Hoi!
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een spelconcept. In dit geval wordt dit een kaartspel. Ik wil hier graag een prototype van maken. Normaal pruts ik zelf in word of excel een soort eigen template in elkaar op basis van de afmetingen van MtG-kaarten. Over het algemeen leidt dit tot een groot bestand aan A4-tjes, waarop per A4 verschillende kaarten komen te staan. Die print ik uit, daarna een hoop knipwerk et voila: een primitief, doch werkbaar prototype.
Maar zijn hier niet ook veel handigere tools voor? Ik vond bijvoorbeeld online de site Dulst.com, al heb ik dit nog niet uitgeprobeerd. Wat voor (online) tools gebruiken jullie voor jullie prototypes?
Online tools voor spelontwerp?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Akahige
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: ゲームが好。右翼が嫌い。
-
Tassie
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
BrokenMill
- Grote Dienaar
Re: Online tools voor spelontwerp?
Ik gebruik zelf Scribus, een gratis alternatief voor inDesign, om pdf bestanden mee te maken. Grafische bewerkingen doe ik met Gimp (algemeen grafisch design), Krita (omdat Gimp geen CMYK ondersteunt) en Inkscape (vectors voor logo's en icoontjes).
-
Akahige
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: ゲームが好。右翼が嫌い。
Re: Online tools voor spelontwerp?
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Nandeck. In eerste instantie werd ik er niet echt wijs uit, maar dankzij wat Youtube-tutorials kan ik er nu redelijk mee overweg.
Ik had in mijn project al een spreadsheet gemaakt voor de kaarten van mijn spel. Nandeck giet de info van de spreadsheet automatisch over in een kaartensjabloon, dat je met de visual editor van het programma aanmaakt. Werkt als een speer.
Ik had in mijn project al een spreadsheet gemaakt voor de kaarten van mijn spel. Nandeck giet de info van de spreadsheet automatisch over in een kaartensjabloon, dat je met de visual editor van het programma aanmaakt. Werkt als een speer.