Nieuws vanuit Essen 2010

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

LeonM
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: -
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Nieuws vanuit Essen

Bericht door LeonM »

Persoonlijk denk ik dat jullie zo'n filmpje een beetje te serieus nemen...

Ik heb er al lang spijt van dat ik dit David heb aangedaan, dus om geen olie op het vuur te gooien, ga ik verder niet meer reageren op deze discussie.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

LeonM schreef:Persoonlijk denk ik dat jullie zo'n filmpje een beetje te serieus nemen...

Ik heb er al lang spijt van dat ik dit David heb aangedaan, dus om geen olie op het vuur te gooien, ga ik verder niet meer reageren op deze discussie.
Lijkt me ook dat hier te hevig op gereageerd wordt. Dit filmpje geeft een collage van vrouwelijke bezoeksters op Spiel. In reclame of in videoclips wordt een dikwijls een heel veel extremer beeld gegeven, blijkbaar zonder veel problemen. Het hoeft toch niet allemaal bloedserieus te zijn?
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Bart schreef:Het hoeft toch niet allemaal bloedserieus te zijn?
Dat niet, maar er mag wel een zeker niveau van de humor verwacht worden. Alle andere argumenten tegen het filmpje zijn hierboven al uitstekend verwoord.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Tsaar schreef: Dat niet, maar er mag wel een zeker niveau van de humor verwacht worden.
Zonder David's filmpje te willen verdedigen - ik heb er zelf ook een beetje een dubbel gevoel bij - is dit volgens mij nou net het probleem: humor is net zo subjectief als de smaak van spellen.
Barad_the_dwarf
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin

Bericht door Barad_the_dwarf »

Het filmpje is eigenlijk niet zo speciaal, maar jongens wat een heisa erom te doen is (check maar BGG als je dat nog niet gedaan hebt). Goed het is ook mijn smaak niet, maar zo erg vind ik het ook niet.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Bart schreef:
LeonM schreef:Persoonlijk denk ik dat jullie zo'n filmpje een beetje te serieus nemen...

Lijkt me ook dat hier te hevig op gereageerd wordt. Dit filmpje geeft een collage van vrouwelijke bezoeksters op Spiel. In reclame of in videoclips wordt een dikwijls een heel veel extremer beeld gegeven, blijkbaar zonder veel problemen. Het hoeft toch niet allemaal bloedserieus te zijn?
Worden de acteurs, dansers enz. in die clips ook ongevraagd gefilmd?
Zo ja, gefeliciteerd met jouw rake vergelijking!
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Barad_the_dwarf schreef:Het filmpje is eigenlijk niet zo speciaal, maar jongens wat een heisa erom te doen is (check maar BGG als je dat nog niet gedaan hebt). Goed het is ook mijn smaak niet, maar zo erg vind ik het ook niet.
Dank voor de tip. Daar kom je allerlei meningen tegen. Ik vind de volgende reactie zeer to the point:
As a woman who attended Essen, if I'd found myself in this video I would have been massively pissed off. Filming people without their consent is creepy. Especially the parts of the video where there are close-ups of tits and ass. Ugh.

Meer leesvoer: http://www.boardgamegeek.com/thread/579 ... -the-movie
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!

Bericht door siepie »

Allereerst, ik ben een vrouw en ik ben naar Spiel geweest. En dan....ik snap niet waar jullie je druk om maken! Ik zie echt niets verkeerds in het filmpje. Er wordt niet ingezoomd op billen en borsten. Ik zie 3 keer een decolleté, maar daar kan je ook echt niet omheen en daar wordt niet specifiek op ingezoomd.

Ik vind het ook geen humoristisch filmpje. Ik vind het gewoon een impressie van Spiel.

Ik vind ook niet dat dit aantoont dat vrouwen uit de buurt blijven van spelliefhebbers.

En dan zoveel ophef. En niet om die foto met de dames van Tikal II in het onderwerp over wat gekocht in Essen?

Ben ooit eens op een computergames event geweest, puisterige puberjongens die zich vergapen bij elke stand aan de boothbabes. Echt dit is een heel onschuldig filmpje naar mijn mening.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Oei, oei, dat gaat erop daar. En terecht.
Inmiddels heb ik ook in de gaten welke David bedoeld wordt.
Gniffel.

En het is niet bon ton om citaten van andere fora te kopieren, maar aangezien het filmpje ook al geleend is kan ik de volgende toch niet ongemerkt voorbij laten gaan:
David op BGG schreef:The last few years I have done a "normal" impression and I saw that others started to copy that idea. Therefore I wanted to do something different this year, to stay ahead of the copycats among us
(http://www.boardgamegeek.com/article/5725551#5725551)

Hier viel ik even stil van, diep respect voor de Grote Meester die nieuwe artistieke paden bewandelt.
:think:
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Erwin schreef:
Bart schreef:

Worden de acteurs, dansers enz. in die clips ook ongevraagd gefilmd?
Zo ja, gefeliciteerd met jouw rake vergelijking!
Ongevraagd gefilmd worden? Ben ooit gefilmd terwijl ik op station het perron op kwam. Ik had niet door dat ik gefilmd werd. Gevolg was dat elke keer als men bij het RTL-nieuws een item over de NS had.....jawel...dan was ik weer op tv!
Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

En ik stel voor dat we de discussie over het filmpje bij deze sluiten.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Tsaar schreef:Hier viel ik even stil van, diep respect voor de Grote Meester die nieuwe artistieke paden bewandelt.
:think:
Het kwartje over de maker viel bij mij ook iets later.

Gelukkig, de intenties van de grote roerganger waren zuiver. Dat hoeft HIJ toch niet te pikken, dat ZIJN idee wordt nagevolgd. Dan moet HIJ toch echt een artistiek punt maken. Waar is die toch gebleven, die goeie ouwe Vlaamse forumtijd? :wink:
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

siepie schreef: En dan zoveel ophef. En niet om die foto met de dames van Tikal II in het onderwerp over wat gekocht in Essen?

Kom op zeg, iets minder gekleurd mag ook wel. De Tikaldames zijn ingehuurd om met een product op de foto te komen. Dit snap je zelf toch ook wel?

Even los van onze al dan niet wellustige Vlaamse filmer. Aan het fotograferen op zo'n Duitse beurs zijn spelregels verbonden. Het kieken van producten mag, ook met personen als 'bijproduct'. Het kieken van een mensenmassa mag ook. Het bewust kieken van (groepjes) individuen (zoals in deze video) mag niet zomaar.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Erwin schreef:Even los van onze al dan niet wellustige Vlaamse filmer. Aan het fotograferen op zo'n Duitse beurs zijn spelregels verbonden. Het kieken van producten mag, ook met personen als 'bijproduct'. Het kieken van een mensenmassa mag ook. Het bewust kieken van (groepjes) individuen (zoals in deze video) mag niet zomaar.
Op de valreep zowaar nog een interessante opmerking. Staan die regels ergens op het net, voor zover je weet? Ik ben ze in de gauwigheid nog niet op de webpagina's van Friedhelm Merz Verlag noch op die van de Messe Essen tegengekomen. Of heb je het over het algemeen geldende portretrecht?
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

@Erwin

Ik weet niet wat er gekleurd aan mijn reactie is. Ik ben een vrouw, dus ik zou me denk ik dan eerder bezwaard moeten voelen om zo'n filmpje.

En wat betreft de foto van de dames bij Tikal II, ik bedoelde de opmerking die erbij gemaakt werd. Tuurlijk snap ik dat de dames betaald worden om daar te gaan staan.
Afbeelding