Wat gekocht in Essen 2010?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Wat gekocht in Essen?
Aankopen onder controle gehouden, zeker niets van de belangrijke nieuwigheden. Aangezien er niet echt gelegenheid was om deze grote titels uit te testen wil ik daar de volgende maanden rustig de tijd voor nemen, en vervolgens beslissen welk spel een aanvulling is voor de eigen collectie is en welk ik graag bij vrienden speel.
nieuw:
The Resistance
Rattus The Pied Piper + extra kaarten
Railways of the world
Blokus 3D
Trans Europa
Ystari Box (voor uitbreiding Yspahan - iemand interesse voor box-Yspahan?)
Figaro (extra bij voorgaande drie spellen)
Powergrid Russia & Japan
Funkenschlag Lagerhalle
Dixit
Dixit2
Dixit promo kaart
Friesematenten
Die Saulen der Erde kartenspiel
Agricola CZ deck
Agricola Ö deck
Agricola The legen*dairy deck
(Agricola Gamers Deck niet gekocht, omdat ik hoop dat dit nog in het Nederlands wordt uitgegeven)
Pente
Zooloretto Octopus
(The Iberian Lynx was donderdag al uitgeput)
Zooloretto Erweiterung - Mission Cards
tweedehands:
Wasabi (20)
voor de club:
Dixit
For Sale
Money
Roll through the ages
voor voor een collega van mijn echtgenote:
Incan Gold
nieuw:
The Resistance
Rattus The Pied Piper + extra kaarten
Railways of the world
Blokus 3D
Trans Europa
Ystari Box (voor uitbreiding Yspahan - iemand interesse voor box-Yspahan?)
Figaro (extra bij voorgaande drie spellen)
Powergrid Russia & Japan
Funkenschlag Lagerhalle
Dixit
Dixit2
Dixit promo kaart
Friesematenten
Die Saulen der Erde kartenspiel
Agricola CZ deck
Agricola Ö deck
Agricola The legen*dairy deck
(Agricola Gamers Deck niet gekocht, omdat ik hoop dat dit nog in het Nederlands wordt uitgegeven)
Pente
Zooloretto Octopus
(The Iberian Lynx was donderdag al uitgeput)
Zooloretto Erweiterung - Mission Cards
tweedehands:
Wasabi (20)
voor de club:
Dixit
For Sale
Money
Roll through the ages
voor voor een collega van mijn echtgenote:
Incan Gold
-
Bart
- Beheerder
Interessant.Tsaar schreef:In de tussentijd heb ik mijn geeklijst van recente commentaren voorzien.
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/57899
Deze had ik graag van je overgenomen.Tsaar schreef:7 Wonders had ik wel voorbesteld maar laten liggen, dat leek me bij nader inzien niets voor mij. .
-
El Capitan
- Regenmaker
- Persoonlijke Ondertitel: speelt altijd met geel!
Dixit niet kunnen laten liggen?
Dixit 2 zijn gewoon meer kaarten of komen er nieuwe regels bij?
-
Bart
- Beheerder
Dixit2 is een doosje met 84 extra kaarten.El Capitan schreef:Dixit niet kunnen laten liggen?![]()
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
Vandaag al een eerste selectie van mijn oogst op Spiel gespeeld:
London
Fantastisch leuk (kaart)spel. Eén gouden tip: hou je graad van armoede goed in de gaten en zorg dat deze niet te fel afwijkt van deze van je tegenspelers want dat kan, zoals ik zelf mocht ervaren, zwaar inhakken op je overwinningspunten op het einde.
Nog postitief: de functionele en prachtige uitvoering. De houten speelstukken van de gelimiteerde editie zorgen echt wel voor een meerwaarde. Verder is het zoeken naar en activeren van lekkere combo's tijdens de stadsbouw en het activeren van je gebouwen een heerlijke bezigheid.
In mijn ogen de beste Wallace aller tijden.
The Boss
Een erg leuk kaart-deductie-pest-stress-timing-spel in een kleine doos. Nagelbijtend spannend, vol dilemma's en erg mooi en functioneel. Hier is over nagedacht.
