Spiel 2019 - Naar welke spellen kijk jij uit?

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

finalstruggle
Geheim Genootschap

Re: Naar welke spellen kijk jij uit?

Bericht door finalstruggle »

Stijnhoofd schreef:
El Rubinio schreef:
Stijnhoofd schreef:
El Rubinio schreef:
Stijnhoofd schreef: Spoiler: ik ben over mijn Tapestry-hype heen dus die ga je niet terugvinden.
Nu maak je me nieuwsgierig...
Naar mijn lijst of naar mijn beweegredenen om (iig vooralsnog) van Tapestry af te zien?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee de lijst had ik al gezien, maar de beweegredenen om van Tapestry af te zien daar ben ik wel benieuwd naar. Ikzelf ben er ook al overheen :D
Ik vind het spel aan de dure kant voor wat het doet. Ik vind die miniatuur speelstukken groot ogend en dat lijkt me onoverzichtelijk om in één oogopslag te zien wat er zich afspeelt op je speelbordje. Verder lijkt het me gewoon racen op vier tracks en ben ik bang voor de herspeelbaarheid. Liefst eerst proberen voor aankoop, maar sowieso niet voor deze prijs. Dus wacht ik graag (even/altijd).

Ik deel precies precies ook deze zorgen!

Labels:
El Rubinio
Professor Pimpel

Bericht door El Rubinio »

finalstruggle schreef:
Stijnhoofd schreef:
Ik vind het spel aan de dure kant voor wat het doet. Ik vind die miniatuur speelstukken groot ogend en dat lijkt me onoverzichtelijk om in één oogopslag te zien wat er zich afspeelt op je speelbordje. Verder lijkt het me gewoon racen op vier tracks en ben ik bang voor de herspeelbaarheid. Liefst eerst proberen voor aankoop, maar sowieso niet voor deze prijs. Dus wacht ik graag (even/altijd)
Dat plus het feit dat er weer een hype omheen gecreeerd is (wat natuurlijk mag). Dus voor mij ook eerst ergens spelen en wat videorecensies bekijken voordat deze in de toekomst aangeschaft gaat worden.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door dirk »

finalstruggle schreef:
Stijnhoofd schreef:
Ik vind het spel aan de dure kant voor wat het doet. Ik vind die miniatuur speelstukken groot ogend en dat lijkt me onoverzichtelijk om in één oogopslag te zien wat er zich afspeelt op je speelbordje. Verder lijkt het me gewoon racen op vier tracks en ben ik bang voor de herspeelbaarheid. Liefst eerst proberen voor aankoop, maar sowieso niet voor deze prijs. Dus wacht ik graag (even/altijd)
Zoals de meeste hypes gaat deze ook weer snel liggen voor een volgende :wink:
Gewoon even tanden bijten en vooral niet teveel op Facebook zitten :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door dirk op di 08 okt 2019, 17:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Ik vind een hype niet erg, alhoewel het wel gevaarlijk kan zijn (ikzelf ben daarin vooral gevoelig voor Stonemaier spellen met Automa Factory). Dat pakte gelukkig voor Wingspan goed uit.

Recent speelde ik...

Afbeelding
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

Ben meteen achterdochtig als het gaat om hypes. Alleen na het doorlezen van de handleiding en de playthroughs denk ik voldoende grond te hebben om aan te nemen dat Sleeping Gods een geweldig spel gaat worden, heb beide dozen besteld. De handleiding verwijst naar Ruins, vandaar.

Tapestry heb ik 1x gespeeld en vond het voornamelijk een zootje. Komt in de verste verte niet bij V:EE, en aangezien gamers die ik respecteer zeiden dat het beter was dan Scythe, hoef ik die ook niet meer te proberen.

Het kan ook andersom: Age of Civ gebacked, walgde van de spelfouten, na veel gecorrigeer is de handleiding nu wel leesbaar en verhip het belooft een heerlijk duveltje in een doosje te worden. Kijk er naar uit.

