Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
pinokio1993
- Veenboer
Re: Gisteren speelde ik...
Andor met uitbreiding sterrenschild. Nipt gewonnen blijft erg leuk
Sagrada
Sagrada

-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wij speelden afgelopen weekend 2 x Etherfields. We hebben ervan genoten! Bizarre wereld waarin je moet uitzoeken wie je bent, wat je daar doet en hoe je er weer weg komt. Misschien geen geweldig regelboek, maar wij voelden ons heerlijk ondergedompeld in die wereld en houseruleden de dingen waar we niet uit kwamen. Echt gaaf!
-
AstridvE
- Jakkiebak!
Dit weekend Spirit Island met Thunderspeaker en Finder of Paths Unseen. Samen wisten ze een complete overkill 40 damage Manifestation of Power and Glory voor elkaar te krijgen 
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ticket to ride Amsterdam lag tussen zijn TTR familieleden op een stapel bij een lokale AH. Ze verkochten die stapel voor een lokale spellenshop die vanwege Corona dicht is. Sympathiek, vond ik, en meer excuus heb ik niet nodig om dit stukje marketing in huis te halen.
Viel me helemaal mee. Speelde meteen tig potjes weg met dochter van 7 en zoon van 8. 15 minuten racen van Jordaan naar Waag en klaar. Mooie TTR junior. Geinige verrassing, en dat uit Amsterdam, hoe bestaat het.
Viel me helemaal mee. Speelde meteen tig potjes weg met dochter van 7 en zoon van 8. 15 minuten racen van Jordaan naar Waag en klaar. Mooie TTR junior. Geinige verrassing, en dat uit Amsterdam, hoe bestaat het.
-
pinokio1993
- Veenboer
3 eerste boeken van Harry potter hogwarts battle met glans gewonnen. Als potterfan vind ik het geweldig maar hoop toch op iets meer uitdaging de volgende boeken.

-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
Dat komt eraan, geen noodpinokio1993 schreef: 3 eerste boeken van Harry potter hogwarts battle met glans gewonnen. Als potterfan vind ik het geweldig maar hoop toch op iets meer uitdaging de volgende boeken.

De eerste spellen zijn een lachertje, later wordt het een pak uitdagender (en dus leuker).
Al is dit spel wel afhankelijk van het spelersaantal. Met 4 spelers bouw je moeilijk je dek op en als de volgorde van de kaarten dan wat tegenslaagt dan ben je een Hedwig voor de Crookshanks...
Met 2 zijn ze nog prima te doen.
Met 3 heb ik het nooit gespeeld.
Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
-
usurper
- Geheim Genootschap
Under falling skies. De eerste paar keer vond ik het wel aardig, maar was nog niet overtuigd. Gisteren de moeilijkheidsgraad wat hoger gezet en toen werd het spannend. Bij de laatste worp net aan kunnen winnen. Zo mag ik het graag zien. Flink puzzelen en spannend tot het einde.
We live to survive our paradoxes
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Afgelopen weekend ook 2 dromen gedaan en gisteren weer een! Fantastisch!wennepen schreef: Wij speelden afgelopen weekend 2 x Etherfields. We hebben ervan genoten! Bizarre wereld waarin je moet uitzoeken wie je bent, wat je daar doet en hoe je er weer weg komt. Misschien geen geweldig regelboek, maar wij voelden ons heerlijk ondergedompeld in die wereld en houseruleden de dingen waar we niet uit kwamen. Echt gaaf!
We merkten wel dat we een paar dingen net wat verkeerd hadden gedaan, in ons voordeel, maar dat had geen grote impact op het spel.
Geweldige sessies en beetje Alice in wonderland gevoel! Deze vakantieweek doen we vast nog wel een droom (En meerdere slumbers )
~ Always look on the bright side of life ~