Sobek
Een erg interessant kaartspel waarin je setjes verzamelt van goederen die na elke ronde (3 worden er gespeeld) punten opleveren. De beste kaarten liggen natuurlijk weer daar waar je corruptiepunten incasseert, waardoor je het risico loopt tijdens de puntentellingen niet in de richting van het 100-vak te marcheren maar eerder richting 0. Speciale karakters en het spel in het spel van de race naar de actiefiches brengen dit heerlijke tussendoortje op smaak.
Hey Waiter
Een prachtig uitgevoerd restaurantspel waarin je als eerste 12 bestellingen van 4 soorten
gerechten probeert te serveren. 4 kelners staan tot je beschikking en als je wilt winnen zul je handig gebruik moeten maken van het combineren van je actiekaarten (er worden er steeds 2 uitgespeeld per speler en het systeem vraagt wel een beetje gewenning) en het kelnerkorps dat tot je beschikking staat. Het vertragen van de geoliede machine van je tegenspelers strekt zeer tot aanbeveling en het op het juiste moment opofferen van je handkaarten om je opdienmogelijkheden te vergroten speelt mijns inziens een sleutelrol in het spel. Erg leuk.
Meer info over mijn belevenissen op Spiel 2010 en "the days after" vanaf morgen op "De Tafel Plakt!"
London
Fantastisch leuk (kaart)spel. Eén gouden tip: hou je graad van armoede goed in de gaten en zorg dat deze niet te fel afwijkt van deze van je tegenspelers want dat kan, zoals ik zelf mocht ervaren, zwaar inhakken op je overwinningspunten op het einde.
Nog postitief: de functionele en prachtige uitvoering. De houten speelstukken van de gelimiteerde editie zorgen echt wel voor een meerwaarde. Verder is het zoeken naar en activeren van lekkere combo's tijdens de stadsbouw en het activeren van je gebouwen een heerlijke bezigheid.
In mijn ogen de beste Wallace aller tijden.
The Boss
Een erg leuk kaart-deductie-pest-stress-timing-spel in een kleine doos. Nagelbijtend spannend, vol dilemma's en erg mooi en functioneel. Hier is over nagedacht.
Sobek
Een erg interessant kaartspel waarin je setjes verzamelt van goederen die na elke ronde (3 worden er gespeeld) punten opleveren. De beste kaarten liggen natuurlijk weer daar waar je corruptiepunten incasseert, waardoor je het risico loopt tijdens de puntentellingen niet in de richting van het 100-vak te marcheren maar eerder richting 0. Speciale karakters en het spel in het spel van de race naar de actiefiches brengen dit heerlijke tussendoortje op smaak.
Hey Waiter
Een prachtig uitgevoerd restaurantspel waarin je als eerste 12 bestellingen van 4 soorten
gerechten probeert te serveren. 4 kelners staan tot je beschikking en als je wilt winnen zul je handig gebruik moeten maken van het combineren van je actiekaarten (er worden er steeds 2 uitgespeeld per speler en het systeem vraagt wel een beetje gewenning) en het kelnerkorps dat tot je beschikking staat. Het vertragen van de geoliede machine van je tegenspelers strekt zeer tot aanbeveling en het op het juiste moment opofferen van je handkaarten om je opdienmogelijkheden te vergroten speelt mijns inziens een sleutelrol in het spel. Erg leuk.
Meer info over mijn belevenissen op Spiel 2010 en "the days after" vanaf morgen op "De Tafel Plakt!"
https://detafelplakt.com/
-
Jerome
- Gouverneur
Dank voor het intrinsieke complimentBart schreef:Interessant.Tsaar schreef:In de tussentijd heb ik mijn geeklijst van recente commentaren voorzien.
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/57899
Deze had ik graag van je overgenomen.Tsaar schreef:7 Wonders had ik wel voorbesteld maar laten liggen, dat leek me bij nader inzien niets voor mij. .
En dat ik afzag van 7 Wonders had ik in die lijst al donderdagavond gepost, maar niemand reageerde. Iedereen die een 'subscribe' had op m'n geeklijst danwel op dat item, moet er een notificatie van gehad hebben.
Eerlijk gezegd heb ik verder ook niet overwogen om het hier te posten. Gisteren, op de beurs, gaf een van m'n vrienden aan er wellicht gebruik van te willen maken, maar hij vond het spel maar niks. En toen ging het helemaal over. Ach ja, je mist er uiteindelijk alleen Manneken Pis aan, geloof ik (en een paar euro korting).
