Nieuws vanuit Essen 2010

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Re: Nieuws vanuit Essen

Bericht door P.T. »

Leuk :) Wel totaal niets van die camera gemerkt ook al sta ik hoogstwaarschijnlijk op de achtergrond.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

David is blijkbaar toch nog steeds actief in spellenland. Geinig filmpje trouwens :lol:
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Grappig filmpje ja!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
NielsZW
Hazelnoot Ridder

Bericht door NielsZW »

Inderdaad leuk filmpje. En ook nog wat aantrekkelijke vrouwen.

Ik had toch mijn blik teveel op spelleneindig.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Dierik schreef:David is blijkbaar toch nog steeds actief in spellenland. Geinig filmpje trouwens :lol:
Het is ongetwijfeld goedbedoelde humor. En die vrouwen vinden het vast vreselijk ‘leuk’ dat zo’n digitale voyeur achter ze aan loopt te hijgen en af en toe op borsten en/of billen inzoomt. Ik doe de maker hiermee ongetwijfeld geen recht, maar ik krijg er toch een beetje een nare smaak van.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Erwin schreef:Of nieuws uit Chersonissos…… je weet het maar nooit met zo’n geëxporteerde Hagenees.
Ik geef de voorkeur aan de zuidzijde van Kreta: Ierapetra, Agia Galini. Een rotend rijden over kloteweggetjes in gloeiende Mediterraanse hitte, maar de reis meer dan waard. Van daaruit wil ik best nieuws rapporteren, hoor.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Erwin schreef:
Dierik schreef:David is blijkbaar toch nog steeds actief in spellenland. Geinig filmpje trouwens :lol:
Het is ongetwijfeld goedbedoelde humor. En die vrouwen vinden het vast vreselijk ‘leuk’ dat zo’n digitale voyeur achter ze aan loopt te hijgen en af en toe op borsten en/of billen inzoomt. Ik doe de maker hiermee ongetwijfeld geen recht, maar ik krijg er toch een beetje een nare smaak van.
+1.

Ik vind het een plat en smakeloos filmpje, slecht gemonteerd bovendien want het is gewoon een ongestructureerde rommel die zelfs onderdoet voor de evenzo goedbedoelde 'bloopers' die menig mislukt vakantiefilmpje afsluiten.
Het zal wel toeval zijn dat dat gepost wordt net nadat dat geestverheffende programma over hersenloze hagenezen in den verre genoemd werd.
stefaan
Caballero

Bericht door stefaan »

Enkel de "smallworldpassage" deed me even glimlachen. Voor de rest zie ik hier ook niet meteen de bedoeling van (behalve misschien bevestigen dat vrouwen best ver weg blijven van spellenliefhebbers omdat die niet zo vlot en tactvol zouden zijn in het omgaan met vrouwen). Ik vind dat het eerder een missie zou mogen zijn om vrouwen op hun gemak te stellen dat ze gewoon welkom zijn zonder dat ze als rariteit gefilmd worden.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Ik had graag zo'n filmpje willen maken van alle 'leuke' jongens en mannen die er op Spiel rondliepen.
Maar ja, dan was het een avondvullend programma geworden, vrees ik.
Ik weet niet of dat de server dat aan kan. :mrgreen:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
El Capitan
Regenmaker
Persoonlijke Ondertitel: speelt altijd met geel!

Bericht door El Capitan »

Erwin schreef:
Nja, inderdaad. Ik vind dat altijd zo bizar. Zelf gemaakte filmpjes van de vrouwelijke bezoeksters van beurzen en toestanden.
Boardgames heeft al een beetje een "nerdy" imago en het feit dat er op de grote beurzen waar ook de niet bordspelende mensen aanwezig zijn een paar kerels met videocamera's de vrouwen lopen te filmen doet aan dat imago niet echt goed.
Afbeelding
Kijk hier wat ik allemaal te koop heb staan!
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

El Capitan schreef:
Erwin schreef:
Nja, inderdaad. Ik vind dat altijd zo bizar. Zelf gemaakte filmpjes van de vrouwelijke bezoeksters van beurzen en toestanden.
Boardgames heeft al een beetje een "nerdy" imago en het feit dat er op de grote beurzen waar ook de niet bordspelende mensen aanwezig zijn een paar kerels met videocamera's de vrouwen lopen te filmen doet aan dat imago niet echt goed.
+1 en :thumbup:
Afbeelding
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Behoudens dat het filmpje een toegevoegde waarde heeft van nul-komma-nul is de vraag of vrouwen de voorkeur hebben voor andere spellen dan mannen interessanter. Als hij daarmee iets had gedaan, had ik nog wel enig nut gezien in het filmpje. Maar 3 seconden een beeld van een vrouw laten zien, waarbij je amper (of zelfs helemaal niet) kunt zien wat ze spelen, is redelijk zinloos.

Misschien dus toch een kleine move in het onderwerp: welke spellen vonden de vrouwen hier op het forum het meest interessant om te spelen op Spiel? Ben benieuwd of dat afwijkt van de mannen. Uiteraard moeten de mannen ook reageren, anders hebben we geen vergelijkingsmateriaal... Ik stel voor dat we een top 5 geven, dan blijft het overzichtelijk!

Mijn top 5:
1. Constantinopolis
2. Olympus
3. Troyes
4. Luna
5. Sun, Sea & Sand
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Gezien het feit dat het gros van de spelers sneller valt voor economische groeispellen dan voor wat dan ook (zie jouw lijst waar zeker twee en waarschijnlijk drie van dergelijke spellen op staan) lijkt me dat een zinloze exercitie.
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

cymric schreef:Gezien het feit dat het gros van de spelers sneller valt voor economische groeispellen dan voor wat dan ook (zie jouw lijst waar zeker twee en waarschijnlijk drie van dergelijke spellen op staan) lijkt me dat een zinloze exercitie.
Dat zou zomaar kunnen, inderdaad. Neemt niet weg dat ik toch wel nieuwsgierig ben naar de persoonlijke favorieten van anderen... ;)
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Mijn persoonlijke favorieten... Je zou kunnen zeggen 'wat ik heb meegenomen', dus Grand Cru, Key West en Genesis, maar dat dekt de lading niet helemaal. Veel spellen hadden een naar mijn idee veel te hoog prijskaartje waardoor die in Essen mochten blijven. Kaigans actiemechanisme staat bijvoorbeeld garant voor menig hersenkrakertje, en ondanks het eindeloze geschuifel met de handkaarten (waar ik hoorndol van word) kan ik niets anders dan waardering uitspreken voor het soepele spelverloop van Olympus. Als ik alle 33 kaarten Matrix-style kon aanleren zou dat de drempel om het te spel te spelen wegnemen.