Wijziging in portaal?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Lord Leuber
- Party Animal
Re: Wijziging in portaal?
Met de meeste posters eens: ik mis ook de ongelezen (forum) berichten knop in het portaal.
Nu kijk ik ook naar wat er nu staat, bijvoorbeeld columns en recensies (ik weet niet meer of dat er vroeger ook was; wat wil zeggen dat ik die links in elk geval niet gebruikte, omdat ik eigenlijk altijd meteen de ongelezen berichten link aanklikte). Beide komen niet met een vaste frequentie uit (zeg 1x per week/maand), waardoor in het portaal nu bijvoorbeeld links staan naar twee columns uit november 2019. De oudste recensie is ook alweer uit maart. Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer de input van de columnisten en recensenten zeer; het is niet makkelijk om elke week/maand een goede column af te leveren; en nee, ik doe het zelf ook niet, ik heb dat schrijftalent ook niet.
Maar de vraag is wel of het dan wenselijk is om in het portaal te linken naar dermate oude columns of naar ongelezen berichten in het forum, wat elke dag in principe de moeite waard is.
Verder kan ik natuurlijk moeilijk inschatten hoe de doelgroep van BSM eruit ziet. Ik bedoel, de hele rechter sectie is in feite voor nieuwelingen. Hardcore boardgamers en BSM leden hebben (vrijwel) niets aan de rechter sectie, denk ik. Dus daar ligt de vraag of BSM er is voor de meer ingewijden in de boardgame wereld (dan mag de rechter sectie misschien wat kleiner, of er kan een link naartoe, "begin je net met bordspelen? Welkom! Tip: lees eerst deze link!") of dat er vaak "argeloze" zoekers via google op de site terecht komen die net voor hun verjaardag een Catan hebben gekregen en iets meer willen weten.
Nu kijk ik ook naar wat er nu staat, bijvoorbeeld columns en recensies (ik weet niet meer of dat er vroeger ook was; wat wil zeggen dat ik die links in elk geval niet gebruikte, omdat ik eigenlijk altijd meteen de ongelezen berichten link aanklikte). Beide komen niet met een vaste frequentie uit (zeg 1x per week/maand), waardoor in het portaal nu bijvoorbeeld links staan naar twee columns uit november 2019. De oudste recensie is ook alweer uit maart. Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer de input van de columnisten en recensenten zeer; het is niet makkelijk om elke week/maand een goede column af te leveren; en nee, ik doe het zelf ook niet, ik heb dat schrijftalent ook niet.
Maar de vraag is wel of het dan wenselijk is om in het portaal te linken naar dermate oude columns of naar ongelezen berichten in het forum, wat elke dag in principe de moeite waard is.
Verder kan ik natuurlijk moeilijk inschatten hoe de doelgroep van BSM eruit ziet. Ik bedoel, de hele rechter sectie is in feite voor nieuwelingen. Hardcore boardgamers en BSM leden hebben (vrijwel) niets aan de rechter sectie, denk ik. Dus daar ligt de vraag of BSM er is voor de meer ingewijden in de boardgame wereld (dan mag de rechter sectie misschien wat kleiner, of er kan een link naartoe, "begin je net met bordspelen? Welkom! Tip: lees eerst deze link!") of dat er vaak "argeloze" zoekers via google op de site terecht komen die net voor hun verjaardag een Catan hebben gekregen en iets meer willen weten.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het technisch probleem van het inloggen parkeer ik even. Dat heeft, zoals Martijn al zei, te vooral maken met achterliggende forumsystemen en gebruikte software (soms ook met instellingen als bewaren van cookies en andere beveiliging in gebruikte browser en beveiligingsprogramma).
Momenteel geeft het portaal zowel voor als na aanmelden dezelfde informatie. De overzichten zijn via het forummenu weliswaar nog altijd aanwezig. Maar jullie geven aan dat het voor frequente gebruikers handiger zou zijn om deze opnieuw rechtstreeks op het portaal te vinden?
In principe zouden we de rechterkant -na inloggen- kunnen gebruiken om volgende overzichten te plaatsen. De doelgroep van Bordspelmania zijn zowel ervaren als beginnende spelers. Ideaal voor een forum is ervaringsuitwisseling tussen beide groepen, maar ook binnen iedere groep. Daarvoor hebben we ieder van jullie nodig.
Net daarom ook wordt het geapprecieerd dat jullie opmerkingen en input op een constructieve manier geven. Blijf dit vooral doen!
Momenteel geeft het portaal zowel voor als na aanmelden dezelfde informatie. De overzichten zijn via het forummenu weliswaar nog altijd aanwezig. Maar jullie geven aan dat het voor frequente gebruikers handiger zou zijn om deze opnieuw rechtstreeks op het portaal te vinden?
In principe zouden we de rechterkant -na inloggen- kunnen gebruiken om volgende overzichten te plaatsen. De doelgroep van Bordspelmania zijn zowel ervaren als beginnende spelers. Ideaal voor een forum is ervaringsuitwisseling tussen beide groepen, maar ook binnen iedere groep. Daarvoor hebben we ieder van jullie nodig.
Net daarom ook wordt het geapprecieerd dat jullie opmerkingen en input op een constructieve manier geven. Blijf dit vooral doen!
