Geen Spiel, wel nieuwe spellen. Waar kijken jullie naar uit?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Joel22
- Stamhoofd
Geen Spiel, wel nieuwe spellen. Waar kijken jullie naar uit?
Hoi hoi,
Ik was benieuwd naar welke spellen jullie uitkijken? Er is dan wel geen Spiel, maar er zijn wel nieuwe spellen te koop. Ik kijk uit naar de nieuwe Pandemic Legacy 0. Verder weet ik het nog niet zo goed. Wie weet leuk om je ervaringen of tips te delen over spellen die nu rond Spiel uitkomen. Dus inplaats van show je Essen loot een topic over aanraders en nieuwe aanwinsten.
Ik was benieuwd naar welke spellen jullie uitkijken? Er is dan wel geen Spiel, maar er zijn wel nieuwe spellen te koop. Ik kijk uit naar de nieuwe Pandemic Legacy 0. Verder weet ik het nog niet zo goed. Wie weet leuk om je ervaringen of tips te delen over spellen die nu rond Spiel uitkomen. Dus inplaats van show je Essen loot een topic over aanraders en nieuwe aanwinsten.
Laatst gewijzigd door Joel22 op ma 12 okt 2020, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Geen Spiel, wel nieuwe spellen. Waar kijken jullie naar
Ik heb zaterdag een preproductieversie van Renature gespeeld. Zalig spel, prachtig uitgevoerd, hoop tactiek en dito interactie. Mijn eerste "moet ik hebben" spel van deze Duitse jaargang.
Er zit ook een Nederlandstalige editie in de pijpleiding, maar daar zal de desbetreffende uitgever eerst zelf ruchtbaarheid aan willen geven.
Er zit ook een Nederlandstalige editie in de pijpleiding, maar daar zal de desbetreffende uitgever eerst zelf ruchtbaarheid aan willen geven.
-
Joel22
- Stamhoofd
Oei ziet er zalig uit!Erwin schreef: Ik heb zaterdag een preproductieversie van Renature gespeeld. Zalig spel, prachtig uitgevoerd, hoop tactiek en dito interactie. Mijn eerste "moet ik hebben" spel van deze Duitse jaargang.
Zelf speel ik familiespellen tot en met het wat lichtere expertspel (2.00-3.70 op BGG). Dus ga deze zeker in de gaten houden.
Leuk zo die tips.
Ps. Foto is van BGG.
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Leuk topic, nu al! Ik zal ook mijn gedachten eens toevoegen. Morgen krijg ik Bonfire binnen, want die was al beschikbaar bij menig webshop
. Op basis van instructiefilmpjes lijkt dit meer weg te hebben van de Felds van weleer, waar ik groot fan van was. Denk aan het type Trajan en Aquasphere. Ik heb niets met een Brugge, Delphi of Merlin, misschien komt het door de randomness die daar aanwezig is. Bonfire belooft dus weer een good old Fled te worden, ben benieuwd
!
Daarnaast kijk ik uit naar Lost Ruins of Arnak. Een combinatie van deck-building en worker-placement is op papier een gouden combi (naar mijn smaak). Ik speel El Dorado nog steeds met veel plezier, wat thematisch ook nog een behoorlijke overlap heeft met Arnak. Het zijn wel first-time designers, dus wellicht moeten we geen kraker zoals van Knizia verwachten. Alleen de art vind ik alvast erg mooi en de blogposts en filmpjes van de auteurs hebben mijn interesse gewekt!
Daarnaast kijk ik uit naar Lost Ruins of Arnak. Een combinatie van deck-building en worker-placement is op papier een gouden combi (naar mijn smaak). Ik speel El Dorado nog steeds met veel plezier, wat thematisch ook nog een behoorlijke overlap heeft met Arnak. Het zijn wel first-time designers, dus wellicht moeten we geen kraker zoals van Knizia verwachten. Alleen de art vind ik alvast erg mooi en de blogposts en filmpjes van de auteurs hebben mijn interesse gewekt!
- darkman
- Garnaal
Whistle mountain kijk ik erg naar uit.
Het blijkt dat Tom Vasel er ook erg gecharmeerd van is.
Het blijkt dat Tom Vasel er ook erg gecharmeerd van is.
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Topidee! Ik wil ook graag wat nieuwe Essen releases aankopen, beurs of niet!
Ik kijk ook wel uit naar Meeple Land. Een lichter spel, maar met een erg tof thema (pretpark opbouwen) dat er nog eens mooi uitziet ook. En ondanks de eenvoud aan regels biedt het toch wel de nodige diepgang en moeilijke keuzes. Ik kan altijd nog wat kortere spellen met diepgang gebruiken om af te sluiten na een bijna avondvullend spel.
