Heroes of Tenefyr

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Heroes of Tenefyr - nu live op Kickstarter!

Bericht door Duiker »

Pagina ziet er zeer professioneel en goed voorbereid uit, well done :thumbup:
Keep Exploring Games

Labels:
BrokenMill
Grote Dienaar

Bericht door BrokenMill »

Duiker schreef: Pagina ziet er zeer professioneel en goed voorbereid uit, well done :thumbup:
Bedankt voor de complimenten :D
arjen88
Grote Dienaar

Bericht door arjen88 »

Gebacked veel succes! Jammer dat de verzendkosten bijna net zoveel kost als het spel zelf. Kan je vast niks aan doen.
BrokenMill
Grote Dienaar

arjen88 schreef: Gebacked veel succes! Jammer dat de verzendkosten bijna net zoveel kost als het spel zelf. Kan je vast niks aan doen.
Daar kan ik helaas inderdaad niets aan doen. Dit zijn de kosten die ik zelf moet betalen (afgerond naar beneden, en zonder de kosten voor het vrachtschip) Ik had ook kunnen zeggen dat het spel 23 euro is en de verzendkosten 6 euro, dan kom je op hetzelfde totaal bedrag uit, maar ik wil er gewoon eerlijk over zijn.
Heel erg bedankt voor het backen!
Geerius
Party Animal

Bericht door Geerius »

Gefeliciteerd! Je doelstelling al al gehaald. Zelfs je eerste 2 (flash)stretchgoals zijn al gehaald!
Afbeelding
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Van harte, goed gedaan hoor :clap:
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Gefeliciteerd met nu al een mooi succes! Ik heb het spel een paar weken geleden kunnen spelen (met een reviewer) en moet zeggen dat ik positief verrast was. Ik zeg eerlijk dat mijn verwachtingen vooraf niet hoog waren (skeptisch bij Nederlandse spellen/kickstarters), maar heb me zeker vermaakt. Er zit een heel aardig escalatie-element in het spel, waarbij de moeilijkheidsgraad en je eigen skills hand over hand toenemen en eigenlijk ieder gevecht lastig is. We hebben op makkelijke moeilijkheidsgraad toen ternauwernood gewonnen (met nog enkele kaarten over). Zit gewoon goed in elkaar! :thumbup:

Ik twijfel nog even of ik ga backen. Heb al zo extreem veel gebacked (gloomhaven, 7th continent, everdell, endeavor, tinpy epic zombies, enz. enz. enz. enz.) dat ik juist even wilde minderen, maar ben wel zeer in de verleiding gebracht! Damn you! :wink:
Afbeelding
BrokenMill
Grote Dienaar

Bedankt allemaal!
En sorry voor de verleiding ;) Gelukkig is het een redelijk goedkoop spel, en als iemand een group pledge wil starten kan er ook nog flink bespaard worden op de verzendkosten.
Duiker
Gouverneur

Bericht door Duiker »

Robertopellizini schreef: Ik zeg eerlijk dat mijn verwachtingen vooraf niet hoog waren (skeptisch bij Nederlandse spellen/kickstarters)
Want wij zijn goed in het maken van troep? :eh:
Keep Exploring Games
Robertopellizini
Genius

Duiker schreef:
Robertopellizini schreef: Ik zeg eerlijk dat mijn verwachtingen vooraf niet hoog waren (skeptisch bij Nederlandse spellen/kickstarters)
Want wij zijn goed in het maken van troep? :eh:
Wijs mij 1 goed spel aan van Nederlandse makelij dat gekickstart is (en dan tellen spellen van Corné van Moorsel eigenlijk niet mee, omdat hij al een designer was vóór de kickstarter-era). En met goed bedoel ik hoge waardering (en evt. veel geld opgebracht), enz.
Die zijn er gewoonweg niet.

Tuurlijk zijn er Nederlandse designers die wel wat kunnen. Corné heeft best leuke spellen (ietwat underrated vind ik), en natuurlijk hebben vooral Jeroen Doumen en Joris Wiersinga van Splotter veel hits (Food Chain Magnate, Indonesia, Antiquity, enz.) op hun naam staan.