Naar mijn mening mis je er uberhaupt niet veel aan
(en gaat weer verder lezen in de designer's notes van High Frontier, damn amazing!)
-
Bart
- Beheerder
Laat maar komen!dominique schreef:Meer info over mijn belevenissen op Spiel 2010 en "the days after" vanaf morgen op "De Tafel Plakt!"
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Wat een tegek evenement zeg dat spiel! Veel gezien maar helaas geen nieuwe spellen getest. Er was voor ons als beginnende verslaafden zoveel nieuws voor hele mooie prijzen dat we de nieuwe releases (op tikal 2 na die ik moest hebben) maar even overgeslagen hebben. Wij hebben de volgende spellen meegenomen.
- Tikal 2
- De vorsten van Florence
- Jenseits von Theben
- Argitekon
- Anasazi
- Maharadja
- Aqua Roma
Naderhand denk je toch nog.. Die had ik nog mee willen nemen! En die ook!
Erg telleurstellend was het openen van de doos van Aqua Romana. Nieuw gekocht, plastic er nog omheen maar helaas incompleet.. Er zitten geen houten figuren in alleen maar de tegels en stickers... Iemand connecties bij Queen games? Heb al wel een mail gestuurd, hoop op een goede reactie..
- Tikal 2
- De vorsten van Florence
- Jenseits von Theben
- Argitekon
- Anasazi
- Maharadja
- Aqua Roma
Naderhand denk je toch nog.. Die had ik nog mee willen nemen! En die ook!
Erg telleurstellend was het openen van de doos van Aqua Romana. Nieuw gekocht, plastic er nog omheen maar helaas incompleet.. Er zitten geen houten figuren in alleen maar de tegels en stickers... Iemand connecties bij Queen games? Heb al wel een mail gestuurd, hoop op een goede reactie..
-
Aenea
- Jakkiebak!
-
Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
Wij hebben ook 2 drukken dagen gehad donderdag en vrijdag. Veel gezien, uitgelegd gekregenen en ook veel gespeeld! Ik ben nog bezig met een geeklist met het hele verhaal, maar dit is wat we gekocht hebben:
Thunderstone: Doomgate Legion
Dominion: Prosperity
Defenders of the Realm + Dragon expansion + Barbarian expansion + hand-painted dragon
Hive: the ladybug
Cavum
Spoils starter set + 2 preconstructed decks
Funkenschlag: Lagerhalle
Funkenschlag: Rusland en Japan
Experiment: E5
Schinderhannes Solo
11 Nimmt!
Mutterböhnchen
Ascension
Kamisado
Campos
Scrappers
Im Wandel der Zeiten
Days of Steam
The Isle of Doctor Necreaux (gratis bij Doomgate Legion)
Just 4 Fun colours (2 spelers)
Kreuz & Quer
Famiglia

En ik heb ook best veel koopjes gezien, helaas vaak ook al wel van spellen die we al hebben
Maar Cavum voor 10 vonden we best ok.
Thunderstone: Doomgate Legion
Dominion: Prosperity
Defenders of the Realm + Dragon expansion + Barbarian expansion + hand-painted dragon