Daarnaast aan de andere kant van het spectrum Praga Caput Regni. Ik ben tot nu toe fan van alles wat ik van Vladimir Suchy gespeeld heb (voornamelijk Underwater Cities, Pulsar en Shipyard) en hoewel dit er toch wat anders uitziet ben ik toch benieuwd. Er zitten enkele toffe nieuwe ideeën in, maar voor de rest lijkt het wel een eerder standaard euro. Desondanks toch benieuwd!
Ook Star Scrappers: orbital houd ik in het oog. Een spel van dezelfde uitgeverij en in dezelfde wereld als het volledig onterecht onder de radar gevlogen star scrappers: cave-in. Topspel is dat! Dit ziet er ook wel leuk uit, hoewel er nog maar weinig info is. Het lijkt erop dat we met kaarten een eigen ruimteschip in elkaar gaan steken. Designer is Jacob Fryxelius dus dat schept toch ook wat verwachtingen.
En dat zijn ze tot nu toe ongeveer, dus ik kijk uit naar meer tips!
Die renature ziet er wel redelijk abstract uit, klopt dat Erwin? Ik houd wel van spellen waarbij het thema in meer dan grafische vormgeving alleen terug te vinden is.
Dit is ook eentje waar ik naar uitkijk om dezelfde redenen!maxitaxi777 schreef: Daarnaast kijk ik uit naar Lost Ruins of Arnak. Een combinatie van deck-building en worker-placement is op papier een gouden combi (naar mijn smaak). Ik speel El Dorado nog steeds met veel plezier, wat thematisch ook nog een behoorlijke overlap heeft met Arnak. Het zijn wel first-time designers, dus wellicht moeten we geen kraker zoals van Knizia verwachten. Alleen de art vind ik alvast erg mooi en de blogposts en filmpjes van de auteurs hebben mijn interesse gewekt!
Ik kijk ook wel uit naar Meeple Land. Een lichter spel, maar met een erg tof thema (pretpark opbouwen) dat er nog eens mooi uitziet ook. En ondanks de eenvoud aan regels biedt het toch wel de nodige diepgang en moeilijke keuzes. Ik kan altijd nog wat kortere spellen met diepgang gebruiken om af te sluiten na een bijna avondvullend spel.
Daarnaast aan de andere kant van het spectrum Praga Caput Regni. Ik ben tot nu toe fan van alles wat ik van Vladimir Suchy gespeeld heb (voornamelijk Underwater Cities, Pulsar en Shipyard) en hoewel dit er toch wat anders uitziet ben ik toch benieuwd. Er zitten enkele toffe nieuwe ideeën in, maar voor de rest lijkt het wel een eerder standaard euro. Desondanks toch benieuwd!
Ook Star Scrappers: orbital houd ik in het oog. Een spel van dezelfde uitgeverij en in dezelfde wereld als het volledig onterecht onder de radar gevlogen star scrappers: cave-in. Topspel is dat! Dit ziet er ook wel leuk uit, hoewel er nog maar weinig info is. Het lijkt erop dat we met kaarten een eigen ruimteschip in elkaar gaan steken. Designer is Jacob Fryxelius dus dat schept toch ook wat verwachtingen.
En dat zijn ze tot nu toe ongeveer, dus ik kijk uit naar meer tips!
Die renature ziet er wel redelijk abstract uit, klopt dat Erwin? Ik houd wel van spellen waarbij het thema in meer dan grafische vormgeving alleen terug te vinden is.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
- Mistharfare
- Website beheerder
Pffff heb al heel veel voorbesteld! 
Ik kijk uit naar:
* Golem
* Hallertau
* Praga Caput Regni
* Raiders of Scythia
* Etherfields
* CloudAge
* Lost Ruins of Arnak
* Bonfire
* Troyes Dice
* Under Falling Skies
* Gloomhaven Jaws of the Lion
* Alma Mater
Ik kijk uit naar:
* Golem
* Hallertau
* Praga Caput Regni
* Raiders of Scythia
* Etherfields
* CloudAge
* Lost Ruins of Arnak
* Bonfire
* Troyes Dice
* Under Falling Skies
* Gloomhaven Jaws of the Lion
* Alma Mater
- Edwin84
- Elfenkoning
Geen idee nog. Heb wel aan de KS meegedaan dat je een stock kaarten kaarten krijgt met QR codes. Elke kaart een ander spel dat op Spiel zou zijn.