Dat laatste geldt ook voor Isofarian Guard (kan die titel nooit onthouden) zag er niet uit, iconografie verschrikkelijk, combat tergend, maar het is allemaal aangepast en kijk er nu wel naar uit.

Sinds AH:LCG ben ik heel snobistisch geworden - er moet een verhaal in zitten. Had ik vroeger geen last van ;-) mijdt dat spel!
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

kosterix schreef: Komt in de verste verte niet bij V:EE

Sinds AH:LCG ben ik heel snobistisch geworden
Waar heb je het over hier?

Aangaande Tapestry. Ik wilde het toch graag een (paar keer) spelen. Volgens mij is de herspeelbaarheid met de verschillende fracties vrij hoog, maar ik ben vooral benieuwd hoe "spannend" het is om te spelen. Ik heb wat video's bekeken en het spelconcept en de ideeën passen wel in mijn straatje van voorkeur. Alleen vind ik het lastig in te schatten in welke mate het een vaste "beste" keuze is of dat er nog wat speelbaarheid en keuzevrijheid overblijft.
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

pieter.schutz schreef:

Het eerste gaat over Viticulture, essential edition, het tweede over arkham horror, living card game
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Heb het ook niet zo op hype.

Als een spel niet mijn interesse heeft of ik heb het gespeeld en vind het niet leuk komt het toch vaak op spellenavonden vaak op tafel omdat iedereen het wil uitproberen. Kan ook een thema zijn dat me niet aanspreekt zoals Ctulu of ruimtereizen.

Andere spellen die ook goed zijn maar minder bekend zijn of aandacht krijgen komen dan moeilijker op tafel.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

dirk schreef:
pieter.schutz schreef:

Het eerste gaat over Viticulture, essential edition, het tweede over arkham horror, living card game
Dank :D
Afbeelding
vdW
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: High Times

Bericht door vdW »

Ik vind het een beetje tegenvallen dit jaar met nieuwe releases. Ik heb enkel Imperial Settlers: Empires of the North - Japanese Islands gepre-ordered en daarnaast vind ik alleen Bee Lives nog heel interessant.
Afbeelding
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

pieter.schutz schreef: Aangaande Tapestry. Volgens mij is de herspeelbaarheid met de verschillende fracties vrij hoog, maar ik ben vooral benieuwd hoe "spannend" het is om te spelen.
Ja dat is waar, je moet er 1 kiezen uit 2 random, en als je heel ver komt op military mag je er nog 1. Maar ik vond het niet veel toevoegen, algeheel was een ratjetoe, ik ben er zeker niet op uit om het af te zeiken ofzo en zal het zeker nog een paar keer spelen om het tegendeel te bewijzen.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Ik post even off topic, de spielguide, de prijzen dat erbij staan .. is dat accuraat of kan dat verschillen?

En on topic

Yukon Airways
Freshwater Fly
Cooper Island
Maracaibo
en nog wel wat andere
Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens

Re: Spiel 2019 - Naar welke spellen kijk jij uit?

Bericht door Bongo »

Voor mij staan de volgende hoog op de radar:
- Inis uitbreiding (voor mij is Inis miss wel het beste spel ever)
- Yellow & Yangtze (opvolger T&E, welke al top is, deze lijkt nog beter)

en daarnaast;
- Parks, heel veel goede dingen over gehoord
- On Tour, lijkt een leuk spel wat voor het gezin zou kunnen aanslaan.

En nog diverse andere... maar die lijst kan nog veranderen de komende 2 weken.
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Voor ons staan er pas twee echt op interessant:

- Foothills
- Formosa Tea

Op tabletop wel een hele lijst inmiddels met spellen om langs te gaan (link). Wat moeten we anders die vier dagen :D
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Point Salade: een klein deckbuilding kaartspelletje waarbij de kaarten dubbelzijdig worden gebruikt. Een vrij uniek concept. Het is van AEG, dus de kans is wel aanwezig dat het bijv. door 999Games wordt opgepakt en uitgegeven gaat worden in het Nederlands. In ieder geval is Tom Vasel er positief over.
Afbeelding