Het enige echte lijstje! - meest gespeeld 2020

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Fabrice
Spelauteur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Het enige echte lijstje! - meest gespeeld 2020

Bericht door Fabrice »

Ooit was ik groot liefhebber van alles wat in lijstjes gegoten kon worden. Zeker met het eind van het jaar in zicht, wordt kwistig met de top10-lijstjes gestrooid. 2020 was op zijn minst gezegd speciaal en dat is wel te merken aan mijn lijstje van meest gespeelde spellen. Uiteindelijk is dit het enige lijstje dat relevant is.
Afbeelding

Zo zie zie je maar, Uno vind ik niet eens een leuk spel. Het doet wat met de mensen, opgesloten zitten!

Labels:
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Re: Het enige echte lijstje!

Bericht door humske »

Fabrice schreef: Ooit was ik groot liefhebber van alles wat in lijstjes gegoten kon worden. Zeker met het eind van het jaar in zicht, wordt kwistig met de top10-lijstjes gestrooid. 2020 was op zijn minst gezegd speciaal en dat is wel te merken aan mijn lijstje van meest gespeelde spellen. Uiteindelijk is dit het enige lijstje dat relevant is.
Afbeelding

Zo zie zie je maar, Uno vind ik niet eens een leuk spel. Het doet wat met de mensen, opgesloten zitten!
in de resterende maand van 2020 kun je er nog verandering in brengen wat op plek 2 staat ;) gewoon nog wat splendor spelen
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

welke regels voor Uno gebruik je?
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Precies, mijn lijstje volgt pas als december helemaal geweest. Er kan nog veel veranderen al weet ik wel dat de nummer 1 al lang bekend is. De Crew heb ik zoveel gespeeld, dat die dubbel en dik bovenaan staat!
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

humske schreef:
Fabrice schreef: Ooit was ik groot liefhebber van alles wat in lijstjes gegoten kon worden. Zeker met het eind van het jaar in zicht, wordt kwistig met de top10-lijstjes gestrooid. 2020 was op zijn minst gezegd speciaal en dat is wel te merken aan mijn lijstje van meest gespeelde spellen. Uiteindelijk is dit het enige lijstje dat relevant is.
Afbeelding

in de resterende maand van 2020 kun je er nog verandering in brengen wat op plek 2 staat ;) gewoon nog wat splendor spelen
Hahaha en die drie Clevers bij elkaar optellen. Heb je toch een prima top 3.
Afbeelding
Fabrice
Spelauteur

Bericht door Fabrice »

Pura Vida schreef:
humske schreef: in de resterende maand van 2020 kun je er nog verandering in brengen wat op plek 2 staat ;) gewoon nog wat splendor spelen
Hahaha en die drie Clevers bij elkaar optellen. Heb je toch een prima top 3.
Clever is DE MAX, zeker als tweespeler!
Fabrice
Spelauteur

Bericht door Fabrice »

kosterix schreef: welke regels voor Uno gebruik je?
Ik ben nogal fan van het spelen met de regels uit het spelregelboekje. :wink:
pinokio1993
Veenboer

Bericht door pinokio1993 »

Ik ben altijd ongelooflijk onder de indruk van het aantal plays... hoe slaag je erin een spel meer dan 100x te spelen op een jaar (ja ik weet dat er hier wel meer mensen dat kunnen).
Mijn top 3 van dit jaar is tot nu toe
Laser chess 18 plays
Clever 14 plays
Kingdomino 14 plays
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dat is indrukwekkend al heb ik het dit jaar met gemak bij de Crew 173 plays nu.

Overigens tel ik online plays niet mee. Dat is wel een grote factor als je die wel mee zou rekenen.
Afbeelding
humske

Bericht door humske »

WTULTC schreef: Dat is indrukwekkend al heb ik het dit jaar met gemak bij de Crew 173 plays nu.

Overigens tel ik online plays niet mee. Dat is wel een grote factor als je die wel mee zou rekenen.
Sowieso hangt het erbij the crew een beetje vanaf hoe je plays telt. 1 avond spelen met 20 missies ( 10x -15x dezelfde en wisselende ook) tel ik als 1 play. Maar als je dat als 20 telt gaat het rap.

Afbeelding
Fabrice
Spelauteur

Bericht door Fabrice »

Het gaat me niet zo zeer over de gespeelde aantallen, wel over de titels.
Mijn lijstje met favoriete spellen, wijkt wel wat af met wat ik daadwerkelijk speelde dit jaar.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Mooi om te zien dat je Papà Paolo nog steeds graag speelt :D.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ Humske... Elke missie is als het ware een nieuw potje, dus een nieuwe play.
Bij bijv. Love Letters is dat anders want doen moet je bijv. 4 rozen halen om te winnen en dan is een spel voorbij.
Ook Red7 tikt bijv. heel snel aan. Potjes daarvan duren nog geen 5 minuten en die tel ik ook als meerdere plays als we er daarvan een paar achter elkaar spelen.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

WTULTC schreef: @ Humske... Elke missie is als het ware een nieuw potje, dus een nieuwe play.
Bij bijv. Love Letters is dat anders want doen moet je bijv. 4 rozen halen om te winnen en dan is een spel voorbij.
Ook Red7 tikt bijv. heel snel aan. Potjes daarvan duren nog geen 5 minuten en die tel ik ook als meerdere plays als we er daarvan een paar achter elkaar spelen.
Denk dat dit een grijs gebied is zonder eenduidig antwoord. Als je de Crew met Love Letter vergelijkt kun je ook zeggen: als een missie 5 keer mislukt en de 6e keer lukt noteer je bij scores 6 pogingen met eventuele noodsignalen. Dit is dan 1 potje.

Bij the Mind kijk je hoe ver je kan komen. Tel je daar ook elk potje als een speelsessie? Of stop je als je het niet haalt en is dat 1 poging?

Bij Red zul je vaak gewoon 1 potje doen. Ik ken niemand die alleen misie 1 doet van the Crew en het spel dan neerlegt. Of die na een mislukte poging als je bij een hogere missie bent niet nogmaals probeert. Een losse speelsessie zal dus vrijwel nooit voorkomen. Bij andere korte spellen vaak wel als filler of afsluiter.
humske

Bericht door humske »

WTULTC schreef: @ Humske... Elke missie is als het ware een nieuw potje, dus een nieuwe play.
het kan allebei, het is gewoon een keuze.

Als ik the mind meerdere keren achter elkaar speel met hetzelfde groepje log ik ook maar 1x. Voor mijn gevoel is dat beter in mijn statistieken dan als ik alle spellen log van zo'n spel. Normaal gesproken zit ik tussen 350-400 spellen per jaar gespeeld en dat zou dan ineens veel meer zijn vanwege de korte spelletjes die je veel achter elkaar doet, dat voelt niet goed voor mij qua verhouding naar de langer durende spellen.

doe vooral waar je zelf blij van wordt, dat is het belangrijkste :)

Afbeelding