Azul
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Azul
Everybody has the right to play...
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Ja, de tijd klopt en het is een heerlijk spel dat zich goed aanpast aan alle spelersaantallen. Prachtig materiaal wat ook helpt in spelbeleving. Je bent lekker aan het puzzelen maar je moet toch ook je tegenspelers goed in de gaten houden want je kan elkaar best flink dwarszitten. Bij ons heeft het een heel hoog 'nog een keer' gehalte. Zeker een aanrader!
-
ouwezeeman
- Garnaal
Uitbreiding? De jokertegels bedoel je (wat een promo is)?
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
-
ikspeelmetgroen
- Veenboer
Klopt jokertegels.
Is een promo een uitbreiding?
Het spel wordt er wel uitgebreider door!
Op BGG noemen ze het een uitbreiding.
Of het een promo of een uitbreiding is zal niet zo veel uitmaken als ik er maar spel plezier van heb.
Of het een promo of een uitbreiding is zal niet zo veel uitmaken als ik er maar spel plezier van heb.
-
Mr Jummy
- Party Animal
Het is een erg leuk spel, zeker een aanrader! Werkt met alle aantallen prima. Ik vind het spel in de basisvorm het beste. De alternatieve kant met het lege veld vond ik minder. De joker tiles maken het makkelijker. Mooie extra tegels, maar ik speel er nooit meer mee. Wel tof om te gebruiken als first player token.ikspeelmetgroen schreef: Klopt jokertegels.
Recent gespeeld:

-
Mr Jummy
- Party Animal
Haha, ja wel opletten als je aan het punchen bent dat je de first player marker niet (pro tip)...maxitaxi777 schreef:Ja je moet welMr Jummy schreef: Wel tof om te gebruiken als first player token., toch
?
Recent gespeeld:

-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Hangt er natuurlijk vanaf of ze gewoon zijn van spellen te spelen maar mijn zoon en dochter konden al serieus tactisch uit de hoek komen als ze nog maar 8-9 jaar waren.Benkomo schreef: Azul is een geweldig spel, durf niet te zeggen of jonge kinderen het tactische in het spel zullen begrijpen. Maar waarschijnlijk onderschat ik kinderen, zoals zo vaak.
Azul heb ik geleerd aan mijn dochter (nu 13), de eerste keer heb ik gewonnen maar daarna geen enkele keer meer
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Om even een tegengeluid te geven: ik vind Azul een middelmatig spel. Dus als je de gelegenheid krijgt om het eerst te proberen voordat je het aanschaft, zeker doen.
Ik heb het niet met kinderen gespeeld, ik denk dat de mijne dit ook geen erg leuk spel zouden vinden, maar qua spelregels moet het vanaf een jaar of 8 goed te doen zijn. Zeker als je vaker spellen speelt met je kinderen.
Ik heb het niet met kinderen gespeeld, ik denk dat de mijne dit ook geen erg leuk spel zouden vinden, maar qua spelregels moet het vanaf een jaar of 8 goed te doen zijn. Zeker als je vaker spellen speelt met je kinderen.