Tijd voor nieuwe spellen in de header?

Voorstellen aan Bordspelmania, suggesties voor de website

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Remco1989
Locomotief

Tijd voor nieuwe spellen in de header?

Bericht door Remco1989 »

Ik zou het leuk vinden als de header wat nieuwere spellen zou bevatten. Ik weet niet hoe moeilijk dit te bewerkstelligen is maar het zou een fijne opfrisser zijn.

Groeten,
Remco
Sunnyfield
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Tijd voor nieuwe spellen in de header?

Bericht door Sunnyfield »

Remco1989 schreef: Ik zou het leuk vinden als de header wat nieuwere spellen zou bevatten. Ik weet niet hoe moeilijk dit te bewerkstelligen is maar het zou een fijne opfrisser zijn.

Groeten,
Remco
Ik begrijp wat je bedoelt en m.i. het overwegen waard.

Wat ik zo grappig vind aan het bestaande plaatje, is dat ik rond 2006 wat meer de hobby in ben gerold en dit waren mijn eerste titels ook. 10 van de twaalf. Alleen Bohnanza en dat kleine spelletje ernaast heb/had ik niet. Allemaal klassiekers, m.u.v. het enigszins ondergewaardeerde Jambo. :D
Afbeelding
Remco1989
Locomotief

Bericht door Remco1989 »

Het zijn zeker klassiekers en het geeft een goed tijdsbeeld van 2006 :wink:. Welke spellen er zouden moeten staan anno nu durf ik me niet over uit te spreken maar er is wel duidelijk een verandering in de vormgeving van spellen en dozen waardoor dit voor nu wat oudbollig voelt.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Wellicht eer aan de oorsprong laten door zowel de huidige als een nieuwe header willekeurig te tonen...
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Remco1989
Locomotief

Bericht door Remco1989 »

mazinho schreef: Wellicht eer aan de oorsprong laten door zowel de huidige als een nieuwe header willekeurig te tonen...
Leuk idee! Eigenlijk jammer dat er nu dan al zoveel jaar tussen de eerste en een eventueel nieuwe zou zitten. Een plaatje bij elke 5 jaar had best een mooi overzicht gegeven.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Remco1989 schreef:
mazinho schreef: Wellicht eer aan de oorsprong laten door zowel de huidige als een nieuwe header willekeurig te tonen...
Leuk idee! Eigenlijk jammer dat er nu dan al zoveel jaar tussen de eerste en een eventueel nieuwe zou zitten. Een plaatje bij elke 5 jaar had best een mooi overzicht gegeven.
Pak de Spellengek Top 100 erbij en je hebt van de afgelopen 12 jaar een overzicht van wat er zoal speelde. Per 5 jaar een header maken is voor iemand die dat als hobby heeft vast een leuke klus!
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
vdW
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: High Times

Bericht door vdW »

Remco1989 schreef: Het zijn zeker klassiekers en het geeft een goed tijdsbeeld van 2006 :wink:. Welke spellen er zouden moeten staan anno nu durf ik me niet over uit te spreken maar er is wel duidelijk een verandering in de vormgeving van spellen en dozen waardoor dit voor nu wat oudbollig voelt.
maak er een poll voor aan (uit een voorselectie) of laat mensen titels insturen om te zien wat de gebruikers vinden dat er in de header moet komen ;)
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Omdat in de database alleen spellen opgenomen worden die een Nederlandse uitgave kennen (of ook Nederlandse vertalingen?) lijkt het me goed om de selectie hiertoe te beperken.

Maar, om al teveel gedoe te voorkomen, want het maken van een goede, gecomponeerde foto kost veel tijd en moeite: Heeft Henk Rolleman niet nog een mooie, representatieve foto liggen van een stapeltje recente spellen?

Overigens vind ik het prima als er helemaal niks verandert :thumbup:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Jerome schreef: Omdat in de database alleen spellen opgenomen worden die een Nederlandse uitgave kennen (of ook Nederlandse vertalingen?) lijkt het me goed om de selectie hiertoe te beperken.

Maar, om al teveel gedoe te voorkomen, want het maken van een goede, gecomponeerde foto kost veel tijd en moeite: Heeft Henk Rolleman niet nog een mooie, representatieve foto liggen van een stapeltje recente spellen?

Overigens vind ik het prima als er helemaal niks verandert :thumbup:
+1 :thumbup:
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Erwin schreef:
Jerome schreef: Omdat in de database alleen spellen opgenomen worden die een Nederlandse uitgave kennen (of ook Nederlandse vertalingen?) lijkt het me goed om de selectie hiertoe te beperken.

Overigens vind ik het prima als er helemaal niks verandert Afbeelding
+1 Afbeelding
Henk heeft volgens mij ook destijds de afbeelding gemaakt.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra

Bericht door henk.rolleman »

Mistharfare schreef:
Erwin schreef:

Overigens vind ik het prima als er helemaal niks verandert Afbeelding
+1 Afbeelding
Henk heeft volgens mij ook destijds de afbeelding gemaakt.

Een aantal weken geleden keek ik ook nog eens naar deze oudere foto en ik dacht toen het zelfde ;)

Het is inderdaad tijd voor een frisse update.
Mijn beeld destijds was ook een tiental spellen die toonaangevend zijn voor bordspel spelende liefhebbers in het nederlands taalgebied. En een beeld voor passanten of mensen die meer willen weten over de bordspellen anno nu.

Spellen die herkenbaar zijn voor een breed publiek voor familie en lieverhebbers van expert titels.

Aan welke titels denken jullie?

Catan
Ticket To Ride
Carcassonne
Terraforming Mars
Wingspan
Azul
7 Wonders Duel
Qwixx
Codenames
Exit
Pandemic
Laatst gewijzigd door henk.rolleman op do 02 mei 2019, 21:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Enkele suggesties:

Marco Polo (999)
Rajas van de Ganges (999)
Firenze (Quined)
Gùgōng (Game Brewer)
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

henk.rolleman schreef: Spellen die herkenbaar zijn voor een breed publiek voor familie en lieverhebbers van
expert titels.

Aan welke titels denken jullie?

Catan
Ticket To Ride
Carcassonne
Terraforming Mars
Wingspan
Azul
7 Wonders Duel
Qwixx
Codenames
Exit
Pandemic
Dat vind ik persoonlijk wel een mooie lijst voor op de header. Ik mis alleen wel de huidige en all time nr 1. En nr 2 trouwens ook. :)
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Henk, kijk met jouw gevoel voor compositie en uitstraling naar het totaalplaatje. Het moet immers vooral mooi ogen. Welke spellen erop staan zal me worst wezen (al kom je zonder El Grande natuurlijk wel op de zwarte lijst :D ).
MikeBzonderpuntje
Caballero

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Mogen Catan ('96), Carcassone ('00) en Ticket to Ride ('04) er alsjeblieft NIET op? Of in ieder geval niet allemaal? Als je dan toch een update doet, maak het dan ook recenter.

Voor de 'klassieker uit de vorige eeuw' stem ik sowieso voor El Grande ('96). Ook beter voor de continuïteit en niet zo uitgemolken als die andere 3.

Ook mijn duimpje omhoog voor Terraforming Mars, Azul en Wingspan. Dat zijn recente blijvertjes (vermoed ik)

Zou het ook wel aardig vinden als er meer categorien bordspellen vertegenwoordigd zouden zijn trouwens, zoals Abstract, Wargame, Behendigheidsspel, Miniaturenspel (zeker gezien de huidige Kickstartergekte...)