Zie: https://www.kickstarter.com/projects/62 ... escription
Enkele jaren geleden, n.a.v. een dicetower-recensie, even overwogen om dit spel te kopen, maar uiteindelijk niet gedaan. Nu kriebelt het weer...
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 1e editie of mensen die ondertussen al ingetekend hebben op de 2e editie?
Carnival Zombie
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Obelix
- Garnaal
-
Obelix
- Garnaal
Re: Carnival Zombie
Niemand in de Lage Landen met een mening over dit spel?
-
Gebruiker 3696
Dominique van De Tafel Plakt heeft er ooit een stukje aan gewijd.
-
Nafmi
- Grote Dienaar
Hallo dan hier een mening!
Ik heb het origineel gehad, en vond het zelf een erg toffe towerdefense game. Ben zelf erg fan de lichtelijke gore artwork. Het spel is vrij pittig en je kan snel "overwhelmed" raken, maar goed coop's horen moeilijk te zijn toch? Grootste nadeel van de 1st edition? De regels die waren abominabel!! Het feit dat die op de schop zijn gegaan maakt de reprint het voor mij al waard. Ik heb het origineel weg gedaan, omdat ik er toentertijd een goed aanbod voor kreeg, later spijt van gekregen, dus ben nu all-in voor de 2e editie.
Zelf nooit behoefte gehad aan miniatuurtjes maar mijn vrouw (die alles hier in huis schilderd) is fan van poppetjes dus win-win.
Ik zal niet degene zijn om je te overtuigen dit spel te backen, maar ik kan oprecht zeggen dat ik het een tof spel vond/vind. En dus erg enthousiast ben over de 2e editie.
so far my 2 cents.
Ik heb het origineel gehad, en vond het zelf een erg toffe towerdefense game. Ben zelf erg fan de lichtelijke gore artwork. Het spel is vrij pittig en je kan snel "overwhelmed" raken, maar goed coop's horen moeilijk te zijn toch? Grootste nadeel van de 1st edition? De regels die waren abominabel!! Het feit dat die op de schop zijn gegaan maakt de reprint het voor mij al waard. Ik heb het origineel weg gedaan, omdat ik er toentertijd een goed aanbod voor kreeg, later spijt van gekregen, dus ben nu all-in voor de 2e editie.
Zelf nooit behoefte gehad aan miniatuurtjes maar mijn vrouw (die alles hier in huis schilderd) is fan van poppetjes dus win-win.
Ik zal niet degene zijn om je te overtuigen dit spel te backen, maar ik kan oprecht zeggen dat ik het een tof spel vond/vind. En dus erg enthousiast ben over de 2e editie.
so far my 2 cents.
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Je kunt mijn first edition overnemen als je ook weer niet persé aan de mini's hoeft
We vonden het leuk maar ook niet meer dan dat...
-
Obelix
- Garnaal
Je doet nochtans goed uw bestNafmi schreef: Ik zal niet degene zijn om je te overtuigen dit spel te backen, maar ik kan oprecht zeggen dat ik het een tof spel vond/vind. En dus erg enthousiast ben over de 2e editie.
Enorm bedankt voor de inzichten. Neem jij de Deluxe-versie?
-
Obelix
- Garnaal
Voor de mini's zou ik de 2e zeker niet backen, maar wel voor het meer overzichtelijke spelbord.wennepen schreef: Je kunt mijn first edition overnemen als je ook weer niet persé aan de mini's hoeftWe vonden het leuk maar ook niet meer dan dat...
Waarom ben jij minder enthousiast over het spel?
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het heeft ons op de een of andere manier tocn niet zo gegrepen als we dachten dat het zou doen. Het was leuk, maar ook niet meer dan dat. Plus misschien wat fiddly. En als dan kastruimte een ding wordt, moeten de 'wel leuk maar niet meer dan dat' spellen toch wat sneller het veld ruimen.Obelix schreef:Voor de mini's zou ik de 2e zeker niet backen, maar wel voor het meer overzichtelijke spelbord.wennepen schreef: Je kunt mijn first edition overnemen als je ook weer niet persé aan de mini's hoeftWe vonden het leuk maar ook niet meer dan dat...
Waarom ben jij minder enthousiast over het spel?
-
Nafmi
- Grote Dienaar
Obelix schreef:Je doet nochtans goed uw bestNafmi schreef: Ik zal niet degene zijn om je te overtuigen dit spel te backen, maar ik kan oprecht zeggen dat ik het een tof spel vond/vind. En dus erg enthousiast ben over de 2e editie.![]()
Enorm bedankt voor de inzichten. Neem jij de Deluxe-versie?
Ik zie nu pas je reactie, yup all in voor deluxe. Met de zegen van m'n partner.
-
Obelix
- Garnaal
Ik heb uiteindelijk niet gebacked, ondanks het feit dat het spel me echt geweldig lijkt.
Ik vond het prijsverschil tussen de basisversie - wat ik wilde - en de enorm populaire deluxe-versie te klein. De luxe-versie geeft enorm veel extra voor relatief weinig meer geld, maar ik heb geen nood aan allerlei extra’s en uitbreidingen die ik niet nodig heb om te genieten van het spel an sich, die dingen komen toch nauwelijks op tafel omdat er zoveel andere fijne spellen zijn.
De marketeers dwingen je doelbewust richting de luxe-versie, wat duidelijk te zien is aantal het zeer gering aantal backers van basisversie.
Ik geef wel toe dat ik bijna geplooid was voor de luxeversie
Ik vond het prijsverschil tussen de basisversie - wat ik wilde - en de enorm populaire deluxe-versie te klein. De luxe-versie geeft enorm veel extra voor relatief weinig meer geld, maar ik heb geen nood aan allerlei extra’s en uitbreidingen die ik niet nodig heb om te genieten van het spel an sich, die dingen komen toch nauwelijks op tafel omdat er zoveel andere fijne spellen zijn.
De marketeers dwingen je doelbewust richting de luxe-versie, wat duidelijk te zien is aantal het zeer gering aantal backers van basisversie.
Ik geef wel toe dat ik bijna geplooid was voor de luxeversie