Lengte van (mijn) Youtube filmpjes

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Wat zie jij graag bij een spel(uitleg) video?

het spel in vogelvlucht
10
26%
een speluitleg
4
11%
0-1 minuut
1
3%
0-2 minuten
3
8%
0-5 minuten
7
18%
0-10 minuten
8
21%
0-15 minuten
3
8%
0-15+ minuten
2
5%

Totaal aantal stemmen: 38

De Spellenreporter
Condottiërre

Lengte van (mijn) Youtube filmpjes

Bericht door De Spellenreporter »

Ola,

Mag ik jullie eens om jullie mening vragen?

Wat vinden jullie een fijne lengte voor een speloverzicht op youtube?

Toen ik begon met mijn kanaal had ik eigenlijk het idee om een snel (paar minuutjes max) idee van een spel te geven...., maar kwam er al snel achter dat ik toch wel graag even uitleg wat je allemaal kan doen... wat uiteindelijk leidt tot video's die dus een stuk langer duren.
Mijn target is toch wel om binnen het kwartier, liefst 10 minuten te blijven, maar ook dat lukt lang niet altijd :)

Zit er nu aan te denken om misschien 2 filmpjes per spel te maken:
1 een kort filmpje van max 2 minuten zodat je in elk geval het spel even uitgestald ziet, en een idee krijgt van hoe het spelletje gaat
2 de filmpjes die ik nu maak, meer een speluitleg filmpje dus

Wat vinden jullie uberhaupt fijn om te zien in een spelvideo?

Ik gooi hier een polletje onder, je kan meerdere vakjes selecteren.
Maar je mag natuurlijk ook gewoon op deze post reageren)

Hoor graag jullie mening!
roubosga
El Capitan

Re: Lengte van (mijn) Youtube filmpjes

Bericht door roubosga »

Ik vind het altijd leuk om instructiefilmpjes te bekijken.
Vooral 's avonds als ik geen zin heb om tv te kijken.
Meestal zijn het Engelse, dus af en toe een Nederlandse tussendoor is welkom.
Ik ben fan van Slickerdrips, die speelt vaak een spel met zijn glazen Marty :lol:
Dus solo of tweehandig vind ik geweldig leuk om naar te kijken.
Afbeelding
De Spellenreporter
Condottiërre

roubosga schreef: Ik vind het altijd leuk om instructiefilmpjes te bekijken.
Vooral 's avonds als ik geen zin heb om tv te kijken.
Meestal zijn het Engelse, dus af en toe een Nederlandse tussendoor is welkom.
Ik ben fan van Slickerdrips, die speelt vaak een spel met zijn glazen Marty :lol:
Dus solo of tweehandig vind ik geweldig leuk om naar te kijken.
Ken ik niet...
Zal het eens gaan bekijken)
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik ben fan van de filmpjes van Nox, maar ik neem aan dat je niet echt in zijn vaarwater wil zitten qua vormgeving van je filmpjes. Engelstalige kijk ik ook wel eens. Daar kijk ik van alles van Rahdo, boardgamegeekboy, Dice tower etc.. Niet echt specifiek een voorkeur heb ik daar.
Afbeelding
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Lucky Jack »

Hier ook een fan van het kanaal van Nox; er zit goede structuur in de filmpjes, een gevarieerd & frequent aanbod en hoge production value. Het is gewoon lastig om daar nog aan te tippen dus je zou je kunnen proberen te onderscheiden.

Ik kan het kanaal 3 Minute Board Games ook wel waarderen; dan heb ik vaak wel een goed beeld of het spel aan mij besteed is. Het is wel wat druk en veel informatie in korte termijn dus je zult veel moeten distilleren, maar dat is ook wel een leuke uitdaging lijkt mij.
Afbeelding
De Spellenreporter
Condottiërre

Lucky Jack schreef: Hier ook een fan van het kanaal van Nox; er zit goede structuur in de filmpjes, een gevarieerd & frequent aanbod en hoge production value. Het is gewoon lastig om daar nog aan te tippen dus je zou je kunnen proberen te onderscheiden.