Hive: the ladybug
Cavum
Spoils starter set + 2 preconstructed decks
Funkenschlag: Lagerhalle
Funkenschlag: Rusland en Japan
Experiment: E5
Schinderhannes Solo
11 Nimmt!
Mutterböhnchen
Ascension
Kamisado
Campos
Scrappers
Im Wandel der Zeiten
Days of Steam
The Isle of Doctor Necreaux (gratis bij Doomgate Legion)
Just 4 Fun colours (2 spelers)
Kreuz & Quer
Famiglia

En ik heb ook best veel koopjes gezien, helaas vaak ook al wel van spellen die we al hebben
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik heb de spellen van de grote Duitse en de meeste Franstalige uitgevers even laten liggen. De krenten uit die pap komen wel via andere routes binnen. Deze zelfdiscipline heeft het volgende stapeltje opgeleverd:

-
darkman
- Garnaal
Erwin schreef:Ik heb de spellen van de grote Duitse en de meeste Franstalige uitgevers even laten liggen. De krenten uit die pap komen wel via andere routes binnen. Deze zelfdiscipline heeft het volgende stapeltje opgeleverd
Zulke lijsten en dan nog spreken over "zelfdiscipline" en "aankopen onder controle". You lost me there.... Hoe lang waren jullie lijstjes geweest als jullie helemaal los waren gegaan? Ach ja, misschien is het wel gewoon jaloezie.Bart schreef:Aankopen onder controle gehouden
Mijn eigen ervaring:
Na alle aanschaffen in het verleden die nu in de kast stof aan het vangen zijn en de zoveelste niet originele euro van de laatste tijd ben ik mogelijk toch wat te kritisch geworden met slechts 3 nieuwe spellen en 1 koopje voor 7 euro. Alles wat we niet zelf geprobeerd hebben of uitgebreide uitleg van hebben gekregen wordt zo en zo niet meer aangeschaft. Zo zijn Troyes en London uiteindelijk ook niet in de tas beland terwijl ik toch erg enthousiast was over beide spellen. Maar spellen van 35 en 40 euro koop ik tegenwoordig niet meer op de gok. Moet echt iets nieuws bieden ten opzichte van wat er al in de kast staat.
Zelfs High Frontier laten liggen omdat ik toch al weet dat deze slechts 1 x in de paar jaar op tafel komt.
Hopelijk komen de spellen op jullie lijstje nog wel vaak op tafel. Hoe krijgen jullie deze stapels trouwens richting auto/hotel?
EDIT: nu ik nog eens goed naar lijstje van Bart kijk, valt dat inderdaad wel enigszins mee aangezien het veel klein grut blijkt te zijn.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Wij zijn voor het eerst naar Spiel geweest. En het was anders dan we verwacht hadden. We hadden ons goed voorbereid (vonden we zelf althans), verslagen gelezen, survival guide gelezen. Netjes een lijstje gemaakt om te voorkomen dat we doelloos rond zouden lopen. En na enige discussie onderling, toch twee dagen gegaan.
Wat ons tegenviel was het spelen van spellen. We hadden gedacht dat het geheel meer gericht zou zijn op het spelen. En dan viel het ons dus tegen hoeveel plaats er was. Bijvoorbeeld bij 2F. Vrijdag is het ons niet gelukt daar te spelen, op zaterdag vlak na opening kwamen we aan en toen bleken de 2 tafels al helemaal vol gereserveerd te zijn voor zaterdag en zondag. Als we dat geweten hadden, hadden we ook gereserveerd. Gelukkig bleken ze in een andere hal nog 2 tafels te hebben. En zou konden we Fürstenfeld proberen, althans 1 van ons. Want hier waren 2 mensen Famiglia aan het proberen en wilden 2 anderen Fürstenfeld proberen en zeiden die 2 die er al zaten doodleuk: ja wij ook. Dus kon er maar eentje van ons bij. En toen zaten we daar te wachten tot ze klaar waren met Famiglia.
Dit was ook het enige spel dat we gespeeld hebben. We hebben wel uitleg gekregen over King's Vineyard en Toscana. Maar voor ons werd het toch weer op de gok, blind kopen. En dat hadden we ook wel in 1 dag kunnen doen. Persoonlijk heb ik namelijk geen zin om een hele tijd te gaan staan wachten op een plekje ergens. Maar goed, ik bekijk het positief, het was een hele ervaring en ik weet nu wat het is. En ik ben erg onder de indruk over hoeveel mensen er op zo'n beurs afkomen zeg!
We hadden gelezen dat je niet voor de koopjes naar Essen hoeft te gaan. Nu dat viel ons dan weer heel erg mee
Want we hebben veel gekocht en wat ons betreft waren het goede prijzen en zelfs echte koopjes.
Onze aanwinsten:
7 Wonders (pre-order, dus met Manneken Pis)
Khan, Norenberg, Inca Empire, Rattus, Rattus uitbreiding (pre-order)
Finca, Era of Inventions, Grand Cru, Merchants of the Middle Ages, Carson City, Cavum, Forbidden Island, Pünct, Dvonn, 2 uitbreidingen Gipf, Fürstenfeld, Famiglia, Darwinci, Seeland, Caylus Magnus Carta, uitbreidingen Funkenschlag: China/Korea, Benelux, Kraftwerkskarten, en de "gratis" kaartjes van dit jaar en die van 2008 en 2009. Verder hebben we power soccer gekregen bij aankoop van Grand Cru. En wonnen we Kluunkel bij het rad van fortuin. En hebben we nog extra kaartje voor Zombies gekregen.
