Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Vanwege het 25-jarige bestaan van de spellenhit Catan van spelontwerper Klaus Tauber verschijnt er wereldwijd een jubileumeditie, die in het Nederlands wordt uitgegeven bij 999 Games.
Deze editie bevat zowel het basisspel als de uitbreiding Zeevaarders, inclusief negen nieuwe scenario's. Niet eerder verscheen deze uitbreiding met het basisspel in één doos. Daarnaast zijn een tweetal regionale scenario's bijgevoegd: Hawaii en het Iberisch Schiereiland.
Dit staat op bgg: Catan: 25th Anniversary Edition contains the Catan base game, the Catan: 5-6 Player Extension, the Helpers of Catan scenario, special iridescent anniversary wood pieces and dice, resource card sorting trays, and card sleeves. Hopelijk is de 999 games versie ook met houten stukken. Inhoud is wel verschillend
Ik heb de 10 jaarseditie. Die bevatte destijds 5-6 spelers uitbreiding, houten stukken en een bijzondere handgeschilderde struikrover.
Ik speel het spel eigenlijk nooit maar het zal niet mijn collectie verlaten
Bored Gaymer schreef:
100 % gegarandeerd dat de 999 versie plastic speelstukken heeft, net zoals de Duitse versie.
Dat klopt inderdaad, helaas geen hout...
Een gemiste kans, wat mij betreft. Maar ja, dan zou deze editie niet helemaal compatibel zijn met verdere uitbreidingen, dus ergens begrijp ik het ook wel weer.
freeze schreef:
Dit staat op bgg: Catan: 25th Anniversary Edition contains the Catan base game, the Catan: 5-6 Player Extension, the Helpers of Catan scenario, special iridescent anniversary wood pieces and dice, resource card sorting trays, and card sleeves. Hopelijk is de 999 games versie ook met houten stukken. Inhoud is wel verschillend
Die BGG entry is vreemd. Daar hebben ze de Russische editie (met Zeevaarders) en de Amerikaanse (zonder Zeevaarders) onder dezelfde noemer gebracht.
Phaedros schreef:
Dat klopt inderdaad, helaas geen hout...
Wij zijn juist fan van de recente edities met de plastic speelstukken. Zo zie je maar, smaken verschillen. In Amerika worden ze nog wel met houten speelstukken uitgebracht.
De Spellenreporter schreef:
Denk dat als je Steden & Ridders er bij had gedaan je een nog grotere verkoopknaller had gehad...
In mijn optiek juist niet. De mix met Zeevaarders is een set die toegankelijkheid, een vlot spelverloop en variatie krachtig combineert. Als combo is dit nog steeds geschikt voor het grote publiek. Steden & Ridders is een ander kopje thee.
ik vond persoonlijk "piraten en ontdekkers" een betere impementatie van zeevaarders. Er gebeurt meer op het bord, de muntjes lossen het probleem op van rondelang niets binnenkrijgen en de modulaire opzet zorgt dat de complexiteit naar voorkeur aan te passen is.