Nog niet op Facebook langs zien komen, had het daar verwacht.Erwin schreef:Nu we toch aan het relativeren zijn....... de aankondiging van 999 Games stond gisteren al op hun website.Stijnhoofd schreef: Even relativeren; het spel is gisteren pas in de voorverkoop gegaan bij Stonemaier zelf, dus zo laat is 999 Games nog niet (alhoewel er wel andere distributeurs zijn die al wel hun aankondiging gedaan hebben). Ik heb dat ook overwogen om te doen, maar met verzendkosten van $40 als je geen Stonemaier Champion bent (en anders $30) is dat geen overweging. Ik wacht 999 Games' aankondiging even af, ga ook proberen een review copy te bemachtigen.
Wingspan - Stonemaier Games --> 999 Games
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Wingspan - Stonemaier Games --> 999 Games
Recent speelde ik...

Labels:
-
StanTem
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge
Als ik het al koop, wordt het wel de originele versie. 999games en uitbreidingen gaan niet hand in hand. Ergens logisch als het basisspel niet genoeg verkoopt, maar toch.
Had ik het op voorhand geweten van Great Western Trail, dan was ik ook voor de originele versie gegaan.
Had ik het op voorhand geweten van Great Western Trail, dan was ik ook voor de originele versie gegaan.
-
Joel22
- Stamhoofd
Dan ga ik voor de Nederlandse versie, kan ik niet in de verleiding komen ook nog een uitbreiding te willenStanTem schreef: Als ik het al koop, wordt het wel de originele versie. 999games en uitbreidingen gaan niet hand in hand. Ergens logisch als het basisspel niet genoeg verkoopt, maar toch.
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Great Western Trail is een kwestie van licensies en heeft niet met de eventuele onwil van 999 Games te maken.StanTem schreef: Als ik het al koop, wordt het wel de originele versie. 999games en uitbreidingen gaan niet hand in hand. Ergens logisch als het basisspel niet genoeg verkoopt, maar toch.
-
StanTem
- Fabrieksmanager
Mij wisten ze nochtans te vertellen dat ze er niet achter zitten omdat het basisspel niet goed genoeg verkoopt.pleunie.william schreef:Great Western Trail is een kwestie van licensies en heeft niet met de eventuele onwil van 999 Games te maken.StanTem schreef: Als ik het al koop, wordt het wel de originele versie. 999games en uitbreidingen gaan niet hand in hand. Ergens logisch als het basisspel niet genoeg verkoopt, maar toch.
-
JensVerwaest
- Party Animal
Maar GWT is taalonafh. dus maakt de versie toch niet uit?
In het geval van Wingspan zou ik niet graag Nederlandse en Engelse kaarten door elkaar hebben steken.. (Al is dat nu ook geen onoverkomelijk probleem)
In het geval van Wingspan zou ik niet graag Nederlandse en Engelse kaarten door elkaar hebben steken.. (Al is dat nu ook geen onoverkomelijk probleem)

-
El Rubinio
- Professor Pimpel
Snap het niet helemaal... volgens mij kwam bij voorbestellen de prijs op €71 euro, en dan kom ik op €22 verzendkosten... maar misschien doe ik iets fout.Stijnhoofd schreef: Even relativeren; het spel is gisteren pas in de voorverkoop gegaan bij Stonemaier zelf, dus zo laat is 999 Games nog niet (alhoewel er wel andere distributeurs zijn die al wel hun aankondiging gedaan hebben). Ik heb dat ook overwogen om te doen, maar met verzendkosten van $40 als je geen Stonemaier Champion bent (en anders $30) is dat geen overweging. Ik wacht 999 Games' aankondiging even af, ga ook proberen een review copy te bemachtigen.
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Nog steeds vrij prijzig, vind ik. Ik heb afgelopen weekend even op de site gekeken en zou $40 moeten betalen in de Stonemaier webshop aan verzendkosten. Het zou kunnen dat Wingspan goedkoper is om te verzenden, omdat ze geloof ik iets deden met andere distributiecentra.El Rubinio schreef:Snap het niet helemaal... volgens mij kwam bij voorbestellen de prijs op €71 euro, en dan kom ik op €22 verzendkosten... maar misschien doe ik iets fout.Stijnhoofd schreef: Even relativeren; het spel is gisteren pas in de voorverkoop gegaan bij Stonemaier zelf, dus zo laat is 999 Games nog niet (alhoewel er wel andere distributeurs zijn die al wel hun aankondiging gedaan hebben). Ik heb dat ook overwogen om te doen, maar met verzendkosten van $40 als je geen Stonemaier Champion bent (en anders $30) is dat geen overweging. Ik wacht 999 Games' aankondiging even af, ga ook proberen een review copy te bemachtigen.
Recent speelde ik...

