Chartered: The Golden Age

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

el_crosso
Burgemeester
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Chartered: The Golden Age

Bericht door el_crosso »

Dat ben ik zeker met je eens.

Labels:
xkneepkens
Grote Dienaar

Bericht door xkneepkens »

Helemaal mee eens dat nuancering met betrekking tot Catan op zijn plaats zou zijn, precies wat ik ook in het interview heb gedaan maar wat er uit is geknipt. Het is goed te bedenken dat het filmpje van bijna 3 minuten het resultaat is van bijna 6 uur filmen en interviewen, maar het is aan de NOS zelf om te beslissen wat zij wel en niet gebruiken.

Achteraf ben ik wel erg blij met het resultaat, ook voor de bordspellen wereld in zijn geheel. Er waren heel veel reacties op de Facebook pagina van NOS bijvoorbeeld in de trant van "we moeten snel weer een avond spelletjes spelen". Ik hoop dat mede door dit filmpje bordspellen weer een stapje meer mainstream zijn geworden.

Maar nu weer snel aan mijn 'normale' werk zodat ik zo dadelijk weer wat berichten e.d. op de Kickstarter pagina kan beantwoorden. Dank voor alle steun tot nu toe!
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Ik had al een vermoeden dat het genuanceerder was dan dit. De manier waarop journalisme werkt is inderdaad dat de snippets gebruikt worden (en in dit geval, bijna tegen je, zonder de nuancering). Helaas werkt dat zo.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

Afbeelding
Sunnyfield
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke

Bericht door Sunnyfield »

xkneepkens schreef: Achteraf ben ik wel erg blij met het resultaat, ook voor de bordspellen wereld in zijn geheel. Er waren heel veel reacties op de Facebook pagina van NOS bijvoorbeeld in de trant van "we moeten snel weer een avond spelletjes spelen". Ik hoop dat mede door dit filmpje bordspellen weer een stapje meer mainstream zijn geworden.
Zo is het! :thumbup:

Bedankt en succes!
Afbeelding
Geerius
Party Animal

Bericht door Geerius »

Gefeliciteerd! Je streefbedrag is gehaald.
Afbeelding
Afbeelding
xkneepkens
Grote Dienaar

Geerius schreef: Gefeliciteerd! Je streefbedrag is gehaald.
Dank je! We hoopten uberhaubt de 100% te halen, maar dat het al zo snel zou gaan hadden we niet op gerekend. Nu kijken of we richting de stretch goals kunnen gaan :-)
CrowdFinder
Party Animal

Bericht door CrowdFinder »

xkneepkens schreef:
Geerius schreef: Gefeliciteerd! Je streefbedrag is gehaald.
Dank je! We hoopten uberhaubt de 100% te halen, maar dat het al zo snel zou gaan hadden we niet op gerekend. Nu kijken of we richting de stretch goals kunnen gaan :-)
Gefeliciteerd!

Ik heb zelf Amerikaanse vrienden en die gaven aan wel te willen backen maar door de hogere verzendkosten het niet doen. Kan ze op zich wel begrijpen.

Als ik naar de Community tab kijk, zijn liefst meer dan 74% van Nederland de backers op KS.

Eventueel kijken om de verzendkosten voor USA/Canada te verlagen? Om eerlijk te zijn is dit vergeleken met andere projecten vrij duur dus ik kan ze wel begrijpen. Als dat lukt ben ik er van overtuigd dat jullie spel een enorme boost van zal krijgen!

Verder zou ik aanraden om de geschatte verzending voor de groepsaankopen (2 stuks en 6 stuks) ook neer te zetten op de KS pagina, dit zet buitenlanders meer aan om dit te nemen. Dit is niet gebeurd zie ik. Eventueel in een soort tabel.

Voor de rest, gemiddeld gezien gaan de eerste 24h a 72h 30-35% van de funding ophalen.
Dus als er nu al reeds 23.000 is opgehaald, ziet er dan wel goed uit om 60.000 te halen.

Ik heb het gevoel dat er meer uit de verzendkosten voor het buitenland halen te valt om de funding nog stukken hoger te krijgen, of ben ik fout?
xkneepkens
Grote Dienaar

Thanks Todo, en hele goede punten.