We hebben de komende tijd weer wat te doen
Onze verwachtingen waren dus anders. Nu weten we wat het is en misschien gaan we volgend jaar wel weer, maar dan 1 dag. Voor het spelen van spellen gaan we naar Broechem. Dat is ons vorig jaar heel goed bevallen!
Wat ons tegenviel was het spelen van spellen. We hadden gedacht dat het geheel meer gericht zou zijn op het spelen. En dan viel het ons dus tegen hoeveel plaats er was. Bijvoorbeeld bij 2F. Vrijdag is het ons niet gelukt daar te spelen, op zaterdag vlak na opening kwamen we aan en toen bleken de 2 tafels al helemaal vol gereserveerd te zijn voor zaterdag en zondag. Als we dat geweten hadden, hadden we ook gereserveerd. Gelukkig bleken ze in een andere hal nog 2 tafels te hebben. En zou konden we Fürstenfeld proberen, althans 1 van ons. Want hier waren 2 mensen Famiglia aan het proberen en wilden 2 anderen Fürstenfeld proberen en zeiden die 2 die er al zaten doodleuk: ja wij ook. Dus kon er maar eentje van ons bij. En toen zaten we daar te wachten tot ze klaar waren met Famiglia.
Dit was ook het enige spel dat we gespeeld hebben. We hebben wel uitleg gekregen over King's Vineyard en Toscana. Maar voor ons werd het toch weer op de gok, blind kopen. En dat hadden we ook wel in 1 dag kunnen doen. Persoonlijk heb ik namelijk geen zin om een hele tijd te gaan staan wachten op een plekje ergens. Maar goed, ik bekijk het positief, het was een hele ervaring en ik weet nu wat het is. En ik ben erg onder de indruk over hoeveel mensen er op zo'n beurs afkomen zeg!
We hadden gelezen dat je niet voor de koopjes naar Essen hoeft te gaan. Nu dat viel ons dan weer heel erg mee
Onze aanwinsten:
7 Wonders (pre-order, dus met Manneken Pis)
Khan, Norenberg, Inca Empire, Rattus, Rattus uitbreiding (pre-order)
Finca, Era of Inventions, Grand Cru, Merchants of the Middle Ages, Carson City, Cavum, Forbidden Island, Pünct, Dvonn, 2 uitbreidingen Gipf, Fürstenfeld, Famiglia, Darwinci, Seeland, Caylus Magnus Carta, uitbreidingen Funkenschlag: China/Korea, Benelux, Kraftwerkskarten, en de "gratis" kaartjes van dit jaar en die van 2008 en 2009. Verder hebben we power soccer gekregen bij aankoop van Grand Cru. En wonnen we Kluunkel bij het rad van fortuin. En hebben we nog extra kaartje voor Zombies gekregen.
We hebben de komende tijd weer wat te doen
Onze verwachtingen waren dus anders. Nu weten we wat het is en misschien gaan we volgend jaar wel weer, maar dan 1 dag. Voor het spelen van spellen gaan we naar Broechem. Dat is ons vorig jaar heel goed bevallen!
-
Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
Wij zijn dus twee dagen geweest en ik heb toch het idee dat als je wilt je redelijk wat kunt spelen, zonder ergens te wachten. Wat wij op de beurs gespeeld hebben: King's valley, 7 wonders, Aether, Raindrop chess, Escape from the aliens from outer space, Mister Jack pocket, Spoils, Famiglia, Splits, Kamisado, en op het Korea-paviljoen een spel met hexen waar gekleurde bolletjes opstaan, die een rij moeten gaan vormen.
Wat we zo hadden kunnen spelen nadat we uitleg hadden gekregen: Expedition Sumatra, Caravelas, Ascension, Toscana, Mijnlieff, Cadwallon: City of Thieves.
En ik vergeet er ongetwijfeld nog wel wat, we hebben het niet zo goed bijgehouden.
