Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Lucky Jack »

Hanamikoji

Haha, wat is dit voor een duivels spel, elke zet is weer een dilemma. Mooi gedaan, prachtige artwork ook! Deze gaat denk ik wel vaak op tafel komen.
Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Gister speelden we Scythe met 2. Hebben er enorm van genoten. Omdat we vooral bezig zijn met het enginebuilding aspect heb je relatief weinig interactie en combat. Maar dat is hoe wij graag spelen dus hebben genoten.

Vandaag kwan Merchant of Venus standard edition op tafel. Ook weer fijn, zeker omdat we het vaker hebben gespeeld en er dus relatief snel doorheen gaan. Top spellenweekendje zo!
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Gisteren speelde ik op TTS de pnp versie van Canvas (nieuwe kickstarter). Gelijk gebacked. Wat een prachtig leuk idee :D
Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap

Bericht door wennepen »

En vandaag speelden we Myth voor het eerst met de 2.0 regels en componenten. We vonden het heel tof! Dankzij de modules van de Journeyman kickstarter wat minder sandboxy, iets meer structuur. Heel gaaf en mooie componenten!
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Aeon's End voor het eerst tegen de Horde Crone. Na een kleine aanpassing in de tactiek lukte me het haar te verslaan. Z'Hana had op het laatst een heerlijk klein dek waardoor ik iedere beurt al mijn gems had en de spells iedere twee beurten afgingen.
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

AstridvE schreef: Aeon's End voor het eerst tegen de Horde Crone. Na een kleine aanpassing in de tactiek lukte me het haar te verslaan. Z'Hana had op het laatst een heerlijk klein dek waardoor ik iedere beurt al mijn gems had en de spells iedere twee beurten afgingen.
Echt een heerlijk spel! Speel je true solo of two-handed solo? Ik speel dat laatste. Normaal geen fan van, maar het is allemaal goed te managen en je kunt ook leuke combo's onderling bewerkstelligen.
Recent speelde ik...

Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

wennepen schreef: Gister speelden we Scythe met 2. Hebben er enorm van genoten. Omdat we vooral bezig zijn met het enginebuilding aspect heb je relatief weinig interactie en combat. Maar dat is hoe wij graag spelen dus hebben genoten.
Leuk! Hier zelfde ervaringen met 2 spelers: rustig je eigen lange termijn planning maken en uitvoeren. En zorgen dat je sneller bent dan je tegenspeler.
De spanning en interactie nemen enorm toe met 3 of meer spelers. Scythe wordt dan minder strategisch en meer tactisch. Met meer dreiging en actie. Ook gaaf!
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Als je Scythe vaak met twee speelt is het modulaire speelbord denk ik een goede aankoop zodra jullie beiden het spel onder de knie hebben. Je kunt ervoor kiezen om te spelen op een bord met 2, 3 of 4 variabele, grote tegels; eentje zelfs, als je op zoek bent naar een ultracompetitieve ervaring. Je hebt dankzij dit bord ook geen vaste startplek, in plaats daarvan vind er een soort draft plaats op basis van factie en speelmat. Dat is niet aan te raden voor beginnende danwel onervaren spelers.

Ikzelf heb hem ook, maar nog nooit gespeeld. Ik speel Scythe voornamelijk solo met de ScytheKick-app, en die is nog niet geoptimaliseerd voor het modulaire bord.
Recent speelde ik...

Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap

Bericht door wennepen »

Stijnhoofd schreef: Als je Scythe vaak met twee speelt is het modulaire speelbord denk ik een goede aankoop zodra jullie beiden het spel onder de knie hebben. Je kunt ervoor kiezen om te spelen op een bord met 2, 3 of 4 variabele, grote tegels; eentje zelfs, als je op zoek bent naar een ultracompetitieve ervaring. Je hebt dankzij dit bord ook geen vaste startplek, in plaats daarvan vind er een soort draft plaats op basis van factie en speelmat. Dat is niet aan te raden voor beginnende danwel onervaren spelers.

Ikzelf heb hem ook, maar nog nooit gespeeld. Ik speel Scythe voornamelijk solo met de ScytheKick-app, en die is nog niet geoptimaliseerd voor het modulaire bord.
Dank je wel voor de tip!!!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Afbeelding
Nog even verder op de Scythe toer maar. Gisteren die Invaders uitgetest op mijn zoons, die ieder een nieuwe kleur mochten proberen. Ik kreeg Gunter door het lot toegewezen.
Mooie kleuren op het bord. Moeilijke maar gave nieuwe mogelijkheden met Akiko en Connor. Uitstekende toevoeging op de basis. Nooit meer zonder.
Afbeelding
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Harry Potter: Hogwards battle. De eerste 3 jaren gingen er een vorige spellenavond op 1 avond gemakkelijk door. Met het 4e jaar hebben we meer problemen gehad. Langer onderweg, en gewoon verloren!
We've got a winner!
wennepen
Geheim Genootschap

Bericht door wennepen »

Pura Vida schreef: Afbeelding
Nog even verder op de Scythe toer maar. Gisteren die Invaders uitgetest op mijn zoons, die ieder een nieuwe kleur mochten proberen. Ik kreeg Gunter door het lot toegewezen.
Mooie kleuren op het bord. Moeilijke maar gave nieuwe mogelijkheden met Akiko en Connor. Uitstekende toevoeging op de basis. Nooit meer zonder.
Nu helemaal blij dat ik dankzij jouw tip ook Invaders rechtstreeks bij Stonemaier heb besteld :D
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Echt een heerlijk spel! Speel je true solo of two-handed solo? Ik speel dat laatste. Normaal geen fan van, maar het is allemaal goed te managen en je kunt ook leuke combo's onderling bewerkstelligen.
Two-handed solo, vanwege de combo's.
Harry Potter: Hogwards battle. De eerste 3 jaren gingen er een vorige spellenavond op 1 avond gemakkelijk door. Met het 4e jaar hebben we meer problemen gehad. Langer onderweg, en gewoon verloren!
Ieder jaar gaat langer duren en moeilijker worden. Jaar 7 duurt me eerlijk gezegd een beetje te lang.

Gisteren met Spirit Island invader wipe op Zweden 5, en het eiland was nog steeds gezond :D
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Met Maiden's Quest kwam ik een dichte deur tegen. Geredde blast mage Megan zat in mijn fan, had de juiste iconen, en geen andere kaarten in mijn fan die ze kon downgraden. Ik kon me voorstellen dat ze die deur gewoon opgeblazen heeft :lol:
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Gister een duo kortere spellen op tafel gekomen, Tiny epic defenders en Railroad ink (rood). Beide waren nog ongespeeld, het is altijd leuk wat nieuws te proberen.
We've got a winner!