We zijn nog in gesprek met een alternatieve fulfilment company waardoor de verzendingen buiten de EU nog een stuk lager kunnen worden, zeker naar de US en Canada. Onze positie is alleen nog niet sterk zolang we niet veel backers hebben, maar (kip en ei verhaal) we krijgen niet veel backers als we te hoge verzendkosten rekenen.

Wat we in ieder geval gaan bieden voor de US en Canada is de 2 en 6 stuks verzendingen voor hetzelfde bedrag als één spel verzending. Een groot deel van de kosten zit in het spel naar de fulfilment center krijgen en het uberhaubt verzenden, een kleiner element is de afmeting en het gewicht van het laatste stuk naar de backer.

De goedkopere verzendkosten voor US en Canada in de 2x en group buy zijn we van plan later vandaag aan te kondigen, en dan ook ons ads in de US en Canada te starten.

Er is nog veel groei mogelijk, maar dan moeten wij wel de juiste condities creëren!
CrowdFinder
Party Animal

Bericht door CrowdFinder »

Well done, het enige gevaar hiermee dat ik zie is dat je hierdoor wel de andere landen benadeelt. De andere landen zullen denken, oh waarom dan geen flat rate shipping voor ons maar wel voor USA en Canada?

Ik snap het kip en ei probleem, hopelijk komen jullie eruit. Veel succes verder alleszins!
xkneepkens
Grote Dienaar

Todo schreef: Well done, het enige gevaar hiermee dat ik zie is dat je hierdoor wel de andere landen benadeelt. De andere landen zullen denken, oh waarom dan geen flat rate shipping voor ons maar wel voor USA en Canada?
Klopt dat deze reacties zullen komen, de 'verdediging' is dat we nog aan het onderhandelen zijn en hopen dit ook bij andere landen te kunnen bieden. Daarbij leggen we uit dat voor de US en Canada de verschillen in de prijs door gewicht en volume meevallen, waar dit bij de meeste landen niet het geval is.

Thanks nog een keer ook voor het mee denken!
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik heb ook begrepen dat de VS voor België en Nederland vrij goedkoop is om te verzenden, zo heb ik via Bpost ooit gevraagd wat het versturen van een bepaald spel zou kosten en dat kwam op evenveel als naar Polen.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
xkneepkens
Grote Dienaar

The Iced One schreef: Ik heb ook begrepen dat de VS voor België en Nederland vrij goedkoop is om te verzenden, zo heb ik via Bpost ooit gevraagd wat het versturen van een bepaald spel zou kosten en dat kwam op evenveel als naar Polen.
Klopt, als we het rechtstreeks verzenden vanuit Nederland naar de VS met normale pakket post is het 34,50 euro wat wel mee valt. Maar dan is het niet 'USA friendly' en moet de ontvanger dus nog import kosten betalen.

Als wij, zoals nu het plan is, een fulfillment center in de VS gebruiken dan krijgen wij die kosten voor onze rekening. Maar daar staat dan weer tegenover dat in de Kickstarter prijs ook btw zit, wat je niet hoeft te berekenen voor de VS.
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

succes ermee. Gebruik wel plastic dat fijn overschilderbaar is, zodat hobbyisten (of werkvolk die het doen om te ontstressen) de huisjes leuk kunnen inkleuren. En test dat.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
xkneepkens
Grote Dienaar

kosterix schreef: succes ermee. Gebruik wel plastic dat fijn overschilderbaar is, zodat hobbyisten (of werkvolk die het doen om te ontstressen) de huisjes leuk kunnen inkleuren. En test dat.
Thanks Kosterix, daar hadden we nog niet aan gedacht, we gaan het gelijk checken bij onze producent :thumbup:
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul

Bericht door ozymandias »

Ik had van dit project, tot op een week terug, nog nooit gehoord. Vergis ik me of is het puur toeval, dat het in België niet gepromoot is? Op sociale media heb ik er niets van zien verschijnen tot dat Pieter er eens een foto van postte.

Alvorens deze te backen had ik deze toch eens graag gespeeld.