Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Leuk verslag!
Friese velden was ons eerste echte grotere spel. Dat hebben we toen die zomer echt plat gespeeld.
Heerlijk dat geschuif met de koetjes en de schaapjes.
En het feit dat je veel meer wil dan je kan met je acties vind ik een echt een uitdaging.
Wij hebben net Nusfjord ontdekt, ook van Uwe. Er zitten wel veel overeenkomsten in, al speelt Nusfjord veel korter.
Misschien deze vakantie Friese Velden toch maar weer eens spelen
Tip:Kijk vooraf een youtube filmpje met de speluitleg en lees daarna de spelregels door, dan gaat het veel vlotter om de spelregels te doorploeteren. Ik speel nooit een spel (tenzij het een heel klein, kort spelletje is) waarbij ik net voor het spelen nog door de regels moet gaan. Ik lees de regels altijd op voorhand, bijvoorbeeld de dag ervoor. Dan gaat het spelen ook sneller. Wanneer je eerst twee uur moet lezen en daarna beginnen spelen, dan ben je al moe voor je begint te spelen en dan is het normaal dat het spel zwaarder aanvoelt.
Tip 2: Download op Boardgamegeek een samenvatting van de spelregels. Wanneer je de spelregels al vooraf hebt gelezen, hoef je net voor de start van het spel enkel de samenvatting even te overlopen. Heel makkelijk.
Ik heb Friesche velden een tijdje gehad maar ook snel weer weggedaan. Mij kon het niet zo bekoren, ik vond het veel te veel gedoe, voor een klein beetje plezier.
Ik houd zelf meer van spellen waarbij je elk spel op zoek moet naar de manier om de spelsituatie op te lossen. Dat betekend wat mij betreft dat er meer variëteit in de opzet van het spel moet zitten. Dat was bij FV geloof ik 4 tegeltjes van 6 mogelijke. Voor de rest was alles altijd hetzelfde. Sommigen houden ervan om dan op zoek te gaan naar verschillende manieren om het spel te spelen, maar ik vond het te saai.
Voor eenieder die het toch eens wil spelen, zorg voor een tweedehands versie. Hoef je in ieder geval geen 2 uur te besteden aan het bestickeren van koeien.
Orléans fankit was een lievelingsproject van mijn dochter. Gelukkig maar. Wat een gepriegel.
Het Dorp en Getaway Driver staan op de lijst, Edwin! Maar voorlopig speel ik even Friesche Velden met haar, als ik haar kan overhalen voor een spel. Ik merk dat de speelduur effecten van nieuwe spellen op oudere spellen ernstig zijn.
Mijn ultieme stickerervaring was de ingebruikname van Europe Engulfed; honderden houten blokjes waar het vierkante stickertje precies op paste, met een marge van ongeveer een millimeter rondom. Uren ben ik er mee bezig geweest.
Met de kennis van nu durf ik wel te stellen dat het een effectieve exercitie in mindfulness was.
Pura Vida schreef:
Orléans fankit was een lievelingsproject van mijn dochter. Gelukkig maar. Wat een gepriegel.
Het Dorp en Getaway Driver staan op de lijst, Edwin! Maar voorlopig speel ik even Friesche Velden met haar, als ik haar kan overhalen voor een spel. Ik merk dat de speelduur effecten van nieuwe spellen op oudere spellen ernstig zijn.
Getaway driver haalde ik aan vanwegebhet stickeren. Het is een uniek spel wat betreft genre en mechanics, maar niet een spel dat ik echt iedereen kan aanraden.