Gezocht: Wingspan Swift promo pack

Wie helpt me in mijn speurtocht naar dit spel?

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Pura Vida
Kardinaal

Re: Gezocht: Wingspan Swift promo pack

Bericht door Pura Vida »

Jerome schreef: Die kaartjes zijn toch alleen maar bedoeld om de allereerste keer te spelen?
Waarom zou je ze nou nog willen hebben dan, behalve uit completisme?
Inderdaad: completisme. Meer eigenlijk niet. Of nou ja, toch: ze zijn uitstekend geschikt voor een houserule á la Race for the Galaxy, zeker als je het met jongere mensen speelt: elke speler krijgt random twee van de 10 'startkaarten' en mag daarvan ééntje houden en meteen gratis spelen. Vóór de eerste beurt dus. Ikzelf zou ze om die reden altijd apart houden.

Maar eerlijk is eerlijk: dat kan ook met andere 'typische startkaarten' in het bestaande pak. En op dit moment spelen we het spel gewoon zoals het hoort en dat werkt uitstekend. Dus. Heel verhaal. Completisme ja. Ziek. Maar wel leuk.
Afbeelding

Labels:
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

En dan zou ik ook graag een reprint willen van de 4 bonuskaarten uit de basisset die je na het uitkomen van de Europa uitbreiding moest aanpassen. Van mijn hanenpoten (pun intenderen) zijn ze niet opgeknapt.

En ja, ik wil er best voor betalen (en zelfs nog wat extra’s als 999 een deel van de opbrengst aan de vogelbescherming zou geven).
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

Dagmar schreef: En dan zou ik ook graag een reprint willen van de 4 bonuskaarten uit de basisset die je na het uitkomen van de Europa uitbreiding moest aanpassen. Van mijn hanenpoten (pun intenderen) zijn ze niet opgeknapt.

En ja, ik wil er best voor betalen (en zelfs nog wat extra’s als 999 een deel van de opbrengst aan de vogelbescherming zou geven).
Bonuskaarten?
Ik wist niet dat er foutjes op stonden.
Van zowel Wingspan als de uitbreiding heb ik de eerste druk en 999 heeft wél twee vogelkaarten van het basisspel nagestuurd. Vond ik al prima service.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Er waren vier (uit mijn hoofd) kaarten uit Wingspan (het basisspel) waarvan de tekst aangepast moet worden omdat de verhoudingen van kaarten met bepaalde eigenschappen in de Europa uitbreiding net anders waren dan in het basisspel.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Dagmar schreef: Er waren vier (uit mijn hoofd) kaarten uit Wingspan (het basisspel) waarvan de tekst aangepast moet worden omdat de verhoudingen van kaarten met bepaalde eigenschappen in de Europa uitbreiding net anders waren dan in het basisspel.
Ach so.
Nou ja, die verhoudingen blijven toch niet meer helemaal hetzelfde zodra de uitbreidingen bij de basiskaarten geschud worden.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Pura Vida schreef: Vijftien euro heb ik er zo voor over. Voor dat bedrag heb ik ze in het ENG, maar ik wil gewoon rotgans kunnen zeggen in plaats van brant. Heel stom misschien.
Voor 15€ moet ik er toch eens serieus over nadenken... :wink:
Ik had zelfs niet door dat ik die kaarten gewoon door de stapel kon doen. Ik was niet van plan de swift start te gebruiken (ik vind het spel toegankelijk genoeg) dus ze waren nog verpakt. Intussen heb ik ze bekeken en het zijn wel leuke kaartjes, maar aangezien ik ze nog niet gemist had tijdens het spelen, wil ik er misschien wel afstand van doen...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