-
Nautilus
- Garnaal
Gisteren speelde ik...
Dune Imperium: zeer goed bevallen. Gebalanceerde deckbuilder. Voldoet aan de verwachtingen. Beter dan Dune the boardgame van Galeforce9.
It's a wonderful world: grappig spel. Geavanceerdere versie van 7 Wonders. Ben er nog niet uit welke beter is.
It's a wonderful world: grappig spel. Geavanceerdere versie van 7 Wonders. Ben er nog niet uit welke beter is.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Klinkt goed van Dune! Ik ben groot Clank! fan, zeker van de Legacy variant. Maar het thema van Dune trekt me totaal niet...Nautilus schreef: Dune Imperium: zeer goed bevallen. Gebalanceerde deckbuilder. Voldoet aan de verwachtingen. Beter dan Dune the Boardabme van Galeforce9.
Waarin vind je Its a Wonderful World “geavanceerder”? Ik ervaar het als makkelijker uit te leggen en toegankelijker voor nieuwe spelers dan 7 Wonders. Uiteindelijk ook leuker, omdat 7 Wonders pas van 4 tot 7 spelers boeiend is en Its a Wonderful World is met 2 al leuk. Niet geheel verrassend vind ik 7 Wonders Duel wel een enorme aanrader! Heb je die al getest?
-
SvAtje
- Standaard moderator
usurper schreef: Under falling skies. De eerste paar keer vond ik het wel aardig, maar was nog niet overtuigd. Gisteren de moeilijkheidsgraad wat hoger gezet en toen werd het spannend. Bij de laatste worp net aan kunnen winnen. Zo mag ik het graag zien. Flink puzzelen en spannend tot het einde.
Heb het spel nu een zestal x gespeeld. Vooralsnog één verloren, dus de moeilijkheidsgraad mag blijkbaar hoger. Leuk dat die steden zo verschillend zijn opgebouwd. Voorlopig puzzel ik nog even door de drie steden, alvorens ik mij aan de campagne ga wagen. Ik verwacht hier nog heel wat (verloren) uurtjes zoet mee te zijn.
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Jaaaaa precies dat, een Alice in Wonderland gevoel!humske schreef:Afgelopen weekend ook 2 dromen gedaan en gisteren weer een! Fantastisch!wennepen schreef: Wij speelden afgelopen weekend 2 x Etherfields. We hebben ervan genoten! Bizarre wereld waarin je moet uitzoeken wie je bent, wat je daar doet en hoe je er weer weg komt. Misschien geen geweldig regelboek, maar wij voelden ons heerlijk ondergedompeld in die wereld en houseruleden de dingen waar we niet uit kwamen. Echt gaaf!
We merkten wel dat we een paar dingen net wat verkeerd hadden gedaan, in ons voordeel, maar dat had geen grote impact op het spel.
Geweldige sessies en beetje Alice in wonderland gevoel! Deze vakantieweek doen we vast nog wel een droom (En meerdere slumbers )
-
pinokio1993
- Veenboer
Idd gisteren boek 4 en weliswaar nipt maar verlorenKevin schreef:Dat komt eraan, geen noodpinokio1993 schreef: 3 eerste boeken van Harry potter hogwarts battle met glans gewonnen. Als potterfan vind ik het geweldig maar hoop toch op iets meer uitdaging de volgende boeken.
De eerste spellen zijn een lachertje, later wordt het een pak uitdagender (en dus leuker).
Al is dit spel wel afhankelijk van het spelersaantal. Met 4 spelers bouw je moeilijk je dek op en als de volgorde van de kaarten dan wat tegenslaagt dan ben je een Hedwig voor de Crookshanks...
Met 2 zijn ze nog prima te doen.
Met 3 heb ik het nooit gespeeld.
Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

-
Jehnnycash
- Veenboer
Het eerste potje Scythe is gespeeld (2p). Zoals dat in een eerste potje dan gaat vooral het spel zien gebeuren, en gaandeweg pas beseffen wat een betere vorige zet was geweest, maar ondanks dat is het goed bevallen! Ik werd zelf ook wel gelukkig van de dreiging dat er combat plaats kan vinden: val je dan zelf aan, trek je je terug, of kies je ervoor het risico te nemen en voor zo lang als dat gaat te blijven staan... Vermakelijk, alleen ben ik zelf gedurende het hele spel vergeten dat mijn faction ook een unieke skill had... Er is dus een hoop ruimte voor verbetering
. Ik verloor uiteindelijk met 5 punten verschil.
Daarnaast kwamen Wingspan en Clank in Space op tafel. Die blijven het hier toch goed doen!
Daarnaast kwamen Wingspan en Clank in Space op tafel. Die blijven het hier toch goed doen!
-
LanceCorporal
- Locomotief
2x Santa Monica solo gespeeld. Het spel heeft een prettige vormgeving, is snel opgezet en speelt lekker weg.