Tzolkin of Raja's van de Ganges?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Armakuni
- Locomotief
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Tzolkin of Raja's van de Ganges?
Tzolk'in of Raja's van de Ganges?
Welk van deze twee worker placements is jouw favoriet en raad jij aan en waarom?
Welk van deze twee worker placements is jouw favoriet en raad jij aan en waarom?
Laatst gewijzigd door Bart op za 30 nov 2019, 11:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
Keep calm and game on
Labels:
-
Akahige
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: ゲームが好。右翼が嫌い。
Re: Tzolkin of Raja's van de Ganges?
Ik denk dat ik naar Tzolkin neig. Rajas van de Ganges vind ik mooier vormgegeven, maar heeft minder diepgang dan Tzolkin. Moet wel toegeven dat ik Tzolkin een paar jaar terug slechts een keer heb gespeeld. Ook heb ik Ganges nooit met de alternatieve modules gespeeld, die bij het spel worden geleverd.
- Edwin84
- Elfenkoning
Kan bij Rajas zeker de achterkant van het bord aanraden met gebruik van fiches.
Beide zijn goede spellen. Zou meer de keuze laten afhangen van de zwaarte. Wat cindnjezelf het leukste in zwaarte?
Beide zijn goede spellen. Zou meer de keuze laten afhangen van de zwaarte. Wat cindnjezelf het leukste in zwaarte?
- Armakuni
- Locomotief
Ik vind het Stenen Tijdperk een fijn, laagdrempelig niveau hebben.Tempo hoog, vloeiende spelregels. Welk van de twee zou daar het meest op aansluiten?
Keep calm and game on
- olavf
- El Capitan
Dan zou ik zeker voor Rajas gaan. Tzolkin is aanzienlijk zwaarder.Armakuni schreef: Ik vind het Stenen Tijdperk een fijn, laagdrempelig niveau hebben.Tempo hoog, vloeiende spelregels. Welk van de twee zou daar het meest op aansluiten?
-
Akahige
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: ゲームが好。右翼が嫌い。
In dat geval Rajas van de Ganges. Niet te moeilijk, ook niet al te lang, maar tegelijkertijd genoeg nieuwe mechanieken waarmee het zich duidelijk onderscheidt van Stenen Tijdperk
-
DeKerstman
- El Capitan
Eens, Tzolkin is een stuk zwaarder.
Overigens staat Tzolkin in mijn top 5 (net als Stenen Tijdperk) en Rajas ergens in de top 50. Prima spel, maar voor mij persoonlijk een stuk minder goed dan die ander twee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Overigens staat Tzolkin in mijn top 5 (net als Stenen Tijdperk) en Rajas ergens in de top 50. Prima spel, maar voor mij persoonlijk een stuk minder goed dan die ander twee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jerome
- Gouverneur
Rajas, zonder twijfel.
Het spel is vlotter, dynamischer en bovendien mooier.
Mbt ‘de achterkant van het bord’, dat hangt van het aantal spelers af. Rajas speelt erg goed met z’n tweeën, omdat het bord er op aangepast is.
Edit: D’oh! De achterkant van het spelersbordje natuurlijk. Jep, check.
Wel is het aan te raden om na twee of drie potjes basisspel de varianten erin te gooien.
Wat Tzolkin in de ogen van velen zo zwaar maakt, is dat je lang vooruit moet plannen. Helaas heb je niet alles in de hand dus moet je vervolgens je plannen proberen te redden. Ik vind dat niet zo leuk, en Rajas steekt daar een stuk positiever tegen af.
Het spel is vlotter, dynamischer en bovendien mooier.
Mbt ‘de achterkant van het bord’, dat hangt van het aantal spelers af. Rajas speelt erg goed met z’n tweeën, omdat het bord er op aangepast is.
Edit: D’oh! De achterkant van het spelersbordje natuurlijk. Jep, check.
Wel is het aan te raden om na twee of drie potjes basisspel de varianten erin te gooien.
Wat Tzolkin in de ogen van velen zo zwaar maakt, is dat je lang vooruit moet plannen. Helaas heb je niet alles in de hand dus moet je vervolgens je plannen proberen te redden. Ik vind dat niet zo leuk, en Rajas steekt daar een stuk positiever tegen af.
Laatst gewijzigd door Jerome op wo 27 nov 2019, 09:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- WTULTC
- Elfenkoning
Inderdaad is Raja's dan een betere optie. Ook omdat je daar ook nog '2 modules kunt toevoegen voor meer uitdaging. De bordjes omdraaien heb ik al eens gedaan, maar de rivier aanpassen moet ik nog doen. Ik ben benieuwd hoe het dan speelt.
Daarnaast is het kruizen van het geld met het roemspoor vrij uniek.
Daarnaast is het kruizen van het geld met het roemspoor vrij uniek.
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Wat mij betreft duidelijk Rajas van de ganges. Om redenen die reeds gegeven zijn, maar ook omdat t'zolkin 'solvable' is en je in grote lijnen elke keer dezelfde strategie zou kunnen volgen. Bij Rajas moet je elk spel weer een nieuwe strategie bedenken afhankelijk van de dobbelstenen, je medespelers en de tegeltjes.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Rajas mooier? Serieus? Vind het druk en onoverzichtelijk, ik vind Tzolk'in juist veel mooier.
En ik vind Tzolk'in ook een vele malen interessanter spel trouwens, dus die zou ik aanraden. Het timing-aspect (hoeveel mannetjes zet je op de tandwielen zodat je ze er later op het optimale moment weer af kunt halen) vind ik elke keer weer een uitdaging.
En ik vind Tzolk'in ook een vele malen interessanter spel trouwens, dus die zou ik aanraden. Het timing-aspect (hoeveel mannetjes zet je op de tandwielen zodat je ze er later op het optimale moment weer af kunt halen) vind ik elke keer weer een uitdaging.
-
wolvers
- Professor Pimpel
En dat is dan weer de reden waarom ik het minder leuk vind dan rajas. Het timing aspect ligt mij niet.Mac-S schreef: Rajas mooier? Serieus? Vind het druk en onoverzichtelijk, ik vind Tzolk'in juist veel mooier.
De spellen zijn alle twee mooi vormgegeven.
En rajas met bijgevoegde uitbreidingen is nog uitdagender.
Dus voor mij rajas.
-
beekiebeekie
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: beekiebeekie
T'zolkin is echt een verschrikkelijk spel. Als je een spel wilt spelen waar je van gekkigheid niet meer weet wat je moet doen, moet je die hebben. Veel te veel keuze en allerlei losse rondels en tracks die voor mij als los zand aan elkaar hangen. Je kunt nooit alles doen en laat dan maar een of twee van die voortgangstracks zitten, wat dan natuurlijk de doorslag geeft. Doe je het de volgende keer anders dan zie je dat t niks uitmaakt.
Ganges is mooier en zeker overzichtelijker. Ook veel keuze, maar de stappen zijn tenminste overzichtelijk. Je hebt dobbelstenen nodig om te kunnen betalen, dus je bent constant een balans aan het houden tussen inkomsten en uitgaven. En waar ga je dan aan uitgeven. Je kunt het ook met iedereen spelen, jong en oud, iedereen begrijpt het. Ben zelf ook nog niemand tegen gekomen die Ganges niet leuk vond... Al zullen die er ongetwijfeld zijn.
Lekker voor Rajas van de Ganges gaan.
Ganges is mooier en zeker overzichtelijker. Ook veel keuze, maar de stappen zijn tenminste overzichtelijk. Je hebt dobbelstenen nodig om te kunnen betalen, dus je bent constant een balans aan het houden tussen inkomsten en uitgaven. En waar ga je dan aan uitgeven. Je kunt het ook met iedereen spelen, jong en oud, iedereen begrijpt het. Ben zelf ook nog niemand tegen gekomen die Ganges niet leuk vond... Al zullen die er ongetwijfeld zijn.
Lekker voor Rajas van de Ganges gaan.
-
Gebruiker 3696
Tuurlijk zijn die er. Ik vind Rajas een draak van een spel. Nooit meer, echt nooit meer. Tzolkin daarentegen, die hoop ik nog vaak op tafel te leggen.beekiebeekie schreef: Ben zelf ook nog niemand tegen gekomen die Ganges niet leuk vond... Al zullen die er ongetwijfeld zijn.
-
beekiebeekie
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: beekiebeekie
en waarom?Filosoof schreef:Tuurlijk zijn die er. Ik vind Rajas een draak van een spel. Nooit meer, echt nooit meer. Tzolkin daarentegen, die hoop ik nog vaak op tafel te leggen.beekiebeekie schreef: Ben zelf ook nog niemand tegen gekomen die Ganges niet leuk vond... Al zullen die er ongetwijfeld zijn.