Welke qwirkle als basisspel? De reiseditie of toch de gewone?
Ik dacht eerst de reisversie aangezien dit een ideaal spel is om mee te nemen op vakantie. Maar ik heb de reisversie zojuist in het echt gezien de steentjes zijn veel kleiner dan ik had verwacht. Is dat niet te klein om fijn te spelen of valt dat wel mee?
Welke Qwirkle?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Loes
- Meeple
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Welke Qwirkle?
Ik zou altijd voor de gewone versie gaan. Levert een mooie tafel op en speelt veel prettiger. En zo'n zak met blokken is evengoed prima mee te nemen op reis (laat je de doos gewoon thuis).
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Zelf had ik absoluut geen moeite met de reiseditie, maar tegenwoordig leg ik dit spel graag op tafel bij familieleden en heb ik het meegenomen naar een koffiemiddag bij ouderen (lang verhaal) oftewel, de grote editie maar aangeschaft.
Everybody has the right to play...
-
Loes
- Meeple
Dat de grote makkelijker is voor ouderen is ook een goed argument. Wie weet krijg ik hiermee oma nog aan een ander spel dan rummikub en kaartspellen.
Speldozen blijven sowieso thuis met vakantie, ik hoef geen luchtvulling in de tassen en in een bakje beschadigen de spullen niet.Pura Vida schreef: Ik zou altijd voor de gewone versie gaan. Levert een mooie tafel op en speelt veel prettiger. En zo'n zak met blokken is evengoed prima mee te nemen op reis (laat je de doos gewoon thuis).
-
Pura Vida
- Kardinaal
Goeie! Qwirkle is een heel goed 'oma spel' (of in mijn geval: 'moeder spel'), want mechanisme komt dichtbij kaarten, rummy, scrabble. Maar dan leuk. En ja, dan zijn grote blokjes wel noodzakelijk...Loes schreef: Dat de grote makkelijker is voor ouderen is ook een goed argument. Wie weet krijg ik hiermee oma nog aan een ander spel dan rummikub en kaartspellen.