Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Deze zomer staat bij 999 Games het spel voor 2 spelers Glasgow op het programma om te verschijnen.
Het spel speelt zich af aan het einde van de 18e eeuw, alwaar Glasgow de belangrijkste handelsstad van Schotland lijkt te worden. De spelers bouwen aan de stad Glasgow door het verzamelen van grondstoffen, acties uit te voeren en met name door gebouwen uit de grond te stampen. Gebouwen leveren namelijk punten op.
De spelers bewegen hun koopman langs de rivier de Clyde en voeren acties uit, waarbij de achterste koopman aan de beurt blijft tot deze de andere koopman voorbij gaat. Als het laatste gebouw is gebouwd, eindigt het spel. De winnaar is degene die de meeste punten heeft weten te verzamelen.
Het spel is ontworpen door Mandela Fernández-Grandon en de illustraties zijn gemaakt door de wel bekende illustrator Klemenz Franz.
Ben benieuwd ziet er leuk uit. Alleen die boer op de cover die heeft het zwaar volgens mij
De Boardgamebrothers podcast, twee broers met een liefde voor bordspellen en alles wat daarbij komt kijken. Mark en Falco vertellen je er graag meer over Luister mee want Spelen verbroedert.
Check de podcast op: https://boardgamebrothers.nl/
SvAtje schreef:
De spelers bewegen hun koopman langs de rivier de Clyde en voeren acties uit, waarbij de achterste koopman aan de beurt blijft tot deze de andere koopman voorbij gaat. Als het laatste gebouw is gebouwd, eindigt het spel. De winnaar is degene die de meeste punten heeft weten te verzamelen.
Ah, eenzelfde mechanisme als bij Patchwork als ik het goed begrijp?
Ik ben benieuwd, tweespeler spellen zijn altijd welkom!
SvAtje schreef:
Ah, eenzelfde mechanisme als bij Patchwork als ik het goed begrijp?
Ik ben benieuwd, tweespeler spellen zijn altijd welkom!
Ik dacht meer aan Glen More. Ook al een Schots thema.
In Schotland wordt je schijnbaar geacht er nog eentje te nemen als je achterop raakt.
Ik heb deze vandaag gekocht bij de locale spellenwinkel en ik kreeg er een los "spelregelboekje" bij.
Het schijnt namelijk dat er standaard verkeerde spelregels bij zitten.
Is dit bekend?
Kijk even op pagina 6. Daar moet staan o.a. bij het Park: 1/4/9/16/25/36 punten als je respectievelijk 1/2/3/4/5/6 parken hebt (4 parken zijn samen bijvoorbeeld 16 punten waard).