Rovers van de Noordzee bij WGG

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
cab
Burgemeester

Rovers van de Noordzee bij WGG

Bericht door cab »

Van de White Goblin Games Website:

Later dit jaar: Rovers van de Noordzee
Rovers van de Noordzee speelt zich af in het tijdperk van de Vikingen. De spelers zijn krijgers die indruk proberen te maken op de hoofdman door argeloze nederzettingen te overvallen. Er is roem te behalen in de strijd, zelfs al val je in de handen van de Walkuren! Stel een bemanning samen, sla voorraden in en reis naar het noorden om nederzettingen te plunderen. Maak daarbij goud, ijzer en vee buit. Verzamel je krijgers, het is tijd om te gaan plunderen!

Afbeelding

Labels:
larsje86
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Rovers van de Noordzee bij WGG

Bericht door larsje86 »

Mooie titel, denk alleen dat veel liefhebbers hem nu al lang hebben.

Ik niet dus denk dat dit voor mij een mooie kans is!
Afbeelding
Phaedros
Grote Dienaar

Bericht door Phaedros »

Top! Weer een mooie titel in het Nederlands, benieuwd of ze Architects ook uit gaan brengen.
Deze komt in ieder geval op mijn verlanglijst :)
Laatst gespeeld:
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Ik dacht dat Vikingen juist naar het zuiden moesten varen om nederzettingen te plunderen?
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Mac-S schreef: Ik dacht dat Vikingen juist naar het zuiden moesten varen om nederzettingen te plunderen?
Niet perse, ze plunderden ook onderling maar meest waren ze actief tussen Noorwegen/Zweden/Denemarken en Engeland. Vandaar dat er gekozen is denk ik voor Noordzee (plus simpele vertaal sleutel)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

Mooie aanwinst

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Afbeelding
jopla
Veenboer

Bericht door jopla »

larsje86 schreef: Mooie titel, denk alleen dat veel liefhebbers hem nu al lang hebben.
Hij is inderdaad al bijna vier jaar uit in het Engels. En ondertussen is Achitects er en start binnenkort (vandaag dus...) de kickstarter voor het derde spel in de reeks Palladins of the west kingdom.
Ik ben blij dat dit spel ook opgepikt wordt in de lage landen, maar een groot deel van de echte spellenliefhebbers zal deze inderdaad al aangeschaft hebben.
De spellen zijn taalonafhankelijk en via Kickstarter heb je er nog een hoop extra's bij.
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Amai

Vorig jaar heeft WGG dacht ik geen experttitel uitgebracht maar dit is toch een mooie inhaalbeweging.
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

jopla schreef:
larsje86 schreef: Mooie titel, denk alleen dat veel liefhebbers hem nu al lang hebben.
Hij is inderdaad al bijna vier jaar uit in het Engels. En ondertussen is Achitects er en start binnenkort (vandaag dus...) de kickstarter voor het derde spel in de reeks Palladins of the west kingdom.
Ik ben blij dat dit spel ook opgepikt wordt in de lage landen, maar een groot deel van de echte spellenliefhebbers zal deze inderdaad al aangeschaft hebben.
De spellen zijn taalonafhankelijk en via Kickstarter heb je er nog een hoop extra's bij.
Ik vermoed dat WGG zich hier niet richt op het publiek dat altijd mee is met de allernieuwste titels. Ik ontmoet nog altijd heel veel mensen die elk jaar één of twee steviger spellen willen aanschaffen. Voor hen zal een titel als Rovers zeker welkom zijn.
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

jopla schreef: De spellen zijn taalonafhankelijk en via Kickstarter heb je er nog een hoop extra's bij.
Raiders is niet helemaal taalonafhankelijk. En dat is voor sommige van mijn vrienden al reden genoeg om toch de NL versie aan te schaffen.

En inderdaad, voor veel spelers buiten ons, geeks, is dit nog een onbekende titel die via deze weg nu toch onder de aandacht zal komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Ik hoop dat WGG een groter font gebruikt en de alle informatie op het bord beter inricht. Ook zou het fijn zijn als ze vooraf aangeven of ze de intentie hebben om de uitbreidingen ook naar de Nederlandse winkels te brengen.

Overigens was ik niet onder de indruk van dit spel. De originele twist dat je eerst een werker plaatst en vervolgens een andere werker weghaalt, én dat die werkers in drie kleuren komen die niet overal geplaatst mogen worden, zorgt ervoor dat je enorm afhankelijk wordt van de speler die rechts van je zit. Hierdoor wordt ‘kingmaking’ iets dat het plezier voor mij danig onderuit gehaald heeft. Misschien moet ik het nog eens een kans geven.
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Bericht door Noviomagum »

jopla schreef: Hij is inderdaad al bijna vier jaar uit in het Engels. En ondertussen is Achitects er en start binnenkort (vandaag dus...) de kickstarter voor het derde spel in de reeks, Palladins of the west Kingdom.
Correctie/Ter info:

Paladins is de 2e in de reeks "the West Kingdom", na Architects
Raiders is de middelste uitgave van de trilogie "of the North Sea", voorafgegaan door Shipwrights en opgevolgd door Explorers
Afbeelding
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge

Bericht door StanTem »

Noviomagum schreef:
jopla schreef: Hij is inderdaad al bijna vier jaar uit in het Engels. En ondertussen is Achitects er en start binnenkort (vandaag dus...) de kickstarter voor het derde spel in de reeks, Palladins of the west Kingdom.
Correctie/Ter info:

Paladins is de 2e in de reeks "the West Kingdom", na Architects
Raiders is de middelste uitgave van de trilogie "of the North Sea", voorafgegaan door Shipwrights en opgevolgd door Explorers
Klopt.
Raiders of the North Sea heeft niets te maken met de andere 2 spellen die vernoemd worden.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
Ronnay
Meeple

Bericht door Ronnay »

Phaedros schreef: Top! Weer een mooie titel in het Nederlands, benieuwd of ze Architects ook uit gaan brengen.
Deze komt in ieder geval op mijn verlanglijst :)
Volgens een antwoord in deze tweet komt Architects volgend jaar uit bij WGG.
https://twitter.com/white_goblin/status ... 3457281024

Beiden op mijn verlanglijst!
Afbeelding
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge

Bericht door StanTem »

Ze lopen toch ook ferm achter dan
Wel mooie uitbreiding voor hun assortiment.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding