beken kleur: Barrage (Wasserkraft) is een super spel.
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
beken kleur: Barrage (Wasserkraft) is een super spel.
Bij de verkiezing van het Deutsche Spielenpreis werd ik helemaal blij
dat een geheim pareltje op de 4e plaats eindigde.
Barrage of in het Duits Wasserkraft.
Wat mij betreft een super gaaf spel dat veel te weinig aandacht heeft gekregen.
Maar toch zie ik hier in de gespeelde spellen footers en in de berichten best veel mensen die het spel al speelden en er ook enthousiast over zijn.
Meld je hier dan, zodat we een beeld krijgen hoeveel mensen het spel al zijn tegengekomen, hebben gespeeld, willen spelen, en waarom anderen het op hun spellenlijstje voor SPIEL '20 moeten zetten (au, pijnlijke verschrijving).
Laat ik beginnen,
ik vind het een heerlijk spel, kan zich meten met PowerGrid (niet alleen omdat het over electriciteit gaat). Dammen, afvoerkanalen en elektriciteitscentrales bouwen in de vier rivieren die vanuit het hooggebergte naar beneden stromen. Proberen controle te krijgen over die water stroom, want water is van iedereen, totdat het gevangen wordt in jouw dam, zodat jij het kunt omtoveren in blauwe energie.
Met worker placement, machine management over meerdere beurten, speler specifieke powers doet het bij mij veel dingen goed.
Ik probeer binnenkort een uitvoerigere spelbespreking te schrijven.
PS. de kickstarter campagne was kei slecht, maar het spel is kei goed.
dat een geheim pareltje op de 4e plaats eindigde.
Barrage of in het Duits Wasserkraft.
Wat mij betreft een super gaaf spel dat veel te weinig aandacht heeft gekregen.
Maar toch zie ik hier in de gespeelde spellen footers en in de berichten best veel mensen die het spel al speelden en er ook enthousiast over zijn.
Meld je hier dan, zodat we een beeld krijgen hoeveel mensen het spel al zijn tegengekomen, hebben gespeeld, willen spelen, en waarom anderen het op hun spellenlijstje voor SPIEL '20 moeten zetten (au, pijnlijke verschrijving).
Laat ik beginnen,
ik vind het een heerlijk spel, kan zich meten met PowerGrid (niet alleen omdat het over electriciteit gaat). Dammen, afvoerkanalen en elektriciteitscentrales bouwen in de vier rivieren die vanuit het hooggebergte naar beneden stromen. Proberen controle te krijgen over die water stroom, want water is van iedereen, totdat het gevangen wordt in jouw dam, zodat jij het kunt omtoveren in blauwe energie.
Met worker placement, machine management over meerdere beurten, speler specifieke powers doet het bij mij veel dingen goed.
Ik probeer binnenkort een uitvoerigere spelbespreking te schrijven.
PS. de kickstarter campagne was kei slecht, maar het spel is kei goed.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Labels:
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: beken kleur: Barrage (Wasserkraft) is een super spel.
Ik kan er nog niet over meepraten maar ik word wel hebberig van je enthousiaste commentaar. Op mijn lijst. 
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Awel, omwille van de kei slechte kickstarter campagne heb ik het spel zonder te spelen direct verkocht ... de fun was er af ... het zal wel een keigoed spel zijn, ben ik zeker van, dat is de reden waarom ik het aanvankelijk wilde hebben ... maar na zo'n campagne => andere en beter, keuze genoeg.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het was om te janken, dat hele Cranio Creations heeft enorm afgedaan. En dan heb ik zelf nog niet eens meegedaan met de campagne, maar van meelezen en horen zeggen...AlliantieAJ schreef: Awel, omwille van de kei slechte kickstarter campagne heb ik het spel zonder te spelen direct verkocht ... de fun was er af ... het zal wel een keigoed spel zijn, ben ik zeker van, dat is de reden waarom ik het aanvankelijk wilde hebben ... maar na zo'n campagne => andere en beter, keuze genoeg.
Ja, het spel is goed! Pas 1x gespeeld trouwens, heb het zelf niet.
-
Aras
- Geheim Genootschap
Hier ook ongeopend verkocht. Wat een slechte KS campagne, jammer dat daardoor het spel niet de aandacht heeft gekregen die het verdiendeAlliantieAJ schreef: Awel, omwille van de kei slechte kickstarter campagne heb ik het spel zonder te spelen direct verkocht ... de fun was er af ... het zal wel een keigoed spel zijn, ben ik zeker van, dat is de reden waarom ik het aanvankelijk wilde hebben ... maar na zo'n campagne => andere en beter, keuze genoeg.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Wat ging er allemaal mis dan?
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
In mijn beleving een mix van productiefouten, belabberde communicatie en overgevoelige backers (zonder hiermee te doelen op individuen in dit onderwerp).Edwin84 schreef: Wat ging er allemaal mis dan?
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Barrage is inmiddels één van mijn favoriete spellen. Als je met de uitbreiding The Leeghwater Project speelt, worden niet alleen je opties vergroot, maar krijgt spel ook een Nederlands tintje.
Het is een uitdagende puzzel om op het juiste momentje slag te kunnen slaan.
Het artwork is prachtig en elke speler heeft uniek vormgegeven gebouwen in zijn spelerskleur, dammen, leidingen en waterkrachtcentrales. Het bouwen van deze stukken op het speelbord geeft niet alleen daar voordelen, maar ook op de vrijgekomen plek op je spelersbord.
Ik ga proberen om het komend weekend weer eens op tafel te krijgen.
Het is een uitdagende puzzel om op het juiste momentje slag te kunnen slaan.
Het artwork is prachtig en elke speler heeft uniek vormgegeven gebouwen in zijn spelerskleur, dammen, leidingen en waterkrachtcentrales. Het bouwen van deze stukken op het speelbord geeft niet alleen daar voordelen, maar ook op de vrijgekomen plek op je spelersbord.
Ik ga proberen om het komend weekend weer eens op tafel te krijgen.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Ik wacht na 3 en half jaar nog steeds op Seize the Bean. Deze komt in juli pas. Nieuwe kickstarter die nu gelanceerd zijn komen sneller uit. Vind dit echt irritant maar om te zeggen dat ik het spel niet meer wil spelen als hij komt.Erwin schreef:In mijn beleving een mix van productiefouten, belabberde communicatie en overgevoelige backers (zonder hiermee te doelen op individuen in dit onderwerp).Edwin84 schreef: Wat ging er allemaal mis dan?
Daarom ben ik benieuwd wat dan wel niet moet zijn voorgevallen. In mijn beleving is Barrage na Seizen the Bean gelanceerd. Dus enorme vertraging zal wel meevallen. Komt vaker voor bij KS.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Zitten die productiefouten ook in de retailversie die nu te koop is?
Hoe speelt het spel solo? Iemand al eens geprobeerd?
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik heb het beeld dat ze de fouten in de KS-editie uiteindelijk hebben hersteld. Heb geen zicht op de retail editie, maar kan me niet voorstellen dat de eerder herstelde kwesties daarin opnieuw zouden opspelen.Pura Vida schreef: Zitten die productiefouten ook in de retailversie die nu te koop is?
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Klopt helemaalErwin schreef:In mijn beleving een mix van productiefouten, belabberde communicatie en overgevoelige backers (zonder hiermee te doelen op individuen in dit onderwerp).Edwin84 schreef: Wat ging er allemaal mis dan?
Nu even zelf reflecteren of ik overgevoelig was
Ik vermoed dat het grootste deel van de onvrede de communicatie is, tot platte leugens en gebroken beloftes toe. Ze hebben een kickstarter willen doen op een niveau zoals tegenwoordig wel meer kickstarters zijn maar het was hun eerste dergelijke project en ze konden het gewoon (mss begrijpelijk) niet aan. Het ging gepaard met heel wat koppigheid en negeren van voorziene problemen, het ging allemaal wel in orde komen ... Hoogmoed komt voor de val ... En dan een hele rits productieproblemen waarvan een deel via een andere kickstarter werden opgevangen.
Om nog te zwijgen over de mysterieuze Yuki
Niettemin, eens we een paar jaar verder zijn zal ik het spel nog wel eens in huis halen, want speltechnisch gezien lijkt het me een enorm gaaf spel.
-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
de retail versie is prima. het bevat alle verbeteringen die uiteindelijk ook aan de backers zijn beloofd, maar daar is ook enorm gedoe geweest over het uitleveren van de vervangende elementen. Ik heb geen enkel probleem met de componenten van het spel in mijn retail versie.Pura Vida schreef: Zitten die productiefouten ook in de retailversie die nu te koop is?
De solo modus is echt een automato(?) die probeert te spelen, het is zeker geen beat your own high score solo module.
Je maakt een stapel van ongeveer 20 kaarten die samen het draaiboek vormen voor je tegenstander. waarbij de achterkant van de ene en de voorkant van de volgende kaart samen de beurt van je tegenstander vormen. waarmee de tegenstander 400 verschillende beurten heeft. De beurt van de tegenstander volgt wel een workflow waar je even aan moet wennen, maar daardoor is je solo tegenstander wel elke keer anders.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
Jerome
- Gouverneur
Barrage is een prachtig spel en het is jammer dat er nu nog steeds gezeurd wordt over de slechte communicatie en service van uitgever Cranio. Dubbel jammer als je je door die campagne heen hebt moeten bijten om vervolgens het spel ongespeeld van de hand te doen.
Misschien heb ik geluk gehad want Cranio heeft vervangende onderdelen netjes opgestuurd en mijn 3D bord was sowieso al prima, al beschouw ik dat vooral als goedbedoeld maar mislukt experiment. Eerlijk gezegd was mijn grootste teleurstelling tijdens de Kickstarter campagne dat het houten Rietveldhuisje plaats heeft moeten maken voor een gemankeerd De Ploeg fabriekje (waarvan al een betere versie in de uitbreiding zit). Daar kan ik echter wel mee leven.
Misschien heb ik geluk gehad want Cranio heeft vervangende onderdelen netjes opgestuurd en mijn 3D bord was sowieso al prima, al beschouw ik dat vooral als goedbedoeld maar mislukt experiment. Eerlijk gezegd was mijn grootste teleurstelling tijdens de Kickstarter campagne dat het houten Rietveldhuisje plaats heeft moeten maken voor een gemankeerd De Ploeg fabriekje (waarvan al een betere versie in de uitbreiding zit). Daar kan ik echter wel mee leven.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Zit er veel verschil in de uiteindelijke KS versie met alle.problemen opgelost en de retailversie?