Echter de Nederlandse kickstarters zijn nog niet echt een succes geweest, dat moet je toch ook wel toegeven. Vandaar mijn niet al te hoge verwachtingen.

Jouw uitspraak "wij goed zijn in het maken van troep" is niet iets wat ik in mijn mond heb genomen en lichtelijk overdreven.
Afbeelding
BrokenMill
Grote Dienaar

Duiker schreef: Want wij zijn goed in het maken van troep? :eh:
Ik heb Tour Operator niet gespeeld, maar het ziet er in ieder geval prachtig uit, en het heeft ook een geslaagde Kickstarter gehad. :thumbup:

Barpig is een andere Nederlandse Kickstarter die ook succesvol was. Maar goed, dat is een beetje off-topic allemaal.
BrokenMill
Grote Dienaar

Na bijna 3 dagen zitten we tegen de 400 backers aan. Gaat lekker :)
Er zijn al 3 stretch goals unlocked en 2 nieuwe stretch goals onthuld. Als we de 500 backers halen ga ik samen met input van de backers een nieuw monster ontwerpen. Ik ben heel benieuwd!
Robertopellizini
Genius

BrokenMill schreef:
Duiker schreef: Want wij zijn goed in het maken van troep? :eh:
Ik heb Tour Operator niet gespeeld, maar het ziet er in ieder geval prachtig uit, en het heeft ook een geslaagde Kickstarter gehad. :thumbup:

Barpig is een andere Nederlandse Kickstarter die ook succesvol was. Maar goed, dat is een beetje off-topic allemaal.
Tuurlijk zijn er meerdere Nederlandse kickstarters die hun target gehaald hebben (Barpig mislukte overigens de eerste keer). Ik had het over goede spellen, met hoge waardering en bijv. veel geld opgebracht. Barpig haalde 11.620 op. Dat hebben jullie nu al bijna opgehaald. Ook is Barpig een erg random party-spel (wie aan de beurt is, wordt bepaald met een dobbelsteenworp, seriously?), vooral bedoeld voor non-gamers. Zo'n 13 in een dozijn. Krijgt redelijke reviews, maar om het nu succesvol te noemen....

Tour Operator heb ik gespeeld en vond ik wel aardig, maar weinig origineel, wat generiek, en met een sterke disconnect tussen mechanismes en thema. Geen slecht spel (en dat claim ik ook niet), maar ook geen goede Nederlandse kickstarter. Ik vind dat je als klant best eerlijk mag zijn over producten en je niet hoeft druk te maken om op tere zieltjes te stappen.
Als ik denk aan landen waar goede en solide spellen worden gemaakt denk ik eerder aan Duitsland, Amerika, Frankrijk, Engeland, Tsjechië, Polen, Portugal, enz.
Afbeelding
Duiker
Gouverneur

Bericht door Duiker »

Gelukkig doen Tikal, Mexica en Cuzco het beter op BGG ;)
Maar goed, dit is geen discussie voor in dit topic. Schiet me maar eens aan op een beurs als je je claim serieus hard wil maken.

Ik blijf onder de indruk van deze Kickstarter :thumbup:
Keep Exploring Games
Robertopellizini
Genius

Duiker schreef: Gelukkig doen Tikal, Mexica en Cuzco het beter op BGG ;)
Maar goed, dit is geen discussie voor in dit topic. Schiet me maar eens aan op een beurs als je je claim serieus hard wil maken.

Ik blijf onder de indruk van deze Kickstarter :thumbup:
:eh: Dat zijn 3 spellen van Duitse designers (Kramer & Kiesling) die niet via kickstarter het leven hebben gezien. Wat is je punt? :crazy:
Ik heb geloof ik mijn claim duidelijk gesteld. Wanneer je een goede weerlegging hebt, dan hoor ik die graag via PM.

En ben het met je eens dat deze kickstarter het best goed doet en terecht!
Afbeelding