1. Het gaat niet per se om huidskleur, het gaat om een representatieve weergave van de omstandigheden/gebeurtenissen. Dit spel is negenoeg volledig gebaseerd op een historische situatie, ware het niet dat de ongemakkelijke elementen eruit gefilterd zijn. Ter vergelijk: een film als Pirates of the Caribbean is een fantasy/avonturen/kinder-horror film die deze setting enkel als decor gebruikt en geen enkele intentie heeft om historisch of realistisch te zijn. Maracaibo hinkt op twee gedachten: ik wil een avonturenspel zijn tegen een historische achtergrond, maar het totaal niet lukt om me volledig van die historische achtergrond los te weken, maar dat wel pretendeert.maxitaxi777 schreef: Belangrijk om te vermelden: ik let helemaal niet op huidskleur want all lives matter evenveel. Waarom zijn veel van deze 'anti-racisten' zelf zo druk met huidskleur?
2. Omdat een spel dat zich afspeelt in een dergelijk gebied en tijdperk met 99% Europese karakters raar is. Dit heeft Pfister zelf ook toegegeven.
3. Omdat je blik kan veranderen. Ik vond Zwarte Piet ook nooit raar/stuitend. Nu wel. Pfister heeft in zijn review van de game-art ook niet doorgehad dat er voornamelijk blanken in zijn spel zijn getekend, omdat hij hier niet op let, hij opgegroeid is in een omgeving dat daar nooit aandacht heeft besteed.