Ausonia
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ausonia
Voor de snelle beslissers: binnen 24 uur loopt de Kickstarter af voor Ausonia. Hij is onder mijn radar gebleven, totdat ik er Rahdo lovend over hoorde. Ik keek de runthrough en was verkocht. Lang geleden dat ik een deckbuilder zag die dit genre - misschien wel mijn favoriete mechanisme, maar toegegeven enigszins stoffig – zo vernieuwde. Ook solo speelbaar!
Kickstarter
Kickstarter
Recent speelde ik...

Labels:
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Re: Ausonia
Als je alles gaat kopen waar Rahdo lovend of enthousiast over is gaat het je nog wat kosten vrees ik

Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Contacteer:
Dat sowieso. De kunst bij recensies is om te zoeken waarom het voor jou ook leuk kan zijn. Ik heb er mijn vingers al wel eens aan gebrand, maar hiervoor heb ik goede hoop.dirk schreef: Als je alles gaat kopen waar Rahdo lovend of enthousiast over is gaat het je nog wat kosten vrees ik![]()
![]()
Recent speelde ik...

- kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
ik pledge maar 1$ en dat kost op een gegeven moment wel wat, maar wat boeit het met de komende hyperinflatie.
Rah, kaartspel zonder dobbelstenen = interessant!
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
- Edwin84
- Elfenkoning
Te weinig tijd om me goed te verdiepen maar ziet er goed uit. Heb ook een pond neergelegd.kosterix schreef: ik pledge maar 1$ en dat kost op een gegeven moment wel wat, maar wat boeit het met de komende hyperinflatie.
- StanTem
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Contacteer:
Ik zie nu ook dat de grens van 2000 backers gepasseerd is, wat betekent dat er in iedere big box een Spindown Influence Tracker zit! Veel beter dan dat gepruts met kaarten draaien en verschuiven à la Star/Hero Realms.
Recent speelde ik...

- Edwin84
- Elfenkoning
Kan iemand uitleggen waarom deze KS zo populair is?
Zitten er aparte mechanismes in? Kwaliteit van van uitgever die altijd goede spelle levert of is het het thema?
Zitten er aparte mechanismes in? Kwaliteit van van uitgever die altijd goede spelle levert of is het het thema?
- Mistharfare
- Website beheerder
Nieuwe deck builder vorm aangaande gebruik van resources voor activeren kaarten en waarschijnlijk de prijs kwaliteit verhouding.Edwin84 schreef: Kan iemand uitleggen waarom deze KS zo populair is?
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Contacteer:
Ik zou zeggen, kijk eens naar de runthrough van Rahdo.
De dingen die mij opvielen:
* Veel keuze in welke kaarten je meeneemt naar je volgende beurt en welke je wegdoet
* Vlotte en simpele AI (voor solo)
* Geen 1001 verschillende decks
* Je kunt altijd kiezen om gems/mana/$$$ te kopen
* Later in het spel kun je kaarten uit je deck halen en die gebruiken als fundament voor permanente upgrades die niet verdwijnen aan het eind van je beurt
* Veel innovatieve mechanismen. Degene die mij het meeste bij is gebleven is de Spy, die je naar de bovenste drie kaarten van het Market deck laat kijken, er eentje activeert, en vervolgens alles onderop de stapel legt.
Het gevoel dat ik bij dit spel heb is een spel dat qua eenvoud op één lijn ligt met Hero Realms, maar wat jou als speler meer vrijheid en controle geeft, met een groter combo-potentieel.
* Veel keuze in welke kaarten je meeneemt naar je volgende beurt en welke je wegdoet
* Later in het spel kun je kaarten uit je deck halen en die gebruiken als fundament voor permanente upgrades die niet verdwijnen aan het eind van je beurt
* Veel innovatieve mechanismen. Degene die mij het meeste bij is gebleven is de Spy, die je naar de bovenste drie kaarten van het Market deck laat kijken, er eentje activeert, en vervolgens alles onderop de stapel legt.
Het gevoel dat ik bij dit spel heb is een spel dat qua eenvoud op één lijn ligt met Hero Realms, maar wat jou als speler meer vrijheid en controle geeft, met een groter combo-potentieel.
Recent speelde ik...

- Edwin84
- Elfenkoning
Bedankt voor deze toelichting. Dit maakt mij gelijk enthousiast.Stijnhoofd schreef: Ik zou zeggen, kijk eens naar de runthrough van Rahdo.
Ik ga ook zeler de video van Rahdo kijken.
Laatst gewijzigd door Edwin84 op do 14 mei 2020, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
daarvoor gebruik ik 2 10-voudige dobbelstenen.Stijnhoofd schreef: Ik zie nu ook dat de grens van 2000 backers gepasseerd is, wat betekent dat er in iedere big box een Spindown Influence Tracker zit! Veel beter dan dat gepruts met kaarten draaien en verschuiven à la Star/Hero Realms.
Het zal wel aan mij liggen... maar persoonlijk gezien voegt deze niet veel toe....
(Shipping kosten van 9 euro op een kaart-spel van 22 euro.... vraagt eerder om een groepspledge trouwens)
- StanTem
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge
De meesten gaan voor de volledige set met 2 expansions en dan vallen de verzendkosten veel beter mee.Bongo schreef:daarvoor gebruik ik 2 10-voudige dobbelstenen.Stijnhoofd schreef: Ik zie nu ook dat de grens van 2000 backers gepasseerd is, wat betekent dat er in iedere big box een Spindown Influence Tracker zit! Veel beter dan dat gepruts met kaarten draaien en verschuiven à la Star/Hero Realms.
Het zal wel aan mij liggen... maar persoonlijk gezien voegt deze niet veel toe....
(Shipping kosten van 9 euro op een kaart-spel van 22 euro.... vraagt eerder om een groepspledge trouwens)
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Contacteer:
Tuurlijk, kun je ook doen - en toegegeven, dat zou ik ook doen – maar ik vind het wel attent van de makers dat ze zelf een meer handzame oplossing in de doos stoppen.Bongo schreef:daarvoor gebruik ik 2 10-voudige dobbelstenen.Stijnhoofd schreef: Ik zie nu ook dat de grens van 2000 backers gepasseerd is, wat betekent dat er in iedere big box een Spindown Influence Tracker zit! Veel beter dan dat gepruts met kaarten draaien en verschuiven à la Star/Hero Realms.
Recent speelde ik...

- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Ik ben dus echt gestopt om te kijken naar Rahdo. Die sla ik per definitie over.dirk schreef: Als je alles gaat kopen waar Rahdo lovend of enthousiast over is gaat het je nog wat kosten vrees ik![]()
![]()
1. Altijd (te) enthousiast
2. Filmpjes altijd te lang (34 minuten voor dit spelletje?)
Lees ik liever een "kritische" review op BGG met pro- en con- om te kijken of ik een spel leuk vind.