Wat lees jij?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
Re: Wat lees jij?
Ik ben zelf een boek aan het schrijven: "Verliezen, Het Went", een boek dat troost biedt aan de chronisch en structureel verliezende bordspeler.
Tussen het schrijven door kan ik me erg verliezen in "De Boze Tijden Waarin Wij Leven", een bundel kortverhalen van Woody Allen, een van de weinige schrijvers die erin slaagt mij schaterlachend de nacht in te leiden. Ik keer er steeds weer naar terug. Er is geen beter medicijn denkbaar als je in een dipje zit.
Pas ontdekt en moeilijk neer te leggen als je er eenmaal aan begint: "Wicked (Slecht)" van Gregory Maguire. Het vertelt de levensgeschiedenis van de Slechte Heks Van Het Westen (die uit De Tovenaar Van Oz), Elphaba. Het verhaal speelt zich af vóór "De Tovenaar Van Oz". Maguire creëert hier een universum om duimen en vingers van af te likken, een universum waarvan het moeilijk afscheid nemen is als je de laatste pagina hebt omgedraaid. Best nippend verwerken dus.
Tussen het schrijven door kan ik me erg verliezen in "De Boze Tijden Waarin Wij Leven", een bundel kortverhalen van Woody Allen, een van de weinige schrijvers die erin slaagt mij schaterlachend de nacht in te leiden. Ik keer er steeds weer naar terug. Er is geen beter medicijn denkbaar als je in een dipje zit.
Pas ontdekt en moeilijk neer te leggen als je er eenmaal aan begint: "Wicked (Slecht)" van Gregory Maguire. Het vertelt de levensgeschiedenis van de Slechte Heks Van Het Westen (die uit De Tovenaar Van Oz), Elphaba. Het verhaal speelt zich af vóór "De Tovenaar Van Oz". Maguire creëert hier een universum om duimen en vingers van af te likken, een universum waarvan het moeilijk afscheid nemen is als je de laatste pagina hebt omgedraaid. Best nippend verwerken dus.
https://detafelplakt.com/
-
Bartjes!
- Uitgever
P.T., iets voor jou?dominique schreef:Ik ben zelf een boek aan het schrijven: "Verliezen, Het Went", een boek dat troost biedt aan de chronisch en structureel verliezende bordspeler.
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Zeg he! 
-
Bartjes!
- Uitgever
Ik denk dat ik voor zondag dan maar wat cooperatieve spellen voorstel... Dat samenwerken brengt ons wellicht wat dichter bij elkaar en dan sta ik maandag hier ook niet voor gek als blijkt dat ik zelf verloren heb

-
P.T.
- Gouverneur
Ik speel wel Sauron of de Bioterrorist dan. Verliezen ga je sowieso 
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Gelukkig is de uitzending pas gepland in 2011 op de Nederlandse buis, dus nog even een paar maanden de tijd:P.T. schreef:Toevallig weer het boek "shooter" aan het lezen, waar vanavond de film van op tv komt.
De Millenium reeks van Stieg Larsson (3 delen)
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Daar zijn kleine broertjes voor.......P.T. schreef:Zeg he!
-
P.T.
- Gouverneur
Nou, vorige keer dat hij verloor stond hij niet veel later te huilen
En dan beweren dat het van het uien schillen kwam. Wij wisten wel beter!
En dan beweren dat het van het uien schillen kwam. Wij wisten wel beter!
-
Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
Ik wilde The Gathering Storm graag in paperback kopen, dus ik heb heel geduldig gewacht, en was alvast begonnen met de rest herlezen (ben je even mee bezig). Ben nu halverwege Crossroads, dus kan bijna aan TGS beginnen! (heb ondertussen geen haast meer, volgende deel kan ook nog wel even durenfatum schreef:Op dit moment "The Gathering Storm" van Robert Jordan/Brandon Sanderson aan het lezen. Dis is deel 12 in the Wheel of Time reeks.
Na deze nog 2 en we kennen eindelijk het lot van de wereld
Eigenlijk lees ik alleen fantasy, maar als guilty pleasure heb ik op vakantie The Lost Symbol van Dan Brown gelezen (hij was snel uit maar viel eigenlijk vooral tegen).
Populaire schrijvers bij mij: George R.R. Martin, Ian Irvine, Robert Jordan, Terry Goodkind, Tad Williams, Weis & Hickman, R. A. Salvatore (en andere Forgotten Realms boeken over Drow). En nu vergeet ik vast nog wel wat, maar deze komen zo in me op
De laatste tijd ben ik vooral into The Three World Cycle van Ian Irvine. Heb The View from the Mirror en The Well of Echoes uit, en net de drie boeken van The Song of the Tears binnen. Die staat dus op de lijst na TGS. Heel gevaarlijk, ik heb The Book Depository ontdekt, dus ik zal binnenkort nog wel weer meer boeken gaan bestellen...
Owja, ik heb een, volgens sommigen geheel ongefundeerde, hekel aan alles van Discworld (Terry Pratchett). En ik heb ook een hekel aan vertaalde boeken lezen als ik de originele taal prima kan lezen (Engels dus), dat geld ook voor spelletjes, doe mij maar de originele versie, (mijn spelletjesDuits is goed genoeg
-
cab
- Burgemeester
Ben bezig in Thud! van Terry Pratchett, heb ook het spel in de kast staan 
-
fatum
- Veenboer
- Persoonlijke Ondertitel: X-Wing: imperial !
Grappig verhaalcab schreef:Ben bezig in Thud! van Terry Pratchett, heb ook het spel in de kast staan
Suzan: aan de hand van dat lijstje kan ik je zeker Brent Weeks aanraden met de Night Angel trilogy. Schitterende reeks.
-
Suzan
- Stamhoofd
Ziet er cool uit. Black Prism klinkt ook goed, maar ik had een regel ingesteld dat ik alleen nog maar begin aan series die helemaal af zijn 
-
cab
- Burgemeester
fatum schreef:Grappig verhaalcab schreef:Ben bezig in Thud! van Terry Pratchett, heb ook het spel in de kast staanIs daar ook een spel van ?
Suzan: aan de hand van dat lijstje kan ik je zeker Brent Weeks aanraden met de Night Angel trilogy. Schitterende reeks.
Jazeker, zie hier:
http://www.ps-games.nl/410/Thud.htm
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Dat is toch niet de schuld van Robert Jordan?Suzan schreef:...ik had een regel ingesteld dat ik alleen nog maar begin aan series die helemaal af zijn
Tsjees, de hele reeks herlezen... Dat gaat me jaren kosten!
-
Suzan
- Stamhoofd
Ik kan niet zeggen dat hij er niets mee te maken heeft, maar er zijn meer series waar ik op heb zitten (en nog zit te) wachten.