-
El Rubinio
- Professor Pimpel
Erwin schreef: Nu we toch aan het relativeren zijn....... de aankondiging van 999 Games stond gisteren al op hun website.![]()
Eindelijk een uitgever die zo verstandig is om ruim voor de release aan te kondigen dat ze het in het Neederlands uit gaan brengen. In principe erg verstandig alleen... De markt voor expertspellen in het Nederlands is erg klein. Dus de kans dat het weer een tegenvaller gaat worden is voor mijn gevoel redelijk aanwezig laat ik maar niet zeggen erg groot. Ook ik had me vergist in Friesche Velden en baalde enorm dat de uitbreiding niet uitgebracht werd door 999. Nu schat ik Friesche Velden ook wel zwaarder in dan Wingspan. Dus misschien is er genoeg afzet om de uitbreiding uit te brengen. Ik gok het er alleen niet op
-
El Rubinio
- Professor Pimpel
JensVerwaest schreef: Maar GWT is taalonafh. dus maakt de versie toch niet uit?
Ja maar dan heb je één doos met en één zonder rode rand
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
Nee, dat klopt. Alleen zijn de prijzen in dollars, dus dat scheelt weer iets. Als je champion bent komt de totaal prijs op 61 dollar. Ik heb nog gevraagd aan 999 games wat de prijs in Nederland zou worden maar daarvoor moet ik de website, nieuwsbrief en/of social media maar in de gaten houden voor meer informatie.. Ik begrijp niet helemaal waarom dat nog niet duidelijk zou zijn, zou er zoveel verschil inzitten?El Rubinio schreef:Snap het niet helemaal... volgens mij kwam bij voorbestellen de prijs op €71 euro, en dan kom ik op €22 verzendkosten... maar misschien doe ik iets fout.Stijnhoofd schreef: Even relativeren; het spel is gisteren pas in de voorverkoop gegaan bij Stonemaier zelf, dus zo laat is 999 Games nog niet (alhoewel er wel andere distributeurs zijn die al wel hun aankondiging gedaan hebben). Ik heb dat ook overwogen om te doen, maar met verzendkosten van $40 als je geen Stonemaier Champion bent (en anders $30) is dat geen overweging. Ik wacht 999 Games' aankondiging even af, ga ook proberen een review copy te bemachtigen.

-
El Rubinio
- Professor Pimpel
Ik kan me voorstellen dat de prijs hoger is want er zit nogal wat vertaalwerk in met bijkomende kosten (maar wil niet de discussie over vertalingen weer opstarten).MADG0BLIN schreef:Nee, dat klopt. Alleen zijn de prijzen in dollars, dus dat scheelt weer iets. Als je champion bent komt de totaal prijs op 61 dollar. Ik heb nog gevraagd aan 999 games wat de prijs in Nederland zou worden maar daarvoor moet ik de website, nieuwsbrief en/of social media maar in de gaten houden voor meer informatie.. Ik begrijp niet helemaal waarom dat nog niet duidelijk zou zijn, zou er zoveel verschil inzitten?El Rubinio schreef:Snap het niet helemaal... volgens mij kwam bij voorbestellen de prijs op €71 euro, en dan kom ik op €22 verzendkosten... maar misschien doe ik iets fout.Stijnhoofd schreef: Even relativeren; het spel is gisteren pas in de voorverkoop gegaan bij Stonemaier zelf, dus zo laat is 999 Games nog niet (alhoewel er wel andere distributeurs zijn die al wel hun aankondiging gedaan hebben). Ik heb dat ook overwogen om te doen, maar met verzendkosten van $40 als je geen Stonemaier Champion bent (en anders $30) is dat geen overweging. Ik wacht 999 Games' aankondiging even af, ga ook proberen een review copy te bemachtigen.
-
jatr
- Grote Dienaar
Ik vind het spel er prachtig uitzien en als bioloog spreekt het thema me ook zeker aan. Echter het gegeven dat er praktisch nul-komma-nul interactie is doet me afhaken. Een solo-spel spelen doe ik wel in mijn eentje (of helemaal niet). Wel jammer...
, maar ik denk dus ook niet dat dit echt een hit zal worden...
Voordeel is wel dat ik me niet druk hoef te maken over de rode rand 
-
StanTem
- Fabrieksmanager
Als je de officiële versie van Stonemaier wilt, bestel je het best per 2. Dan is de verzending een stuk goedkoper.
-
cab
- Burgemeester
Zie bij outlet games een voorbestelling voor de NL voor €40