Ik merk net dat vandaag Yspahan en Kindom Builder toegevoegd zijn, evenals een spel Kami dat heet en dat ik niet ken. Alle zijn nog Beta versies, dus er kunnen nog wat foutjes in zitten.
De eerste twee zijn spellen die ik zeker wil uitproberen, al zal ik eerst de regels weer even moeten opfrissen.
Ik heb net Yspahan opgestart om eens uit te testen en kreeg het gezelschap van ene DDyer. Na enkele zetten gaf hij er al de brui aan en misschien maar goed ook want ik dacht dat ik de regels nog kende maar dit viel een beetje tegen. Mijn tegenstander vertelde me dat hij op prospectie was. Blijkbaar heeft hij een eigen bordspellensite en bijbehorende apps met als naam Boardspace.net. Hierop staan heel wat 2-persoonsspellen waaronder de hele Gipf reeks. Heeft ieamd ervaring met deze site? Op het eerste gezicht lijkt het me nogal amateuristisch maar er staan wel enkele goede spellen op zoals Viticulture en Khet.
Wat de BordSpelMania Fans groep op BGA betreft zitten we momenteel aan 9 leden. Iedreen is welkom om er bij te komen.
(BGA) BoardGameArena - Yspahan & Kingdom Builder toegevoegd!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Re: (BGA) BoardGameArena - Yspahan & Kingdom Builder toegevo
Is het misschien een idee om de draadjes over BGA een beetje te bundelen?

-
Kire
- Munchkin
Wat bedoel je juist? Ze staan toch allemaal samen in de sectie 'Digitale bordspellen' ?pieter.schutz schreef: Is het misschien een idee om de draadjes over BGA een beetje te bundelen?
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Jawel, maar er zijn ondertussen wel 9 aparte draadjes in dat forum die allemaal over BGA gaan. Misschien kunnen die een beetje gebundeld worden?Kire schreef:Wat bedoel je juist? Ze staan toch allemaal samen in de sectie 'Digitale bordspellen' ?pieter.schutz schreef: Is het misschien een idee om de draadjes over BGA een beetje te bundelen?
Ik zou dan voorstellen om bijvoorbeeld één draadje over de groep op BGA en een andere met je ervaringen op BGA. In plaats van een nieuw draadje voor elk (e twee) spel(len).

-
Kire
- Munchkin
Het lijkt me net handig dat je in de titel kan zien waarover het gaat: 'BGA' en 'het spel' dat besproken wordt. Zo beslis je op basis van de titel of je het topic interessant vindt of niet en bespaar je heel wat tijd. Ook is het makkelijker om bepaalde topics terug te vinden op deze manier en vermijd je ellenlange draadjes met ook info over spellen die je helemaal niet interesseren. Dit bevordert wat mij betreft de leesbaarheid niet echt.pieter.schutz schreef:Jawel, maar er zijn ondertussen wel 9 aparte draadjes in dat forum die allemaal over BGA gaan. Misschien kunnen die een beetje gebundeld worden?Kire schreef:Wat bedoel je juist? Ze staan toch allemaal samen in de sectie 'Digitale bordspellen' ?pieter.schutz schreef: Is het misschien een idee om de draadjes over BGA een beetje te bundelen?
Ik zou dan voorstellen om bijvoorbeeld één draadje over de groep op BGA en een andere met je ervaringen op BGA. In plaats van een nieuw draadje voor elk (e twee) spel(len).
Mijn doel is/was om BSM wat actiever te gaan gebruiken en mijn ervaringen te delen zodat er weer wat meer inhoud verschijnt op BSM. Indien het door iedereen als storend gezien wordt dat er zoveel gepost wordt over BGA, is het uiteraard geen probleem om er mee te stoppen.
Ik ben benieuwd naar jullie feedback.
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Het is ook helemaal een kwestie van voorkeur.
Ik ben totaal niet geïnteresseerd in BGA, dus voor mij is één draadje wel genoeg.
Ik bevorder het van harte dat je de gesprekken hier wil aan zwengelen. Het was een suggestie en waarschijnlijk had ik ongelijk
Ik ben totaal niet geïnteresseerd in BGA, dus voor mij is één draadje wel genoeg.
Ik bevorder het van harte dat je de gesprekken hier wil aan zwengelen. Het was een suggestie en waarschijnlijk had ik ongelijk

-
Kire
- Munchkin
Geen probleem. Ik vond trouwens de titel van je draadje vanmorgen heel duidelijk: "Root op Steam". Je kan onmiddellijk zien dat het over de Steam omgeving gaat en over het spel Root. Indien ik in één van beide topics geïnteresseerd zou zijn, zou ik het draadje zeker openen!pieter.schutz schreef: Het is ook helemaal een kwestie van voorkeur.
Ik bevorder het van harte dat je de gesprekken hier wil aan zwengelen. Het was een suggestie en waarschijnlijk had ik ongelijk![]()
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Ik vond het ook wel handig om spel en platform in de titel te zien en dus aparte berichten.
Wel ben ik aan het broeden of we een sticky topic: wie speelt er NU met me mee?
En een ander bericht voor wie doet er (over)morgen mee?
Wel ben ik aan het broeden of we een sticky topic: wie speelt er NU met me mee?
En een ander bericht voor wie doet er (over)morgen mee?
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
TouchéKire schreef: Ik vond trouwens de titel van je draadje vanmorgen heel duidelijk: "Root op Steam". Je kan onmiddellijk zien dat het over de Steam omgeving gaat en over het spel Root.

-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
pieter.schutz schreef:TouchéKire schreef: Ik vond trouwens de titel van je draadje vanmorgen heel duidelijk: "Root op Steam". Je kan onmiddellijk zien dat het over de Steam omgeving gaat en over het spel Root.
Ik heb niet echt een mening over de draadjes, enerzijds is het wel interessant om tips te krijgen, maar voor elk spel zo'n draadje is er dan ook weer over. En waar trek je de grens dan? Een apart draadje voor elke website zorgt wel voor iets minder 'forumvervuiling' en is ook al handig.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]