- Mistharfare
- Website beheerder
Tevens nog een micro spel genaamd Food Chain Island van Scott Almes de PnP versie besteld om lekker te printen, snijden, sleeven en spelen! 
Dit doe ik de laatste tijd meer en zo ook al Super Skill Pinball 4-Cade, Under Falling Skies en Nusfjord Salmon Deck zelf gemaakt met PnP bestanden waar ik ook allemaal naar uitkijk.
Dit doe ik de laatste tijd meer en zo ook al Super Skill Pinball 4-Cade, Under Falling Skies en Nusfjord Salmon Deck zelf gemaakt met PnP bestanden waar ik ook allemaal naar uitkijk.
- Jerome
- Gouverneur
Ik kijk er vooral naar uit om met al mijn vrienden weer samen aan tafel te zitten.
If we dan ouwe meuk of het heetste spel van nu spelen maakt me dan niks meer uit.
Dat weerhoudt me er overigens niet van om gestaag de collectie uit te blijven breiden.
Laatste bestelling: Dale of Merchants 3, binnenkort af te halen bij de lokale spellenwinkel.
Telt die mee als Spiel-release?
If we dan ouwe meuk of het heetste spel van nu spelen maakt me dan niks meer uit.
Dat weerhoudt me er overigens niet van om gestaag de collectie uit te blijven breiden.
Laatste bestelling: Dale of Merchants 3, binnenkort af te halen bij de lokale spellenwinkel.
- ikspeelmetgroen
- Veenboer
Pan -Am
Nightfall uitbreiding van Parks
Archravels
Mariposas
Renature
Calico
Nightfall uitbreiding van Parks
Archravels
Mariposas
Renature
Calico
- Mistharfare
- Website beheerder
Samen spelen met vrienden wil iedereen graag weer maar dat zal helaas niet dit jaar uitkomen tijdens Essen.Jerome schreef: Ik kijk er vooral naar uit om met al mijn vrienden weer samen aan tafel te zitten.
Dale of Merchants 3 staat bij BGG niet in de lijst maar gezien de druk om spellen gereed te hebben voor de beurs er niet meer is zie je ook spellen wel gereleased worden tijdens Spiel Digital maar pas in november uitgegeven te worden.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Hoge interesse
Clever hoch drei
Praga Caput Regni (Suchy + Praag)
Furnace (Lashin + prachtige cover)
Boomerang Europe
Troyes Dice (kan alleen maar tegenvallen)
Lage interesse
Anno 1800 (PC game + Wallace)
Whistle Mountain (samenwerking met auteur The Manhattan Project energy empire)
Verder een paar mooie kickstarters: Perseverance, Arkwright cardgame, Cascadia
Clever hoch drei
Praga Caput Regni (Suchy + Praag)
Furnace (Lashin + prachtige cover)
Boomerang Europe
Troyes Dice (kan alleen maar tegenvallen)
Lage interesse
Anno 1800 (PC game + Wallace)
Whistle Mountain (samenwerking met auteur The Manhattan Project energy empire)
Verder een paar mooie kickstarters: Perseverance, Arkwright cardgame, Cascadia
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Gebruiken jullie hiervoor ook weer een tool net alsof Spiel wel door zou gaan?
Ik ben bijv ook (op 1e indruk) zeer geinteresseerd in Praga en Lost Ruins of Arnak, maar omdat er geen Spiel is, heb ik ook geen uren geinvesteerd in filmpjes kijken, reviews lezen en alles aan het sorteren van niet interessant, like, want, en need.....
Omdat ik elk jaar op Spiel ook wat koopjes koop, heb ik in deze wel toegehapt toen hier eerder deze week Brass en Smartphone Inc voorbij kwamen.
Ik ben bijv ook (op 1e indruk) zeer geinteresseerd in Praga en Lost Ruins of Arnak, maar omdat er geen Spiel is, heb ik ook geen uren geinvesteerd in filmpjes kijken, reviews lezen en alles aan het sorteren van niet interessant, like, want, en need.....
Omdat ik elk jaar op Spiel ook wat koopjes koop, heb ik in deze wel toegehapt toen hier eerder deze week Brass en Smartphone Inc voorbij kwamen.
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Een spel over breien? Wie verzint het?Archravels
Het zou wel een grote meerwaarde zijn als we niet alleen droge lijstjes zouden opsommen vind ik persoonlijk. Ik heb nu enkele spellen uit de lijstjes gecheckt, maar het is me niet altijd duidelijk waarom ze nu zo interessant zouden zijn.
SPELHAMELS BEERSE: