Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door wennepen »

Wij speelden Res Arcana met uitbreiding. Echt een heel fijne enginebuilder die je snel en makkelijk wegspeelt, maar met genoeg diepgang.
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Gister was wat onverwacht een duo-spellenavond. Er kwamen wat kleine spellen op tafel.
Als eerste kwam Tides of madness op tafel, eindelijk. Die stond al iets te lang stof te happen in de kast, ik speel niet heel vaak met 2. Het was mijn eerste potje, we hebben ons er heerlijk mee vermaakt. Het speelt lekker vlot, met prachtig artwork op de kaarten.
Daarna zijn we overgestapt op The Castles of Burgundy: The Dice Game. Deze had ik al eens solo gespeeld, nu dus met zijn 2en. Het blok had voor mij een slag groter mogen zijn, hij oogt wat druk. Eenmaal aan de gang, valt deze ook op zijn plek. Daarom maar meteen een rematch!
We've got a winner!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Gisteren de eerste twee potjes Wingspan met Oceanië gespeeld. Mijn scepsis vooraf (nieuwe bordjes, nieuwe dobbels, nieuwe regeltjes, moest dat nou?) ben ik alweer kwijt. Het hele spel is opgefrist (na 299 potjes is dat best lekker), de toevoegingen werken uitstekend, ingesleten patroontjes zijn weg, de kaarten zijn prachtig en dito de nieuwe eigenschappen. Geweldige uitbreiding. Enige wat ik jammer vind is dat de nieuwe kaarten niet dat fijne boogje hebben als de andere kaarten. Ze zijn echt plat nu, wat kaarten wegstoppen moeilijker maakt. Andere fabriek in China?
Binnenkort ook de samenwerkvariant eens proberen. Leuk dat die erbij zit.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik stop kaarten toch al nooit weg onder de vogels (die ene bonuskaart die daarmee correspondeert heb ik eruit gehaald). Naast het bord maak ik een stapel waar alle weggestopte vogels op liggen.

Woensdag Dice Hospital. Niet helemaal mijn ding. Ik vond het maar een hoop gedoe met die dobbelstenen draaien etc...
Afbeelding
pinokio1993
Veenboer

Bericht door pinokio1993 »

Na een jaar vrijdag nog eens uit de kast gehaald en verkoren :oops:
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

WTULTC schreef: Woensdag Dice Hospital. Niet helemaal mijn ding. Ik vond het maar een hoop gedoe met die dobbelstenen draaien etc...
Wij hebben dinsdag Dice Hospital gespeeld met de baby-uitbreiding. Blijft een grappig spelletje, maar niet meer dan dat.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

gisteren viscounts en it's a wonderful world! Beide goed bevallen!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Wingspan met mijn moeder. Ik ben voor de eerste keer over de 100 punten gekomen (102).

Mijn broer en zijn vrouw hadden een domino versie met treintjes. Mijn winkansen lagen een stuk hoger dan bij gewone domino.
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Wij ook Wingspan, en verder Geharrewar in de Sushibar, Maffiosi (dat was lachen :lol:) , Loveletter en Keezen
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

dit weekend etherfields het introductie scenario. Beetje regels lezen, bord opzetten en toen maar eens proberen. Erg leuke ervaring! Nog wel naderhand even in de faq gekeken of we de dingen wel goed deden en een paar vragen te beantwoorden (de spelregels zijn niet fantastisch vind ik), maar wel een erg leuke ervaring! Dit wordt een spel die in de kerstvakantie veel gespeeld gaat worden om de verschillende dromen te ontdekken!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

humske schreef: dit weekend etherfields het introductie scenario. Beetje regels lezen, bord opzetten en toen maar eens proberen. Erg leuke ervaring! Nog wel naderhand even in de faq gekeken of we de dingen wel goed deden en een paar vragen te beantwoorden (de spelregels zijn niet fantastisch vind ik), maar wel een erg leuke ervaring! Dit wordt een spel die in de kerstvakantie veel gespeeld gaat worden om de verschillende dromen te ontdekken!
Dit spel ligt hier ook klaar, heb er zin in. Zeker na het lezen van dit soort ervaringen...
Arjen T.
Veenboer

Bericht door Arjen T. »

Afgelopen zondag Onirim onder het stof vandaan gehaald. Ik vraag me nog steeds af hoe het zover is gekomen dat er stof op kwam. Daar is ie eigenlijk veel te leuk voor.
We've got a winner!
Pinson
Meeple

Bericht door Pinson »

Gisteren Parks gespeeld. Ik had het al een paar keer solo gespeeld, maar nu met een vriend en dat scheelde een hoop! De uitbreiding is ook net binnen. Misschien wel het mooist uitgevoerde spel in mijn collectie.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Arjen T. schreef: Afgelopen zondag Onirim onder het stof vandaan gehaald. Ik vraag me nog steeds af hoe het zover is gekomen dat er stof op kwam. Daar is ie eigenlijk veel te leuk voor.
Zeldzaam bijzonder spel. Zo uniek en met een hoog “nou nog één potje dan” gehalte!
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Van het weekend de eerste potjes Tapestry gespeeld. Dat spel is werkelijk aan álle kanten asynchroon. De beschavingen, je hoofdstad en de bezienswaardigheden, de fases waarin je speelt, het hoofdbord, de tapijtkaarten: wij ervaren een volstrekte chaos van mogelijkheden. Ik weet nog niet of ik dat nou per se goed vind, maar geinig waren de eerste potjes in elk geval wél. Ondanks de véél te cryptische spelregels trouwens (doe even een normaal boekje dan). En mijn zoon van 8 heeft alles het snelst door en is al een paar keer de spreekwoordelijke runaway leader geweest. Hilarisch.
Afbeelding