Ik kan het kanaal 3 Minute Board Games ook wel waarderen; dan heb ik vaak wel een goed beeld of het spel aan mij besteed is. Het is wel wat druk en veel informatie in korte termijn dus je zult veel moeten distilleren, maar dat is ook wel een leuke uitdaging lijkt mij.
De hoeveelheid filmpjes die Nox er door heen haalt ga ik niet halen, en die intentie heb ik ook niet :) Mijn ambitie is wel het 2e spellenkanaal te zijn, en dat is denk ik inmiddels wel redelijk gelukt...)

Zal dan inderdaad even moeten experimenteren met de lengte van de korte filmpjes...
2-3 minuten klink nog wel haalbaar als ik alleen hoef uit te leggen wat de bedoeling/mechanisme van het spel is.
helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Ook ik ben fan van Nox, maar... jouw filmpjes vind ik ook erg prettig om te bekijken. Ik ben blij met een wat breder Nederlands aanbod. Soms bekijk ik voor hetzelfde spel die van Nox en van jou achter elkaar. Jij legt het vaak weer met net iets andere bewoording uit, en bij elkaar wordt het voor mij dan helemaal duidelijk. Van mij hoef je er niet veel aan te veranderen. Maar korte filmpjes erbij is misschien wel handig om even snel een indruk van een spel te krijgen. Succes ermee, want het lijkt me een hele klus om goede filmpjes in elkaar te draaien.
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Korte filmpjes is goed idee voor een ander doel.
Een vriendin van mij vroeg advies omdat ze een spel mag kiezen voor in haar kerstpakket.
Keuze was nog uit drie,
Daarvoor zijn nox filmpjes te lang en de promo’s bij 999games te commercieel.
Daar zit ruimte tussen ...
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
De Spellenreporter
Condottiërre

helena schreef: Ook ik ben fan van Nox, maar... jouw filmpjes vind ik ook erg prettig om te bekijken. Ik ben blij met een wat breder Nederlands aanbod. Soms bekijk ik voor hetzelfde spel die van Nox en van jou achter elkaar. Jij legt het vaak weer met net iets andere bewoording uit, en bij elkaar wordt het voor mij dan helemaal duidelijk. Van mij hoef je er niet veel aan te veranderen. Maar korte filmpjes erbij is misschien wel handig om even snel een indruk van een spel te krijgen. Succes ermee, want het lijkt me een hele klus om goede filmpjes in elkaar te draaien.
Haha, ja valt altijd een beetje tegen hoe lang zo'n filmpje maken duurt...
maar bedankt :)
De Spellenreporter
Condottiërre

JeVo schreef: Korte filmpjes is goed idee voor een ander doel.
Een vriendin van mij vroeg advies omdat ze een spel mag kiezen voor in haar kerstpakket.
Keuze was nog uit drie,
Daarvoor zijn nox filmpjes te lang en de promo’s bij 999games te commercieel.
Daar zit ruimte tussen ...
Goed punt!
Ga ik er voortaan maar 2 maken :)
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik vind het systeem van een kort overzicht van 2 a 3 minuten én een uitgebreider overzicht ook wel tof, maar aangezien dit wel wat extra werk meebrengt denk ik dat er een gat in de markt is voor die korte overzichtsfilmpjes zodat je in verhouding veel meer spellen kan coveren. Voor de volledige regeluitleg is er Nox al. Nu ben ik misschien niet je doelpubliek aangezien ik zelden filmpjes zie van spellen, ik zal nog eerder de regels lezen dan een uur naar een speluitleg kijken.
Trouwens, dat concept van korte en lange bestaat al hé, The Gameboy Geek doet dat zo met zijn 2-minute allegro reviews én ook telkens van hetzelfde spel een uitgebreidere.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]