Legacy voor 2

Tweepersoonsspellen en spellen met twee

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

pinokio1993
Veenboer

Legacy voor 2

Bericht door pinokio1993 »

We willen graag eens een legacy-ervaring. We spelen altijd met 2 spelers, zijn er legacy spelen die je met 2 personen fijn kan spelen? Het thema is niet belangrijk.
We spelen graag rajas van de ganges, targi, jambo, berenpak, agricola, ticket to ride, terraformig mars,...
Afbeelding

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: Legacy voor 2

Bericht door Edwin84 »

Je zou dan eventueel Charterstone kunnen spelen.

Dat is met 2 te doen en je kunt met een Automa spelen.

Wat ik zelf eenngoed alternatief vind, minder duur maar iets minder leuk met 2 is Fabelfruit.
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MADG0BLIN »

Pandemic legacy is prima te spelen met 2. Ik vond het een fantastische ervaring.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Edwin84 schreef: Je zou dan eventueel Charterstone kunnen spelen.

Dat is met 2 te doen en je kunt met een Automa spelen.

Wat ik zelf eenngoed alternatief vind, minder duur maar iets minder leuk met 2 is Fabelfruit.
Charterstone is echt niet goed met twee. Veel te random door die automa’s.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Jerome schreef: Charterstone is echt niet goed met twee. Veel te random door die automa’s.

het is eigenlijk ook niet echt goed met meer... :shh:
Afbeelding
finalstruggle
Geheim Genootschap

Legacy voor 2

Bericht door finalstruggle »

Charterstone was een zware domper, raad het niemand aan.

Wij spelen nu pandemic legacy seizoen 1 met zijn 3en maar met 4 karakters. Je zou dus eventueel dit ook met 2x2 verdeling van personages.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Vind Charterstone erg vermakelijk middels Steam.
Ekni
Meeple

Bericht door Ekni »

Wij speelden pandemic legacy 1 en 2 met twee. We speelden wel elk met 2 karakters zodat het leek alsof we met 4 waren. Fijn als er toch een extra karakter doet wat je voor ogen hebt.

Een aanrader voor 2 spelers vind ik toch Clank Legacy. We hebben deze in januari in een mum van tijd afgerond. Leuk verhaal en super verslavend. Het verdriet was groot bij het einde, net zoals een goed boek waarbij je wenst dat er nog 1000 pagina’s extra zijn.
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Aon's End Legacy is goed met twee spelers. Ik had al basis Aeon's End gespeeld. Voor de vriendin waar ik het mee speelde was het de eerste Aeon's End, en zij vond het ook erg leuk.
liefde_is
Veenboer

Bericht door liefde_is »

My city kun je zeer goed met 2 spelers spelen. Is een spel met tetrisstukken waarbij de regels telkens iets veranderen en je ook speelt voor de overal winst.
larsje86
Hazelnoot Ridder

Bericht door larsje86 »

Pandemic Legacy Seizoen 1 met 2 spelers (elk 1 karakter) gespeeld erg goed bevallen nu bezig met Seizoen 0 met 3 spelers, makkelijker zou ik zeggen.

Vind Seizoen 0 persoonlijk leuker, maar beide goede keuzes. Voor de rest niet veel legacy spellen gespeeld.
Afbeelding
bRahmsie
PIONier

Bericht door bRahmsie »

liefde_is schreef: My city kun je zeer goed met 2 spelers spelen. Is een spel met tetrisstukken waarbij de regels telkens iets veranderen en je ook speelt voor de overal winst.
Volledig akkoord. Hier recent ook begonnen met My City, en we staan nu al te popelen om een nieuw hoofdstuk te spelen. Zeker een aanrader als instapper in legacy-games. :thumbup:
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Toevallig, dit draadje, wilde net een soortgelijke vraag stellen!

Mijn vriendin en ik zijn nu bezig met Pandemic Legacy S01 en beleven daar veel plezier aan. Van tevoren hadden we afgesproken dat we per 'sessie' maar één maand zouden doen om er niet te snel doorheen te gaan, maar ik moet haar nu echt remmen - afgelopen weekend wonnen we februari in 1x, toen gelijk door naar een winst in maart, en toen wilde zij nog verder in april. Ze vindt het vooral leuk om al die doosjes open te doen en stickers te plakken, dus ik houd dit draadje goed in de gaten voor spellen die aan die eisen voldoen (evenals de eisen 'liefst Nederlandstalig' en 'liefst coop').
Recent speelde ik...

Afbeelding
seulcontretous
PIONier

Bericht door seulcontretous »

Hier Pandemic en My City uitgespeeld. Beiden zeer goed met 2 spelers. En My City kun je 2 keer als legacy doen met 2 spelers, dus ik plak er nog een ronde achteraan met m'n oudste zoon. Daarna kun je nog verder spelen maar ik ben er dan wel weer klaar mee denk ik.

Was al aan het nadenken over een geschikt vervolg maar nog niet gevonden..
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Ekni schreef: Een aanrader voor 2 spelers vind ik toch Clank Legacy. We hebben deze in januari in een mum van tijd afgerond. Leuk verhaal en super verslavend. Het verdriet was groot bij het einde, net zoals een goed boek waarbij je wenst dat er nog 1000 pagina’s extra zijn.
Dit onderschrijf ik volledig! Nu heb ik geen andere legacy's gespeeld, puur en alleen Clank! met twee, maar wát een ervaring. Wij waren inderdaad ook haast in rouw dat het afgelopen was...