The Iced One schreef:
Pura Vida schreef: Vijftien euro heb ik er zo voor over. Voor dat bedrag heb ik ze in het ENG, maar ik wil gewoon rotgans kunnen zeggen in plaats van brant. Heel stom misschien.
Voor 15€ moet ik er toch eens serieus over nadenken... :wink:
Ik had zelfs niet door dat ik die kaarten gewoon door de stapel kon doen. Ik was niet van plan de swift start te gebruiken (ik vind het spel toegankelijk genoeg) dus ze waren nog verpakt. Intussen heb ik ze bekeken en het zijn wel leuke kaartjes, maar aangezien ik ze nog niet gemist had tijdens het spelen, wil ik er misschien wel afstand van doen...
Zeg t maar. Ik wil je geen verkoop opdringen, maar dat geld ligt al opzij. :D
En overigens hoop ik voor alle vroege Wingspan vogels natuurlijk dat 999 iets gaat doen... :thumbup:
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef: Echter dit zijn 10 kaarten die mensen die als het ware de 2e druk van Wingspan wel hebben gehad en mensen die de eerste druk hebben gekocht (eigenlijk de grootste fans) hebben gemist. Je benadeeld een koper die het spel meteen als het uitkomt zo wel. Dat is toch niet eerlijk?
Welnee. Jij hebt toen gekregen wat je wilde hebben en waarvoor je hebt betaald. Wat er een jaar later voorbij fladdert is irrelevant voor die eerlijke transactie.

Uiteraard is er niets mis met het feit dat je die kaartjes graag wilt hebben. Maar kom niet aan met onzinnige verwijten over benadelen of oneerlijkheid.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Erwin, maar hoe vind je dat dan bijv. met de jokerstenen van Azul? Dat was toch echt een grote nadelige actie voor mensen die het spel al eerder gekocht hadden?

Dus jij vindt het wel normaal dat klanten (waar je het als bedrijf van moet hebben) worden benadeelt dmv gratis promo's die pas later aan spellen waarvan exact dezelfde 2e editie van wordt verkocht worden toegevoegd.

Je kunt het namelijk ook nog zien als een tekortkoming van de eerste editie, dat daar dus een fout in zit doordat kaarten ontbreken etc...
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef: @ Erwin, maar hoe vind je dat dan bijv. met de jokerstenen van Azul? Dat was toch echt een grote nadelige actie voor mensen die het spel al eerder gekocht hadden?

Dus jij vindt het wel normaal dat klanten (waar je het als bedrijf van moet hebben) worden benadeelt dmv gratis promo's die pas later aan spellen waarvan exact dezelfde 2e editie van wordt verkocht worden toegevoegd.

Je kunt het namelijk ook nog zien als een tekortkoming van de eerste editie, dat daar dus een fout in zit doordat kaarten ontbreken etc...
Ik zie dit niet als een benadeling of als een gebrek in de eerste editie.

Ik heb met gezond verstand en open vizier een compleet spel gekocht. Dat ze daarna iets kleins hebben veranderd, is voor mij een nieuw feit. En een nieuw feit kan mijn tevredenheid over de aankoop en het speelplezier erna niet beïnvloeden. Daar ga ik geen seconde over droeftoeteren.

En ten slotte ben ik blij dat ik zo’n extraatje er later kan bijkopen. Werkte bij Azul naar volle tevredenheid. Het zou leuk zijn wanneer 999 Games ook zoiets doet met dat Wingspan setje.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Erwin schreef: Ik zie dit niet als een benadeling of als een gebrek in de eerste editie.

Ik heb met gezond verstand en open vizier een compleet spel gekocht. Dat ze daarna iets kleins hebben veranderd, is voor mij een nieuw feit. En een nieuw feit kan mijn tevredenheid over de aankoop en het speelplezier erna niet beïnvloeden. Daar ga ik geen seconde over droeftoeteren.

En ten slotte ben ik blij dat ik zo’n extraatje er later kan bijkopen. Werkte bij Azul naar volle tevredenheid. Het zou leuk zijn wanneer 999 Games ook zoiets doet met dat Wingspan setje.
Daar ben ik het mee eens. Ik vind het verder juist erg sympathiek dat 999 in latere edities die 10 promokaarten er gewoon bij doet. Niks los moeten kopen.
Je laatste zin, Erwin, is een soepele terugkeer naar het oorspronkelijke onderwerp. Hopelijk ziet 999 er iets in om dat setje ook los aan te bieden. Misschien, heel misschien, helpt dan dit draadje ze over de streep te halen.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

The Iced One schreef: Voor 15€ moet ik er toch eens serieus over nadenken... :wink:
Met dank, Iced One. Ze zijn binnen. Goeie deal. :thumbup: Ik blijf daarnaast natuurlijk voor alle anderen hier hopen dat 999 dat pakketje los gaat aanbieden. En dit zijn ze dus:Afbeelding
Afbeelding