Op de schouders gedragen: Chicago 1875

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Op de schouders gedragen: Chicago 1875

Bericht door Bart »

Quined Games kondigde net zijn 3de Masterprintuitgave voor 2019 aan. Chicago 1875: City of the Big Shoulders wordt de zesentwintigste titel in de fameuze Masterprintreeks van deze Nederlandse uitgever.

Quined Games stelde zopas de cover van het spel voor. Illustraties zijn van de hand van Emily R. Dearring, het grafisch ontwerp is van Andreas Resch. Het spel is een ontwerp van Raymond Chandler III.
website uitgever: Quined Games

Labels:
Sunnyfield
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke

Re: Op de schouders gedragen: Chicago 1875

Bericht door Sunnyfield »

Heb je een directe link naar de aankondiging? Ik kan niets hierover vinden op hun site.
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Sunnyfield schreef: Heb je een directe link naar de aankondiging? Ik kan niets hierover vinden op hun site.
Dat klopt, ik moet samen met jou helaas vaststellen dat de websites van uitgevers niet altijd het meest informatieve kanaal zijn voor de geïnteresseerde speler.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Op BGG en op de Kickstarter pagina van ‘City of the Big Shoulders’ is er ook al sprake van, en bovendien stuurde Quined afgelopen week de aankondiging per nieuwsbrief rond.

Ik heb er mijn pledge voor laten lopen en zie uit naar de Quined editie!
cab
Burgemeester
Contacteer:

Bericht door cab »

Jerome schreef: Op BGG en op de Kickstarter pagina van ‘City of the Big Shoulders’ is er ook al sprake van, en bovendien stuurde Quined afgelopen week de aankondiging per nieuwsbrief rond.

Ik heb er mijn pledge voor laten lopen en zie uit naar de Quined editie!
Op de kickstarter zegt de creator over de Quined editie: "it won't include any of the expansion content"

Weet niet welke content dit is, maar de Quined versie lijkt dus iets minder te bevatten dan de kickstarter.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Bart schreef:
Sunnyfield schreef: Heb je een directe link naar de aankondiging? Ik kan niets hierover vinden op hun site.
Dat klopt, ik moet samen met jou helaas vaststellen dat de websites van uitgevers niet altijd het meest informatieve kanaal zijn voor de geïnteresseerde speler.
Nieuwsbericht op de website van Quined wordt aan gewerkt, volgt begin deze week :).
cab schreef: Op de kickstarter zegt de creator over de Quined editie: "it won't include any of the expansion content"

Weet niet welke content dit is, maar de Quined versie lijkt dus iets minder te bevatten dan de kickstarter.
Het gaat hier om de inhoud van de 'Burden of Destiny expansion'. Die inhoud zal niet in de basisdoos van Quined zitten. Wel zitten alle Kickstarter Stretch Goals erin (behalve de box sleeve). De Quined versie komt dus overeen met de Entrepreneur editie zoals deze op Kickstarter was, zij het met andere box art. De Burden of Destiny expansion zullen we voor de echte fans in beperkte aantallen naar Europa halen, zonder daar een versie met eigen doos van te drukken.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Speltechnisch is het belangrijkste verschil dat er in die uitbreiding vijf extra bedrijven zitten die je kunt runnen (in het basisspel zitten er al tien). Voor de rest zit het verschil in betere componenten (houten fiches ipv karton voor bepaalde markers, en speelkaarten in plaats van papieren geld).
Die extra bedrijven worden later wellicht nog apart uitgebracht. (Edit: ja dus, zie bericht hierboven.)

Het lijkt mij een erg leuk spel, beetje een kruising tussen 18xx en worker placement.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Hierbij het nieuwsbericht op de website van Quined. Gecombineerd met een bericht over twee kaartspellen: Sprawlopolis en Circle the Wagons: https://www.quined.nl/nl/sprawlopolis-c ... shoulders/
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

Is deze nog ergens te krijgen?
Afbeelding
Plaats reactie