Wat gekocht in Essen 2010?

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Aras
Geheim Genootschap

Wat gekocht in Essen 2010?

Bericht door Aras »

Om te kijken wat iedereen mee neemt uit Essen;

Van de nieuwe spellen heb ik zelf gekocht;

-Caravelas
-Tikal II

Dus een zeer bescheiden lijstje, daanaast oudere titels gekocht;

-Giro d'Italia.
-Ticket to ride Europe met uitbreiding.
-Memoire '44 Eastern Front en Winter/Desert board.
Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

Re: Wat gekocht in Essen?

Bericht door Mistharfare »

Misschien leuk om van tweedehands spellen de prijzen erbij te zetten!
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

Misth schreef:Misschien leuk om van tweedehands spellen de prijzen erbij te zetten!
Ze waren nieuw
Afbeelding
Blinnie
PIONier

Bericht door Blinnie »

Nou ik ben gister de hele dag in Essen geweest en ik moet zeggen dat wij een buit hebben meegenomen waar we ons flink voor mogen schamen.

Afbeelding

Wij zijn thuis gekomen met:

-Age of Empires III
-Motego Bay
-Colloseum
-Jenseits von Theben
-Dschunke
-Comuni
-Sultan
-Fresco
-Tobago
-Der Pate
-Keltis + Uitbreiding
-WüstenSöhne
-Koningsburgt
-Samarkant
-Revolution
-Colonia
-Khan
-Alahambra big box
Karin
Jakkiebak!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Karin »

Ik ben gisteren geweest en kwam thuis met:
* 7 wonders (niet voorbesteld, dus zonder 8e wereldwonder)
* tikal II
* Sobek
* Jungle Speed uitbreiding
* Samarkand.

En als oudere spelletjes:
* Wie verhext
* Alea schatkist

Ik had graag nog de uitbreiding van Fresko gehad, maar die was ook nog niet klaar helaas. Wel hadden ze een andere uitbreidingskaart die uniek was voor Spiel en verder niet in de handel zou komen à 8 euro. Omdat ik een kortingsfiche gewonnen had van 10 euro, heb ik die meegenomen. Misschien blijkt die ook nog eens hartstikke leuk te zijn!

Over dat kortingsfiche: je kon bij Queen 2 euro doneren in een wensput (in de sfeer van de uitbreiding van Fresko, waar dit ook in zit). Dit geld gaat naar een goed doel. Je mag dan graaien in een zak met fiches. De kleur van je fiche bepaalt welke korting je krijgt bij een aanschaf. Wel leuk, zeker als je ook nog goed trekt!

Ik was vandaag alleen en heb geen spellen gespeeld, heb alleen wat rondgelopen en heb hier en daar even meegekeken of een doos geopend en de spelregels gelezen met de spelonderdelen erbij (dat leest toch anders dan van een pdf-je zonder de onderdelen erbij, hoewel dat natuurlijk ook heel prettig is als voorbereiding).
stefaan
Caballero

Bericht door stefaan »

Het klinkt hier bijna als een zelfhulpgroep ("ik ben ... En ik heb...). Mag ik iedereen al feliciteren met de goede smaak? Ik zie heel wat goede oudere titels. Zelf help ik zondag de rest van mijn maandloon uit de wereld.
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Aras schreef:
Misth schreef:Misschien leuk om van tweedehands spellen de prijzen erbij te zetten!
Ze waren nieuw
De oude titels heb je neem ik aan voor een zacht prijsje meegenomen? of was het de nieuw prijs?
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

Misth schreef:
Aras schreef:
Ze waren nieuw
De oude titels heb je neem ik aan voor een zacht prijsje meegenomen? of was het de nieuw prijs?
-Giro d'Italia. bordspel + kaartspel € 21,-
-Ticket to ride Europe met uitbreiding. € 40,-
-Memoire '44 Eastern Front en Winter/Desert board.€ 30,-
Afbeelding
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Gekocht:

Dominion, duitse versie, 2de hands maar nog wel gesealde kaartjes, 19 euro
St. Petersburg uitbreiding, duitse versie, 5 euro
Patriziers, 8 euro
3 puzzels van 1000 stukjes voor 6 euro
een dobbelsteen met een kat er op :D voor 90 cent
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
darkman
Garnaal

Bericht door darkman »

Veel uitgeprobeerd maar weinig leuks tegengekomen dit jaar. Uiteindelijk vrijwel alleen maar kaartspellen gekocht:

- Gosu
- Ascension
- 51st State
- Patrizier voor 7 euro, konden we niet laten liggen (begin hal 5, vlak bij hal 4/6)

Calaveras hadden we een uitgebreide uitleg van gekregen en waren we wel zeer gecharmeerd van maar waarschijnlijk met 2 niet optimaal, zodoende laten liggen. Earth Reborn wordt aangeschaft zodra deze uitkomt. Biblios was ook een leuk spel wat helaas nog niet uit was (hal 9-55 volgens mij)
Ben Hagel
Meeple

Bericht door Ben Hagel »