Verder hebben we van nog wel meer spellen uitgebreid uitleg gehad, maar daar was verder geen ruimte vrij om direct te gaan spelen of hadden ze verder geen speeltafel (zoals bij
Gigantoskop, waar ze Genisis alleen uitlegden, maar dat was ook wel voldoende voor een spelidee).
Wat we zo hadden kunnen spelen nadat we uitleg hadden gekregen: Expedition Sumatra, Caravelas, Ascension, Toscana, Mijnlieff, Cadwallon: City of Thieves.
En ik vergeet er ongetwijfeld nog wel wat, we hebben het niet zo goed bijgehouden.
Verder hebben we van nog wel meer spellen uitgebreid uitleg gehad, maar daar was verder geen ruimte vrij om direct te gaan spelen of hadden ze verder geen speeltafel (zoals bij
Gigantoskop, waar ze Genisis alleen uitlegden, maar dat was ook wel voldoende voor een spelidee).
Laatst gewijzigd door Suzan op zo 24 okt 2010, 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dominique
- Hazelnoot Ridder
Mijn oogst:
- 7 Wonders, met Manneken Pis natuurlijk (Repos Production)
- Busstop: The Boardgame (Japon Brand)
- Mai-Tai (Japon Brand)
- Mine Out (Japon Brand)
- Nobunaga (Japon Brand)
- Grimoire Piraat promokaart (Japon Brand)
- Greedy Kingdoms Treasure (Japon Brand)
- Magnum Sal (Gry Leonardo)
- Adlungland (Adlung)
- Rallyman (Rallyman)
- The Boss (Blackrock Editions)
- Asara (Ravensburger)
- The King Commands (Z-Man Games)
- Onirim (Z-Man Games)
- Chaos (Z-Man Games)
- Queen's Ransom (Z-Man Games)
- Dive! Diver! Die! (Black Dove Games)
- Genesis (Gigantoscop)
- Badaboom (Gigantoscop): gratis bij Genesis
- London (Treefrog)
- The Great Fire Of London 1666 (Prime Games)
- 51th State (Portal Publishing)
- Last Call: The Bartender Game (Wattsalpoag Games)
- Thunderstone: Doomsgate Legion (AEG)
- The Isle Of Dr. Necreaux (AEG): gratis bij The Doomsgate Legion
- Bargain Hunter (Valley Games)
- Sobek (Asmodée)
- 1655- Habemus Papam (DDD Verlag)
- Defenders Of The Realm: The Dragon Expansion
- Hey Waiter! (R&R Games)
- Isla Dorada (FunForge)
- Khan (White Goblin Games)
- Pirates 2nd edition: Governor (Kuznia Gier)
- 7 Wonders, met Manneken Pis natuurlijk (Repos Production)
- Busstop: The Boardgame (Japon Brand)
- Mai-Tai (Japon Brand)
- Mine Out (Japon Brand)
- Nobunaga (Japon Brand)
- Grimoire Piraat promokaart (Japon Brand)
- Greedy Kingdoms Treasure (Japon Brand)
- Magnum Sal (Gry Leonardo)
- Adlungland (Adlung)
- Rallyman (Rallyman)
- The Boss (Blackrock Editions)
- Asara (Ravensburger)
- The King Commands (Z-Man Games)
- Onirim (Z-Man Games)
- Chaos (Z-Man Games)
- Queen's Ransom (Z-Man Games)
- Dive! Diver! Die! (Black Dove Games)
- Genesis (Gigantoscop)
- Badaboom (Gigantoscop): gratis bij Genesis
- London (Treefrog)
- The Great Fire Of London 1666 (Prime Games)
- 51th State (Portal Publishing)
- Last Call: The Bartender Game (Wattsalpoag Games)
- Thunderstone: Doomsgate Legion (AEG)
- The Isle Of Dr. Necreaux (AEG): gratis bij The Doomsgate Legion
- Bargain Hunter (Valley Games)
- Sobek (Asmodée)
- 1655- Habemus Papam (DDD Verlag)
- Defenders Of The Realm: The Dragon Expansion
- Hey Waiter! (R&R Games)
- Isla Dorada (FunForge)
- Khan (White Goblin Games)
- Pirates 2nd edition: Governor (Kuznia Gier)
https://detafelplakt.com/