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Graag, of moet ik zeggen: helaas, blijft dit forum volledig draaien op de inspanningen en vrije tijd van een aantal vrijwilligers. Het zou helpen als we wat meer helpende handen -in dit geval, helpende input en toetsenborden- zouden hebben. Dat kan gaan over modereren, IT, screenen van spellennieuws en plaatsen van nieuwe berichten, meedenken over verbeteringen, IT, af en toe een column schrijven, aanvullen spellendatabase, ...
Het is nog altijd zo dat vele handen het werk licht maken.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik snap het probleem niet echt, ik bezoek bsm altijd via de favorietenknop in mijn browserbalk en die linkt automatisch naar 'nieuwe berichten'. Meer heb je toch niet nodig?
http://www.bordspelmania.eu/newposts.html
http://www.bordspelmania.eu/newposts.html
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Ik heb op mijn PC scherm een snelkoppeling staan die rechtstreeks naar de pagina met ongelezen berichten gaat. Dat zorgt ervoor dat ik nooit opnieuw moet inloggen (alleen na een 'clean') en ook niet extra moet klikken om erop te geraken.
EDIT : net hetzelfde dus als The iced one hierboven
EDIT : net hetzelfde dus als The iced one hierboven
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Great minds think alike hédirk schreef: EDIT : net hetzelfde dus als The iced one hierboven
Op mijn smartphone moet ik trouwens wel af en toe opnieuw inloggen, op mijn pc volgens mij zelden.
SPELHAMELS BEERSE:
-
Mistharfare
- Website beheerder
Om wat voor een tijdsbestek praten we wanneer je weer opnieuw moet inloggen?
-
StanTem
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge
Ik zal me toch even moeten aanmelden dan, want kreeg van jullie al de vraag om te helpen.Bart schreef: Graag, of moet ik zeggen: helaas, blijft dit forum volledig draaien op de inspanningen en vrije tijd van een aantal vrijwilligers. Het zou helpen als we wat meer helpende handen -in dit geval, helpende input en toetsenborden- zouden hebben. Dat kan gaan over modereren, IT, screenen van spellennieuws en plaatsen van nieuwe berichten, meedenken over verbeteringen, IT, af en toe een column schrijven, aanvullen spellendatabase, ...
Nog even een vraag, wanneer wordt de header aangepast? Die zou recentere spellen mogen bevatten. Chop chop! Aan het werk :p
Ik schat om de 2 uur. Dus zo goed als elke keer dat ik BSM bezoek dus.Mistharfare schreef: Om wat voor een tijdsbestek praten we wanneer je weer opnieuw moet inloggen?
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik hoorde van de week van de fotorolleman dat hij al een tijdje bezig is met een nieuwe spellenmix. Zit dus in het vat.StanTem schreef: Nog even een vraag, wanneer wordt de header aangepast? Die zou recentere spellen mogen bevatten. Chop chop! Aan het werk :p
-
StanTem
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge
Cool! Ben benieuwd wat het gaat worden.Erwin schreef:Ik hoorde van de week van de fotorolleman dat hij al een tijdje bezig is met een nieuwe spellenmix. Zit dus in het vat.StanTem schreef: Nog even een vraag, wanneer wordt de header aangepast? Die zou recentere spellen mogen bevatten. Chop chop! Aan het werk![]()
-
Mistharfare
- Website beheerder
Ik ookStanTem schreef:Cool! Ben benieuwd wat het gaat worden.Erwin schreef:Ik hoorde van de week van de fotorolleman dat hij al een tijdje bezig is met een nieuwe spellenmix. Zit dus in het vat.StanTem schreef: Nog even een vraag, wanneer wordt de header aangepast? Die zou recentere spellen mogen bevatten. Chop chop! Aan het werk![]()
-
Mistharfare
- Website beheerder
Ik zal van de week even gaan kijken. Het menu met de avatar kan heel gemakkelijk weer aan de linkerkant komen zoals het was.
Voor het opnieuw inloggen zal ik er weer even moeten verdiepen hoe het zit met de sessies, cookies en het onthouden van login. Laat ik alvast zeggen dat we de sessie niet eindeloos hebben staan dus je zal zeker na een tijd opnieuw in moeten loggen.
Voor het opnieuw inloggen zal ik er weer even moeten verdiepen hoe het zit met de sessies, cookies en het onthouden van login. Laat ik alvast zeggen dat we de sessie niet eindeloos hebben staan dus je zal zeker na een tijd opnieuw in moeten loggen.
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
Ik heb hier hetzelfde, ongeveer na een uur of 2 of misschien soms wel eerder moet ik weer opnieuw inloggen. Ik gebruik dan wel een password manager dus het is niet veel werk, maar het is prettiger om ingelogd te blijven.

-
vdW
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: High Times
elk bezoek, dus dat is sowieso meerdere keren per dag.Mistharfare schreef: Om wat voor een tijdsbestek praten we wanneer je weer opnieuw moet inloggen?
-
vdW
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: High Times
heel graagMistharfare schreef: Ik zal van de week even gaan kijken. Het menu met de avatar kan heel gemakkelijk weer aan de linkerkant komen zoals het was.