Al plunderend de Noordzee bevaren

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Al plunderend de Noordzee bevaren

Bericht door Kire »

Net voor de eerste keer gespeeld.

Positieve ervaring op enkele punten na:

- De wreker heeft te veel invloed. Deze beslist wie er al zeker niet wint, volgens mij.
- op het spelerskaartje staat dat je maximaal 8 buit mag hebben. Dit blijkt 8 proviand te moeten zijn. Dit speelden we dus verkeerd.

Ik wil het zeker nog eens

Wat zijn jullie bevindingen?

Labels:
ikspeelmetgroen
Veenboer

Bericht door ikspeelmetgroen »

Mocht je het spel alleen willen spelen bestaat er een kaarten set voor de solo variant.
rvlieshout
Geheim Genootschap

Bericht door rvlieshout »

ikspeelmetgroen schreef: Mocht je het spel alleen willen spelen bestaat er een kaarten set voor de solo variant.
Volgens mij alleen nergens meer (voor een fatsoenlijke prijs) te krijgen. Als je via Garphill bestelt betaal je namelijk meer dan een euro per kaart. Dat vind ik aan de prijzige kant. Je zult het dus als extraatje bij een grote bestelling zien te plakken.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

rvlieshout schreef:
ikspeelmetgroen schreef: Mocht je het spel alleen willen spelen bestaat er een kaarten set voor de solo variant.
Volgens mij alleen nergens meer (voor een fatsoenlijke prijs) te krijgen. Als je via Garphill bestelt betaal je namelijk meer dan een euro per kaart. Dat vind ik aan de prijzige kant. Je zult het dus als extraatje bij een grote bestelling zien te plakken.
Plezier kent geen prijs ;)

Natuurlijk wel, maar vaak zijn mini-uitbreidingen relatief erg duur. Als ik een spel goed vind dan heb ik er toch niet zoveel moeite mee, omdat de €11 die ik spendeer aan bijvoorbeeld zes bonuskaarten voor Century Spice Road (mijn meest recente mini-aanschaf) in absolute zin geen onoverkomelijk bedrag is.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Jerome schreef: omdat de €11 die ik spendeer aan bijvoorbeeld zes bonuskaarten voor Century Spice Road (mijn meest recente mini-aanschaf) in absolute zin geen onoverkomelijk bedrag is.
In relatieve zin ook niet trouwens. Ik vergelijk dit soort uitgaven graag met andere uitgaven die plezier geven. Bioscoop, boek, biertjes, dierentuin, noem maar op: allemaal duurder dan wat spelletjes meestal kosten, zéker als je het aantal uren plezier meeweegt.
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Pura Vida schreef:
Jerome schreef: omdat de €11 die ik spendeer aan bijvoorbeeld zes bonuskaarten voor Century Spice Road (mijn meest recente mini-aanschaf) in absolute zin geen onoverkomelijk bedrag is.
In relatieve zin ook niet trouwens. Ik vergelijk dit soort uitgaven graag met andere uitgaven die plezier geven. Bioscoop, boek, biertjes, dierentuin, noem maar op: allemaal duurder dan wat spelletjes meestal kosten, zéker als je het aantal uren plezier meeweegt.
+1
Afbeelding
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Contacteer:

Bericht door Ugur »

Pura Vida schreef:
Al is in dit specifieke geval natuurlijk de vraag of zes extra kaarten je een additionele hoeveelheid plezier geven die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld een bioscoopbezoek. Maar die vraag mag een ieder voor zichzelf beantwoorden. :)
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Ugur schreef:
Pura Vida schreef:
Al is in dit specifieke geval natuurlijk de vraag of zes extra kaarten je een additionele hoeveelheid plezier geven die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld een bioscoopbezoek. Maar die vraag mag een ieder voor zichzelf beantwoorden. :)
Aangezien mijn specifieke geval aangehaald wordt zal ik als eerste antwoorden: voor mij hebben bioscoopbezoek en bordspellen niks met elkaar te maken. Ik maak die vergelijking dan ook niet. Voor €11 zou ik ook vier frikandel speciaal kunnen eten. Lekker, al is vier een beetje veel om in één keer op te eten. Of ik koop een treinkaartje naar Heeze om samen met mijn hond te gaan wandelen. Dat wordt vast fantastisch.

Maar het is niet het één of het ander. Niet voor elf euro, die mis je amper.
Hoeveel extra plezier ik uit die zes kaartjes ga halen weet ik nog niet. Het is in ieder geval een motivatie om Century Spice Road zo snel mogelijk weer op tafel te krijgen, en dat is een leuk vooruitzicht.
ikspeelmetgroen
Veenboer

Bericht door ikspeelmetgroen »

https://www.spelonk.be/raiders-north-se ... me=Raiders
Of iets te duur is lijkt mij voor een ieder een persoonlijke keuze.
Maar de solo uitbreiding is wel leuk.
rvlieshout
Geheim Genootschap

Bericht door rvlieshout »

ikspeelmetgroen schreef: https://www.spelonk.be/raiders-north-se ... me=Raiders
Of iets te duur is lijkt mij voor een ieder een persoonlijke keuze.
Maar de solo uitbreiding is wel leuk.
Thanks. Gelijk besteld. :)
Plaats reactie