Spicy maar dan gesleeved

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

roubosga
El Capitan

Spicy maar dan gesleeved

Bericht door roubosga »

De mensen die mij kennen weten dat ik elk spel altijd van sleeves voorzie, zo ook Spicy, die ik vanmiddag heb gekocht.
Had ik nou maar eerst de spelregels even doorgelezen dan had ik deze vraag niet hoeven stellen.
Het 'einde van de wereld'-kaart moet rechtop naast de gedekte stapel worden gezet en daarna in deze stapel worden geschoven. Maar ja na het sleeven is de stapel natuurlijk vele malen dikker, en om nu eerst weer te ontsleeven.
Kan iemand mij vertellen waar ongeveer de kaart moet worden ingeschoven bij de aantallen spelers?

Dan nog iets anders: Het filmpje van Tom Vasel deed mij besluiten om dit spel te kopen, onder andere omdat ik de gouden achterkant van de kaarten zo mooi vond. Natuurlijk niet alleen dat, het blufelement sprak me ook wel aan.
Maar bij 999 is niet alles goud wat er blinkt. :thumbdown:
Afbeelding

Labels:
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spicy maar dan gesleeved

Bericht door mazinho »

Sleeves verwijderen zou zonde zijn; pak een willekeurig doosje Bohnanza / Claim / Lost Cities / Herrlof, meet met een rechtopstaande kaart en tel.

Wil je het makkelijk maken, leg dan net zo veel gesleevede kaarten op een stapel en maak van een stukje karton een nieuwe “maatstaf”
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

mazinho schreef: Wil je het makkelijk maken, leg dan net zo veel gesleevede kaarten op een stapel en maak van een stukje karton een nieuwe “maatstaf”
Dat is een goeie! Bedankt.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Jerome »

roubosga schreef: Dan nog iets anders: Het filmpje van Tom Vasel deed mij besluiten om dit spel te kopen, onder andere omdat ik de gouden achterkant van de kaarten zo mooi vond. Natuurlijk niet alleen dat, het blufelement sprak me ook wel aan.
Ik had Spicy al een poosje geleden in Duitsland gekocht en vond het wel duur voor een kaartspelletje, maar ja, goud hè? Heeft 999 het goud vervangen door...?
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Jerome schreef:
roubosga schreef: Dan nog iets anders: Het filmpje van Tom Vasel deed mij besluiten om dit spel te kopen, onder andere omdat ik de gouden achterkant van de kaarten zo mooi vond. Natuurlijk niet alleen dat, het blufelement sprak me ook wel aan.
Ik had Spicy al een poosje geleden in Duitsland gekocht en vond het wel duur voor een kaartspelletje, maar ja, goud hè? Heeft 999 het goud vervangen door...?
Een bruine kleur, maar ach dat doet niets af van het spelplezier natuurlijk, maar jammer is het wel.
Ik had er best wat meer voor willen betalen.
Afbeelding