De Spellenreporter - It's a Wonderful World
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
De Spellenreporter
- Condottiërre
-
helena
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: De Spellenreporter - It's a Wonderful World
Even een kleine opmerking: in de spelregels staat: Een grondstofblokje (uitgezonderd crystallium) kan nooit worden opgeslagen, noch voor een fase, noch voor een latere ronde. Ik zie in dit filmpje, en ook in het filmpje van de solovariant dat de grondstofblokjes op de imperiumkaart blijven liggen. Ik denk dat dat niet de bedoeling is.
-
roubosga
- El Capitan
Hier is meen ik al eens een discussie over geweest. Ik kan het alleen niet terugvinden.helena schreef: Even een kleine opmerking: in de spelregels staat: Een grondstofblokje (uitgezonderd crystallium) kan nooit worden opgeslagen, noch voor een fase, noch voor een latere ronde. Ik zie in dit filmpje, en ook in het filmpje van de solovariant dat de grondstofblokjes op de imperiumkaart blijven liggen. Ik denk dat dat niet de bedoeling is.
De grondstofblokjes die je niet kwijt kunt in je beurt leg je op je Imperiumkaart.
Later kun je 5 blokjes inwisselen voor 1 Crystallium.
Dus ja, je kunt blokjes bewaren op je Imperiumkaart.
-
helena
- Caballero
Hmm, ik ging twijfelen doordat Nox er stellig over is dat je de grondstofblokjes op je imperiumkaart niet mag bewaren, en het staat ook echt zo in de spelregels zoals ik citeerde. Cristallium is het enige dat na een fase of ronde mag blijven liggen op je imperiumkaart. En dat maakt dat je best goed moet opletten als je grondstofblokjes wilt verzamelen om om te kunnen ruilen voor een rode
-
luckybastard
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Bordspeleoloog op Yt
Je moet ze opslaan op je imperiumkaart maar je kan ze niet meer gebruiken als grondstofblokjes.
https://youtu.be/qwqv_Zz1FmA?t=328
https://youtu.be/qwqv_Zz1FmA?t=328
-
helena
- Caballero
Inmiddels was er ook reactie met deze FAQ van de uitgever:
At the end of the turn, what should I do with the cubes placed on my Empire card?
All the cubes placed on the Empire card are kept at the end of the turn. This applies to Krystallium cubes AND to cubes taken from Recycling Bonus.
Het was wel handig geweest als dit er gewoon bij had gestaan in de spelregels. Maar dit maakt het wel duidelijk.
At the end of the turn, what should I do with the cubes placed on my Empire card?
All the cubes placed on the Empire card are kept at the end of the turn. This applies to Krystallium cubes AND to cubes taken from Recycling Bonus.
Het was wel handig geweest als dit er gewoon bij had gestaan in de spelregels. Maar dit maakt het wel duidelijk.