Twee dagen Spiel 2010 achter de rug. Zit nu lekker met mijn voeten omhoog van mijn buit te genieten. Fresko, Troyes, 7Wonders, Die verbotene Insel, Grand Cru, Mercator, Poseidon, Vulgari Eloquentia, Furstenfeld, Hansa Teutonica, Porto Carthago, Dixit en nog wat kleine uitbreidingen. 12 spellen om de komende maanden uit te proberen.
Morgen ga ik nog een keertje op en neer met vrouw en kinderen, die nu herfstvakantie hebben. Van een vriend perskaart en parkeerkaart gekregen, dus dat is lekker voor de ingang parkeren ;-). Ben benieuwd wat er morgen bijkomt. Conny en Max hebben een voorkeur voor abstracte (puzzel)spellen en die heb ik bewust laten liggen. Die komen er toch wel. Heb me vandaag ook geabonneerd op het blad Fairplay en ga morgen nog even kijken naar de top tien. Habemus Papam 1655 heb ik kennelijk helemaal over het hoofd gezien. Bij Olympus en Navegador heb ik staan twijfelen, maar gelukkig heb ik morgen nog.
Ben benieuwd naar de oogst van de spellenclub Roll the Dice mee komt. Kan ik de spellen die ik vergeten ben of aan twijfel toch nog op de derde zaterdagavond van de maand uitproberen. Mochten er spellenliefhebbers in de buurt van Eindhoven wonen dan lijkt het me leuk om op een vrijdagavond een paar nieuwe spellen uit te proberen.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

High Frontier + expansion
Dominant Species
Die Aufsteiger
Genesis
(en Klabamo als goodie erbij gekregen)
Funkenschlag Erweiterung Japan & Russland

En verder nog wat klein grut zoals het Hive lieveheersbeestje, en een paar kadootjes.
7 Wonders had ik wel voorbesteld maar laten liggen, dat leek me bij nader inzien niets voor mij. Zo waren er meer titels die veelbelovend leken maar mij ter plekke koud lieten.

Dit jaar ben ik met minder dan ooit thuis gekomen, maar ik heb de ramsj goeddeels links laten liggen en gekozen om slechts een paar spellen mee te nemen die echt wat nieuws te bieden hebben binnen mijn collectie. Het gekke is dat ik er geen cent minder om uitgegeven heb, maar de €3,- voor Justinian past bijvoorbeeld 20x in de prijs van Dominant Species. Da's dan een verschil tussen ramsj en nieuw, maar ik denk dat ik meer dan 20x zo blij ben met laatstgenoemde.
Het was een leuke doch vermoeiende dag, volgend jaar vast weer en waarschijnlijk nog minder spellen mee terug.
xanthie
Garnaal

Bericht door xanthie »

Op donderdag geweest, enkel rondgelopen en de spellen gekocht die op mijn radar stonden. Zondag ga ik terug om te spelen.
Gekocht:

1655 Habemus Papam (spelregels uitvoerig gelezen, schitterend spel, wordt bevestigd door de eerste plaats op de Fairplaylist op vrijdagmiddag, voor de kostprijs 14,50 euro moet je dit absoluut niet laten liggen)
Sun Tzu (Mix tussen 2 van mijn favoriete spellen zijnde 2de Mayo en König von Siam)
Era of Inventions (Master, je weet wel de reeks vervolledigen)
The Resistance (als weerwolvenfanaat eens iets anders proberen in dezelfde stijl)
Totemo (van Surprised Stare Games, een kleine supersympathieke uitgeverij uit Engeland. Tussen haakjes hun fantastische bordspel Confucius, een hit van twee jaar geleden, kan je voor 20 euro meenemen, doen!)
Uitbreiding van Hansa Teutonica
Uitbreiding van Fzzzt

Dive, Diver, Die (Blackdovegames. Mij laten uitleggen op aanraden van Dominique door ik denk een Chinees (kan ook een Hong Kongees of zelfs een Japanees geweest zijn), hoe dan ook een superenthousiaste kerel die compleet onbegrijpelijk Engels praatte, maar mij door zijn enthousiasme wist te overtuigen)

Tweedhands gekocht:

Grandissimo (uitbreiding van El Grande) bij Sander van Experiment voor 5 euro.
Cathedral (Family Games) voor 22 euro (Alleen door dit spel was mijn dagje Essen al geslaagd. Normaal vraagt mijn echtgenote namelijk altijd eerst als ik van Essen kom: "En voor hoeveel heb je deze keer gekocht". Nu was ik haar voor door te zeggen dat ik Cathedral tweedehands gevonden had. Zelden mijn vrouw zo blij gezien, ze stelde geen verdere vragen meer en keek zelfs niet naar de stapel overige spellen die ik bij had. Hoera!)
Polgara
Matroos

Bericht door Polgara »

Onze oogst van donderdag:

Uitbreidingen:
Hive: Ladybug.
Stronghold: Undead met heroes promo.
Hoogspanning: Lagerhalle, Fluxgenerator en Transformatorhuisje.
Small World: Be not afraid en Necromancer Island
Kinpin: Columbian Kartel

Nieuw:
Caravelas met black ship promo.
Troyes.
51st State.
2010 Swedish Parliament.
Trollland
Pocket Battles: Orcs vs Elves

Koopjes:
Space Alert.
Chaos in the Old World.
Arkham Horror: Black Goat in the Woods.

En nog kubusjes voor Through the Ages.
"The only reason there's such a thing like morning in the first place is to keep night and afternoon from bumping into each other."
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

In de tussentijd heb ik mijn geeklijst van recente commentaren voorzien.
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/57899