »

Niks mis met beide werelden, het een sluit het andere niet uit toch ;-)
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

el_crosso schreef: Niks mis met beide werelden, het een sluit het andere niet uit toch ;-)
Wat meer de bordspellen wereld opschuiven heeft wel mijn voorkeur :mrgreen:
We live to survive our paradoxes
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

usurper schreef:
el_crosso schreef: Niks mis met beide werelden, het een sluit het andere niet uit toch ;-)
Wat meer de bordspellen wereld opschuiven heeft wel mijn voorkeur :mrgreen:
Hoop ik ook voor je, maar ja, snap wel dat de video gaming ook lonkt. Onze hobby is toch nog wel heel erg niche als je dingen ziet als Fortnite en het effect op hele leeftijdscategorieën
pinokio1993
Veenboer

Bericht door pinokio1993 »

Game of thrones the boardgame second edition
Gevolgd door een luchtig spelletje kingdomino
Afbeelding
SvAtje
Standaard moderator

Bericht door SvAtje »

Rajas van de Ganges met z'n 2en. Eenvoudige regels, alleen heel veel mogelijkheden om je werkers in te zetten. En lekker bouwen op je eigen bordje. Dit is een blijvertje.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

SvAtje schreef: Rajas van de Ganges met z'n 2en. Eenvoudige regels, alleen heel veel mogelijkheden om je werkers in te zetten. En lekker bouwen op je eigen bordje. Dit is een blijvertje.
ik ook gisteren met z'n tweeën. Maar niet met jou :P
En helemaal met je eens!

Afgelopen weekend ook Altiplano gespeeld voor het eerst en het spel ontdekken is heel leuk., Al gemerkt dat ik veel dingen anders moet doen als dat ik nu gedaan heb, haha!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
humske

Bericht door humske »

afgelopen weekend was een legacy achtig weekendje!

Vrijdag: Gloomhaven! Voor het eerst met mijn nieuwe character gespeeld na retiren vorige keer, super leuk om te ontdekken!

Zaterdag: T.I.M.E. stories estrella drive! Leuk om weer te doen en alles te ontdekken (ook al ging het dit keer niet erg goed met 4 runs nodig. net de verkeerde volgorde gekozen enzo op sommige punten :P )

Zondag: Eerste keer Charterstone! Met z'n tweeën gespeeld en we hebben ons enorm vermaakt! Ben benieuwd naar het vervolg!

Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

7 Wonders: Armada :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Leuke uitbreiding waarbij door de zeemacht niemand meer veilig is en je niet meer alleen met je directe buren strijd hebt. Daarnaast zijn er ook nog een paar kaarten waarbij je handel en je de militaire kracht gaat vergelijken met de buurman van je buurman. Meer interactie dus! Deze uitbreiding is leuker dan Babel en is makkelijk toe te voegen aan het basisspel. Ik kan niet wachten tot dat die definitief uit zal gaan komen.
Afbeelding
humske

Bericht door humske »

WEer een heerlijk spelweekendje gehad!

Vrijdag een potje gloomhaven, 2e keer met m'n karakter na de eerste keer retiren. Weer wat andere dingen gedaan (mede door het scenario wat we deden) en het was echt superleuk!!

Zaterdag:
Among the stars (voorloper van Fields of Green). GEzien het feit dat het de voorloper van fields of green is, was ik niet heel blij met deze keuze van het spel doordat ik dacht dat Ats dan wel niet zo goed zou zijn. Maar, al dan niet door de lage verwachtingen, was ik positief verrast. Ik hou het liever bij Fields of green, thema spreekt me meer aan enzo maar ik zal nu positiever staan tegenover een potje Ats

Mansions of madness:
2013 was de eerste en laatste kere dat ik dit gespeeld heb. Ik vond het idee leuk en zo met de tablet werken met het verhaal. Alleen kwam dit scenario niet heel erg goed uit de verf. Het was toch wel erg veel dobbelen en vrij weinig mogelijkheden behalve steeds meer insane worden omdat de dobbelstenen de verkeerde kant op vielen. Desalniettemin wil ik me hier nog wel eens aan wagen met een ander scenario doordat ik zoveel enthousiaste verhalen van anderen hoor. En ik heb me ook wel vermaakt, maar het duurde te lang voor wat het was nu met de geluksfactor

Fillers tussendoor: Sushi go!, the mind, 5 augurken en liar's dice,

Als afsluiting van de avond nog 'even' Altiplano. Erg tof spel en goede sfeer, met z'n 3en gespeeld. Alleen hadden we op een gegeven moment al best wel veel grondstoffen op, maar de kaartjes nog niet op die tegels. MAar daardoor creerde het een gevoel van dat het spel al af was terwijl we nog best wel wat rondes hadden daarna nog.
En een iemand ging er flink vandoor met de winst nadat zijn motor was opgebouwd naar 8 fiches bouwen terwijl de ander en ik er maar 5 en 6 hadden. Toen hadden we het nakijken omdat het spel nog 'te lang' duurde waardoor die motor zo goed uit de verf kwam met zoveel acties.
Anyhow hebben we wel van het spel genoten, maar moeten we nog eens opzoeken of we alles goed hebben gedaan ivm einde van het spel (al kun je er weinig fout aan doen) of dat we gewoon zo goed hebben gespeeld dat alles op was :P

Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Wij speelden gister Mansions of Madness 2nd edition. We kwamen er te laat achter dat we in dit scenario eigenlijk zsm moesten verkennen en bij een bepaalde locatie geraken. Tegen de tijd dat we daar achter kwamen, waren we te laat om een experiment te stoppen en werd het een kansloze opeenstapeling van monsters en insanity. Wat leuk blijft dit toch!!!!!